Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic LUMIX DMC-GF1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panasonic LUMIX DMC-GF1

wat vinden/denken jullie van de Panasonic LUMIX DMC-GF1?

preview:
    http://www.letsgodigital.org/nl/2307...mc-gf1-review/

Re: Panasonic LUMIX DMC-GF1

Ik mis de zoeker.. en om met nou zo'n opzetstukje rond te lopen......

verder is het wel een leuk systeem maar ik zal het voorlopig niet kopen
    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
    My flickr My site

Comment

Is ook mijn mening.

Voor de rest ziet het inderdaad een begerenswaardig toestel uit als je uitstekende foto's wilt (veel grotere sensor dan bij de meeste compacts van concurrenten + verwisselbare objectieven) en toch geen kilo's mee wilt zeulen.

Maar aan het foto's nemen met gestrekte armen voor je, kan ik maar niet gewend geraken als ferfent DSLR gebruiker
      Ik zou hem absoluut met de electronische zoeker (optioneel) nemen, maar de prijs wordt dan nog meer opgejaagd natuurlijk.
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

Comment

Ik zie die wel zitten, toch eens zien wat Pen er nog uitkomt.
        Vind de olympus kleuren mooier.
        Op scherm of door zoeker maakt mij niet zoveel uit, zou de zoeker er wel bijkopen.
        Tof aan kleine camera en scherm als zoeker vind ik dat je enorm snel kunt snappen, snaps die je met dslr nooit kan maken.
        http://aljocha.tumblr

Comment

Blij te zien dat Panasonic serieus investeert in innovatie, ik hoop echt dat ze hier succes mee hebben. Canon en Nikon zouden dat beter ook eens doen.

Comment

mooi niet !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 17:45 Bekijk bericht
              wat vinden/denken jullie van de Panasonic LUMIX DMC-GF1?

preview:
              http://www.letsgodigital.org/nl/2307...mc-gf1-review/
              Eerlijk gezegd heb ik mijn buikje vol van de onhoudbare vernieuwingsrace op de fotografie/technologiemarkt. Vorig jaar heb ik na veel wikken en wegen de LX3 aangeschaft. Daar ben ik zeer tevreden over, al vind ik het systeem met de adapterring ondertussen wel wat omslachtig. Nu komen ze ineens op de proppen met een qua design erg gelijkende camera, maar dan met alweer enkele interessante nieuwigheden (in het bijzonder de wisselbare lenzen, die anderzijds wel weer ongelofelijk duur zullen zijn). Zo kunnen we wel bezig blijven vind ik. Ik hou het bij mijn nog altijd heerlijke LX3-tje met zijn geweldige Leica-lensje . Al kan ik mijn nieuwsgierigheid naar de GF1 nauwelijks bedwingen...

Comment

merci voor de reacties.
                Ben zelf erg benieuwd naar de GF-1. Was eigenlijk op zoek naar een dslr, maar na de kennismaking met GF-1 denk ik dat ik ga kiezen voor deze. Ik zou hem vooral gebruiken voor op feestjes, concerten,... foto's te nemen. Daarom lijkt een dslr mij iets te groot, aangezien ik zelf ook wil meefeesten :-) Ook handig dat de GF-1 een camerafunctie heeft.
                2 specifieke vraagjes:
                - is de camerafunctie aanwezig in de GF-1 een degelijke? (het is HD, maar is het daarom een goede?)
                -anti-tril functie zit in de lenzen, niet in de camera zelf. Is dit een (groot) nadeel?

Comment

merci voor de reacties.
                  Ook handig dat de GF-1 een camerafunctie heeft.
                  Inderdaad, ik adviseer ook altijd een camerafunctie bij een camera.
                  Daarentegen lijkt me een camera zonder camerafunctie toch niet echt handig, tenzij hij koffie kan zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photon Bekijk bericht
                    Blij te zien dat Panasonic serieus investeert in innovatie, ik hoop echt dat ze hier succes mee hebben. Canon en Nikon zouden dat beter ook eens doen.
                    Doen die dan niet? Misschien is hun marketing afdeling wel beter als die van Pana/Oly......
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KPO Bekijk bericht
                      Eerlijk gezegd heb ik mijn buikje vol van de onhoudbare vernieuwingsrace op de fotografie/technologiemarkt. Vorig jaar heb ik na veel wikken en wegen de LX3 aangeschaft. Daar ben ik zeer tevreden over, al vind ik het systeem met de adapterring ondertussen wel wat omslachtig. Nu komen ze ineens op de proppen met een qua design erg gelijkende camera, maar dan met alweer enkele interessante nieuwigheden
                      Hoezo buik vol, je hoeft toch niks te kopen?
                      Alle nieuwe technologie wordt vroeg of laat (veel) goedkoper.
                      De LX3 is een camera met kleine sensor en verschilt alleen daarom al vrij drastisch van die GF1 qua mogelijke scherptediepte en ruiseigenschappen bij hogere ISO waarden.
                      Dat de behuizing er ietwat op lijkt komt, omdat het ook een camera is.....
                      Ik vind het een leuke ontwikkeling, een compactcamera met grote sensor en verwisselbare lens..
                      Momenteel nog wat duur, maar misschien zakt het de komende jaren nog flink.

Comment

Ook handig dat de GF-1 een camerafunctie heeft.
                        Zo'n handige funktie hebben en hadden al mijn camera's, zelfs die met film......
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Iemand een idee vanaf wanneer leverbaar?

Comment

'release date' zou begin Oktober zijn,
                            weet wel niet of dit ook in België zo is

Comment

Is op voorraad bij Konijn.
                              812,43€ met 14-45mm kit lens.
                              Ik denk hem te kopen voor mijn trip naar NY en de Canon thuis te laten
                              Beslis later vandaag!

Comment

Working...
                              X