Ok het is geen M9, en nog eens ok hij zal niet echt goedkoop zijn maar hij trekt me echt aan. Goede lens, goede sensor, klein en waarschijnlijk levert hij mooie beelden. De ideale camera om altijd bij te hebben denk ik dan. Wie wil me tegen houden om hem te kopen...
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Leica X1
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Leica X1
ik ga je zeker niet tegenhouden...het lijkt me een erg fijne camera...
natuurlijk issie duurder dan vergelijkbare compacts.. (alhoewel, vergelijkbare compacts??) maar leica staat gewoon voor kwaliteit.. ze zijn behoorlijk waardevast, en leica moet op zijn eigen unieke merits beoordeeld worden..
het is een apart wereldje, die leica's..en ik bewonder deze fabrikant om hun eigenzinnige policy wat betreft marketing en de modelletjes die ze uitbrengen.. leica is een beetje 'way-of-life'... het is een gevoel, moeilijk uit te leggen..er zullen heus wel camera's zijn die goedkoper of mss zelfs wel beter zijn, maar zoals ik al zei, het is een totale 'experience' die gewoon veel plezier biedt..voordat ik een leica had, begreep ik nooit echt wat er nu zo bijzonder aan was...inmiddels heb ik er eentje, en het is gewoon speciaal.. ik kan alleen al genieten van het vasthouden van zo'n ding...het gewicht, de constructie, de (mechanische) details..en de deutsche grundlichkeit..de lensjes...alles lijkt uit massief metaal gefreesd te zijn.. alles past naadloos op elkaar..echt glas, en veel glas
... het is gewoon duits.....
ze hebben hun foutjes, zeker wel, maar alleen de constructie is al prachtig om te voelen en te zien.. (en natuurlijk te gebruiken..) ik zou er gewoon voor gaan hoor!
-
Oorspronkelijk geplaatst door Seger Van Saefthinge Bekijk berichtOk het is geen M9, en nog eens ok hij zal niet echt goedkoop zijn maar hij trekt me echt aan. Goede lens, goede sensor, klein en waarschijnlijk levert hij mooie beelden. De ideale camera om altijd bij te hebben denk ik dan. Wie wil me tegen houden om hem te kopen...Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk berichtMisschien de prijs?
Zijn er ook lenzen bij die je al twee jaar niet hebt gebruikt?
Vast wel
Ik denk dat die X1 redelijk waarde vast zal zijn ,als de AF snelheid een beetje redelijk is zou het best een hit kunnen worden (voor Leica begrippen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Seger Van Saefthinge Bekijk berichtOk het is geen M9, en nog eens ok hij zal niet echt goedkoop zijn maar hij trekt me echt aan. Goede lens, goede sensor, klein en waarschijnlijk levert hij mooie beelden. De ideale camera om altijd bij te hebben denk ik dan. Wie wil me tegen houden om hem te kopen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk berichtleica zou sony sensor gebruiken voor X1, ook nikon is zinnens deze sensor te gebruiken in toekomstige compacts.
http://asia.cnet.com/crave/2009/09/1...nsor-compact-/
is niet echt een relevant antwoord op de vraag van TS...(maar (alweer) een reclame-verhaal voor sony...ik betwist niet of het wel of niet zo zou zijn by the way..)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk berichtis niet echt een relevant antwoord op de vraag van TS...(maar (alweer) een reclame-verhaal voor sony...ik betwist niet of het wel of niet zo zou zijn by the way..)
wat ik lees over leica gevoel en andere tralala klasseer ik onder item zever !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk berichtIs zekers relevant, ik geef de TS relevante info door te melden dat Nikon met een gelijkaardig toestel op de markt komt, dus dat er in de toekomst meer keus gaat zijn en dat nikon dezelfde sensor ( +/- zelfde beeldkwaliteit) gebruikt, snap je.
wat ik lees over leica gevoel en andere tralala klasseer ik onder item zever !
en het is idd een gevoel...
mijn leica van nu 36 jaar oud is nog steeds in staat om gelijkaardige foto's te maken op 35mm formaat, net zo goed als een nieuwe d3x....reken maar ff om, qua resolutie en dynamisch bereik komt dit overeen met een FF 25 MP dslr...
mooiste is nog wel dit.. over een paar jaar is die d3x geen ene zak meer waard, en mijn leica daalt zowat niets in prijs..
al wordt de x-1 samengesteld uit verschillende componenten, al zijn er japanse bedrijven, die hieraan bijdragen..
de rode stip staat voor kwaliteit, en leica zal nooit zijn naam te grabbel gooien, door concessies te doen...
jaren lang is leica op sterven na dood geweest, maar leica heeft nooit concessies willen doen aan haar kwaliteit, of naam..
gekke is nu wel, dat leica helemaal terug is, leica is niet dood, leica is springlevend..
en dat is gevoel!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk berichtw.s. heb je nog nooit met een leica fotootjes gemaakt.. en het is idd een ander gevoel.. lang dacht ik ook dat het allemaal zever was over leica, totdat ik er zelf eentje in de schoot geworpen kreeg...
en het is idd een gevoel...
mijn leica van nu 36 jaar oud is nog steeds in staat om gelijkaardige foto's te maken op 35mm formaat, net zo goed als een nieuwe d3x....reken maar ff om, qua resolutie en dynamisch bereik komt dit overeen met een FF 25 MP dslr...
mooiste is nog wel dit.. over een paar jaar is die d3x geen ene zak meer waard, en mijn leica daalt zowat niets in prijs..
al wordt de x-1 samengesteld uit verschillende componenten, al zijn er japanse bedrijven, die hieraan bijdragen..
de rode stip staat voor kwaliteit, en leica zal nooit zijn naam te grabbel gooien, door concessies te doen...
jaren lang is leica op sterven na dood geweest, maar leica heeft nooit concessies willen doen aan haar kwaliteit, of naam..
gekke is nu wel, dat leica helemaal terug is, leica is niet dood, leica is springlevend..
en dat is gevoel!
Dat de pro toestellen van leica zeer goed zijn weet iedereen op een paar Canikoniens na.
Dat leica compacts echt beter waren /zijn dan dezelfde panasonic modellen, zonder rode stip, zou ik niet durven zeggen.
Dat huidige of toekomstige nikon, sony of samsung compact's slechter zouden zijn dan Leica, daar heb ik sterk mijn twijfels aan.
Verder denk je zoals de meeste in merkskes , je moet een toestel onafhankelijk van de producent leren beoordelen. Het is niet omdat een producent een of meerdere goede toestellen in zijn aanbod heeft dat al zijin toestellen goed of slecht zijn.Last edited by puerte; 16 september 2009, 18:29.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk berichtmijn leica van nu 36 jaar oud is nog steeds in staat om gelijkaardige foto's te maken op 35mm formaat, net zo goed als een nieuwe d3x....reken maar ff om, qua resolutie en dynamisch bereik komt dit overeen met een FF 25 MP dslr...
Dat van die rode stip klinkt leuk... maar in de jaren 70 waren ook de grootste Leica liefhebbers van mening dat de Leicaflex niet de beste prestatie was.
Ik ben een Leica liefhebber en verzamelaar.
Ik erger me echter groen en geel aan de manier waarop telkenmale de Leicaflex of de naam leica de hemel in wordt geprezen.
Zoiets moet je niet doen. Dat is net zo storend als iemand die dat met een willekeurig ander merk doet.
Comment
-
-
Dit is een pro leica hoor geen panasonic.
Alle digitale leicas zullen waarde verliezen net als de D3X alleen niet zo vlug.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk berichtDie vergelijking Leicaflex > D3X slaat nergens op... dat zuigt u uit uw duim.
Dat van die rode stip klinkt leuk... maar in de jaren 70 waren ook de grootste Leica liefhebbers van mening dat de Leicaflex niet de beste prestatie was.
Ik ben een Leica liefhebber en verzamelaar.
Ik erger me echter groen en geel aan de manier waarop telkenmale de Leicaflex of de naam leica de hemel in wordt geprezen.
Zoiets moet je niet doen. Dat is net zo storend als iemand die dat met een willekeurig ander merk doet.
heb het hier ergens zelfs al aangegeven..
de vergelijking d3x en leicaflex ging mij om het verlies in waarde..en ik weet dat de meetzoekerjongens wat neerkijken op de leicaflex en r-series...en toch, ondanks zijn fouten, is dit een van de beste slr's die ik ooit gehad heb, en ja, ik heb meerdere toestellen uit die tijd.. de 1e leicaflex had nog geen ttl metering, maar het type dat ik heb dus wel, en die is zeker even goed dan de mamiya sekor 1000dtl met dubbele metering die ik heb, of een nikon fe..die ik ook heb.. ik ga uit van wat ik heb.. en de rest interesseert me niet zo hele veel..
ik heb btw geen enkele baat bij de leica's op te hemelen, want ik ben dus geen verzamelaar, ik geef niets om de prijzen, ik gebruik het spul gewoon waarvoor het gemaakt is..
hier staat niets in de vitrinekast..
en ik ontzie die leica net zomin als mijn dslr, waar ook behoorlijk mee gegooid en gesmeten wordt..(sterker nog, hij wordt in weer en wind gebruikt, en die snuittas of hoe je het ook noemt, die zit er zowat nooit om...het is een fototoestel, niets meer of minder..)
hoe de boel er van buiten uitziet, het zal me een worst wezen, het gaat mij om het plezier en de pics die het oplevert..
ik hoop dat eea wat duidelijker wordt zo...maar 1 ding zal ik nooit doen..me verontschuldigen of beschaamd voelen om iets positiefs of negatiefs te zeggen over mijn eigen camera's, omdat sommigen er mss wel es aanstoot aan zouden kunnen nemen...
sony's mogen blijkbaar wel de hemel ingeprezen worden, nikon's ook, canon's ook, en goh, met een leica mag het ineens niet...
daar doe ik dus niet aan mee...
wat ik goed vind vind ik goed, wat ik minder vind zeg ik dus ook..
en voor de liefhebbers:
het is idd gene pretje om met een zware 180mm 2.8 op een sl body wat rond te lopen, en in portretstand te schieten...
everybody happy now??
THX!
groetjes, Alex!
EDIT:
leica is ruk, de sl is ruk, ze zijn slecht, de lenzen zijn slecht, de zoeker is slecht, de MF deugt niet, ze vallen uit elkaar als je er nog maar naar kijkt, ze zijn onscherp, ze stikken van de lensfouten, ze zijn onbruikbaar, ze zijn te duur, ze zijn ouderwets...
koop een sony a900 of een d3x en je platen lukken gegarandeerd..
I am out of here...Last edited by Sjinouck; 16 september 2009, 20:16.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk berichtook de leica sl heeft zijn fouten hoor, ik zal de laatste zijn die dat ontkent..(en mocht je het interesseren, ook ik erger me dood aan lui, die me op straat aanspreken over mijn sl ipv dat ze naar mij vragen wat ik doe...maar weet je wat het allerergste is?? dat ik me op een gegeven moment moet schamen omdat ik er eentje heb, en dat ik niets meer mag zeggen over de kwaliteiten van deze camera, want schijnbaar is het 'not done'...
heb het hier ergens zelfs al aangegeven..
de vergelijking d3x en leicaflex ging mij om het verlies in waarde..en ik weet dat de meetzoekerjongens wat neerkijken op de leicaflex en r-series...en toch, ondanks zijn fouten, is dit een van de beste slr's die ik ooit gehad heb, en ja, ik heb meerdere toestellen uit die tijd.. de 1e leicaflex had nog geen ttl metering, maar het type dat ik heb dus wel, en die is zeker even goed dan de mamiya sekor 1000dtl met dubbele metering die ik heb, of een nikon fe..die ik ook heb.. ik ga uit van wat ik heb.. en de rest interesseert me niet zo hele veel..
ik heb btw geen enkele baat bij de leica's op te hemelen, want ik ben dus geen verzamelaar, ik geef niets om de prijzen, ik gebruik het spul gewoon waarvoor het gemaakt is..
hier staat niets in de vitrinekast..
en ik ontzie die leica net zomin als mijn dslr, waar ook behoorlijk mee gegooid en gesmeten wordt..(sterker nog, hij wordt in weer en wind gebruikt, en die snuittas of hoe je het ook noemt, die zit er zowat nooit om...het is een fototoestel, niets meer of minder..)
hoe de boel er van buiten uitziet, het zal me een worst wezen, het gaat mij om het plezier en de pics die het oplevert..
ik hoop dat eea wat duidelijker wordt zo...maar 1 ding zal ik nooit doen..me verontschuldigen of beschaamd voelen om iets positiefs of negatiefs te zeggen over mijn eigen camera's, omdat sommigen er mss wel es aanstoot aan zouden kunnen nemen...
sony's mogen blijkbaar wel de hemel ingeprezen worden, nikon's ook, canon's ook, en goh, met een leica mag het ineens niet...
daar doe ik dus niet aan mee...
wat ik goed vind vind ik goed, wat ik minder vind zeg ik dus ook..
en voor de liefhebbers:
het is idd gene pretje om met een zware 180mm 2.8 op een sl body wat rond te lopen, en in portretstand te schieten...
everybody happy now??
THX!
groetjes, Alex!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk berichtdaar is een verschil tussen technisch en fotografisch juist gefundeerde argumentatie te gebruiken om een toestel in zijn juiste context te plaatsen of zomaar wat neer te schrijven wat kant nog wal raakt.
gelukkig hebben we jou nog...
Comment
Comment