Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON zonder videofunctie gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• NIKON zonder videofunctie gezocht

Ik ben op zoek naar een NIKON toestel voor een normale gebruiker.
    De NIKON D90 spreekt mij aan maar ik heb geen videofunctie nodig.
    Bestaat er een NIKON met dezelfde fotokwaliteiten maar zonder die videofunctie?

Re: NIKON zonder videofunctie gezocht

Nee en je zal met video moeten leren leven.

ps je hoeft het niet te gebruiken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Nee en je zal met video moeten leren leven.

ps je hoeft het niet te gebruiken.
      Ofwel moet TS eens kijken naar de D300 geen video functie en (waarschijnlijk) dezelfde sensor ergo dezelfde fotokwaliteit....

Comment

Er zitten toch wel meer dingen op die sommige mensen nooit gebruiken?
        Het is goedkoper om 1 model te maken met alles eraan dan om 6 modellen te maken met individuele functies eraf.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Wel een vreemde eis, niemand die u dwingt de video optie te gebruiken, noch gaat de kwaliteit ervan achteruit, noch zal er iets sneller kapot gaan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
            Wel een vreemde eis, niemand die u dwingt de video optie te gebruiken, noch gaat de kwaliteit ervan achteruit, noch zal er iets sneller kapot gaan...
            Het voordeel, mocht er een modelletje geweest zijn zonder video, is dat dat goedkoper geweest zou zijn hé
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Het voordeel, mocht er een modelletje geweest zijn zonder video, is dat dat goedkoper geweest zou zijn hé
              Nee, want dan zouden ze twee modellen moeten maken en dat is duurder.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

En de videofunctie is incidenteel ook nog s leuk!
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Nee, want dan zouden ze twee modellen moeten maken en dat is duurder.
                  Tenzij er een markt is voor twee modellen. Dan is het basismodel (bv. zonder video) zeker goedkoper en het levert dan ook nog eens een groter marktaandeel op, waardoor ook het uiteindelijke rendement beter is...
                  Op dat vlak denk ik dat Sony met a200-300-350 of a500-550 of een goedkope a850 of basis van de a900 vrij zinvol bezig is.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

ik heb de D90 ook gekocht voor de camerakwaliteiten, en zeker niet voor de videofunctie of alle prullen die er qua software opzitten. Je hoeft deze niet te gebruiken... 't is gewoon een goede camera en da's wat telt.
                    En eerlijk gezegd is de filmfunctie af en toe toch wel eens leuk hoor...

Alternatief is idd de D300, maar of je dan goedkoper uit zal komen is de vraag

gewoon kopen die handel, zowat alle nieuwe budget tot midrange dslr's hebben dit tegenwoordig... dus trek het u niet aan
                    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jochen82 Bekijk bericht
                      Een tweedehands D80 misschien of een D60 ?
                      Fotokwaliteit is zeker even goed, soms zelfs beter, omdat de CCD-sensor, naar mijn mening althans, betere JPEG's aflevert. Ik doe de mijne (D80) dus niet weg...

Mvg

Chris

Comment

Das eigenlijk een rare vraag, normaal vragen ze wat kan je er allemaal mee en nu vragen ze naar een toestel waar je minder mee kan.
                        Ik denk dat je er mee zal moeten leren leven dat zoals livevieuw en de videofunctie er meer en meer in zal komen.
                        Het is zoals een GSM van 15 jaar terug daar kon je alleen mee bellen maar nu is het bijna een flipperkas van spullen die ook niks meer met bellen te maken hebben.
                        Die snufjes zitten er tegenwoordig op en het wil niet zeggen dat omdat er videofunctie op zit het geen goei toestel zou zijn, er zijn toch testen genoeg die dat bevestigen.
                        Ook snap ik u wel dat een gelijkaardig toestel zonder die snufjes goedkoper zal zijn maar zo werkt het niet denk ik.
                        De merken proberen elkaar af te troeven met wat hun toestel allemaal kan en als je dan een toestel brengt met minder functies en goedkoper dan word al snel gezegd ja maar dat kan dit en dat niet en voor een beetje meer heb je een toestel met meer mogelijkheden.
                        Het zal altijd wel wat zijn denk ik zo, ik maak me in ieder geval niet druk in al die snufjes die er in zitten en je toch niet gebruikt.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jochen82 Bekijk bericht
                          Ik ben op zoek naar een NIKON toestel voor een normale gebruiker.
                          De NIKON D90 spreekt mij aan maar ik heb geen videofunctie nodig.
                          dezelfde fotokwaliteit en geen videofunctie vind je terug op een D300
                          je kan natuurlijk ook voor betere fotokwaliteit gaan en dus een D700 of een D3(x)
                          http://www.mimoza.be/

Comment

Working...
                          X