Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geruchten camera met 35mp FF sensor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• geruchten camera met 35mp FF sensor

Geruchten gaan dat sony volgend jaar een hoge resolutie studio camera (35mp) op de markt zou brengen. Zou zoals de Leica M9 geen AA-filter bevatten en een elektronische sluiter met hoge flash sync.

-35mm Super HAD CCD II
    -34,8mp effectieve pixels
    -native ISO 50-3200 ISO

Re: geruchten camera met 35mp FF sensor

Tja, d'er zijn ook geruchten dat Canon volgend jaar een 1Ds MkIV op de markt zou brengen met 46MP
    Maakt op mij allemaal niet veel indruk meer
    Greetz Geert.
    Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
      46MP
      ... 18x1.6², tja

Comment

nu maar hopen, dat de pro's volgend jaar even massaal overstappen naar deze camera, als dat ze massaal overgestapt zijn naar de a900..

Comment

Die Super HAD CCD's worden wel meestal in beveiligingscamera's gebruikt .
          about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
            Die Super HAD CCD's worden wel meestal in beveiligingscamera's gebruikt .
            klopt maar wordt ook gebruikt in high end filmcamera's, waarom niet in high-end still-camera's ?
            of ze het werkelijk gaan toepassen in een studio camera moeten we afwachten.
            zou een betaalbaar alternatief kunnen worden voor de S2.

het gerucht alleen al brengt al veel commotie te weeg , goed zo

Comment

[Mod]OK. Ik had natuurlijk nooit ten persoonlijken titel mogen reageren, maar ik ben dat gedoe van sommigen zo beu dat ik uit mijn krammen schoot. Ik verwijder alle niet-relevante opmerkingen, en hoop dat we nu tot de kern van de zaak kunnen terugkeren, nl. het verder verspreiden van rumours. [/Mod]
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                [Mod]OK. Ik had natuurlijk nooit ten persoonlijken titel mogen reageren, maar ik ben dat gedoe van sommigen zo beu dat ik uit mijn krammen schoot. Ik verwijder alle niet-relevante opmerkingen, en hoop dat we nu tot de kern van de zaak kunnen terugkeren, nl. het verder verspreiden van rumours. [/Mod]
                Het is wel ineens terug een klein topic geworden .
                Maar omwille van 'de lieve vrede' denk ik dat je gelijk hebt .
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Inderdaad.

Als iemand (amateurfotograaf) mij nu eens kan vertellen wat het nut is van een 35 of 46 megapixelcamera.

Een beroepsfotograaf heeft over het algemeen een technische camera met een digitale rug, welke veel meer opties en mogelijkheden heeft dan een dslr met zo een sensor voor dat soort werk.

Een sportfotograaf heeft daar ook weinig aan, bovendien zijn deze bestanden enorm groot, geef mij maar liever de voordelen van weinig ruis bij hoge iso en als het even kan een betere DR waarde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Inderdaad.

Als iemand (amateurfotograaf) mij nu eens kan vertellen wat het nut is van een 35 of 46 megapixelcamera.

Een beroepsfotograaf heeft over het algemeen een technische camera met een digitale rug, welke veel meer opties en mogelijkheden heeft dan een dslr met zo een sensor voor dat soort werk.

Een sportfotograaf heeft daar ook weinig aan, bovendien zijn deze bestanden enorm groot, geef mij maar liever de voordelen van weinig ruis bij hoge iso en als het even kan een betere DR waarde.
                    200% mee eens .
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Inderdaad.

midframe users schakelen meer en meer over op 1dmskII, D3x en a900 voor een deel van hun studio werk, is veel handiger in gebruik.
                      veel reklamefotokes die je ziet op straat en in de boekskes zijn met DSLR gemaakt zelfs met APS, Je hebt een verkeerd beeld over die wereld.

alles is aan het opschuiven, de compacts knabbelen aan het instap DSLR segment, high end aps aan de low end FF, high end FF aan de low end MF....

verder is er geen sprake van een dslr, wel om een specifiek studiotoestel.

ik kan best begrijpen dat dit onderwerp je niet interesseert , maar ik lees meestal de zaken die ik niet relevant vind niet.

Comment

[Mod]OK, we hebben -voor een tweede, en hopelijk laatste maal- de niet-relevante opmerkingen uit dit draadje verwijderd.
                        Als het niet beschaafd kan blijven, en on topic, gaat het helemaal op slot.[/Mod]
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Opmerking was misschien niet relevant voor het topic, maar wel voor het forum in zijn geheel.
                          Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

[Mod]OK, we hebben -voor een tweede, en hopelijk laatste maal- de niet-relevante opmerkingen uit dit draadje verwijderd. [/Mod]
                            Nogmaals bedankt.

[Mod]Als het niet beschaafd kan blijven, en on topic, gaat het helemaal op slot.[/Mod]
                            Spijtig.

Het is volgens mij niet omdat sommigen niet weten hoe zich te gedragen in groep, dat een topicstarter of anderen dat moeten voelen.

Laat ik even iets anders voorstellen: wie niet beschaafd kan blijven, en on topic, die krijgt "banned" achter zijn naam.
                            Last edited by K-2; 18 september 2009, 09:36.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeanpauldries Bekijk bericht
                              Opmerking was misschien niet relevant voor het topic, maar wel voor het forum in zijn geheel.
                              Absoluut.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                              X