Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Selenium lichtmeters hebben dat nadeel van een beperkte levensduur maar veel hangt af van hoe ze bewaard zijn. Vooral in het donker en droog bewaren.

    Ben verslaafd geraakt aan 4x5. Zalig om mee te werken (maar niet om mee te slepen).
    op 22 juni kan je de 4/5 inch portretten bewonderen die we in CVO Leuven gemaakt én zelf geprint hebben

    https://efbeo.blog/2018/03/31/frisson/
    https://efbeo.wordpress.com

    Comment


    • #62
      Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

      Oorspronkelijk geplaatst door bassmanl Bekijk bericht
      Klopt, m'n Yashica 1960 mat heeft geen lichtmeter. De latere modellen hadden er wel ééntje zitten.

      Ik gebruik een elektronische lichtmetertje van sekonic. Dit werkt wel goed. K'had toch ééntje nodig voor de studio-lessenreeks.
      De losse lichtmetertjes die ze "thuis" hadden, met zo'n draaischijfje, waren stuk.
      Buiten de Mat heb ik hier nog een Mat 124 G en een MAT 24, beide lichtmeters doen het nog.
      Voorts amuseer ik mij soms met een Mamiya 645 met cds-prisma en een Mamiya 330C. Deze laatste met een porro-zoeker. Moest er mij iemand een gewone zoeker (lichtkapzoeker) kunnen leveren, graag!
      Last edited by pol parasol; 27 mei 2018, 21:14.

      Comment


      • #63
        Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Buiten de Mat heb ik hier nog een Mat 124 G en een MAT 24, beide lichtmeters doen het nog.
        Voorts amuseer ik mij soms met een Mamiya 645 met cds-prisma en een Mamiya 330C. Deze laatste met een porro-zoeker. Moest er mij iemand een gewone zoeker (lichtkapzoeker) kunnen leveren, graag!
        Stel die vraag eens op het AFF forum, misschien kunnen ze u helpen.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #64
          Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

          ik fotografeer vrij frequent met de Rolleiflex Planar 3.5 70mm TLR (6x6), soms met de Voightländer Bessa I die ik van mijn moeder kreeg (6x9cm).
          Ik heb verder in middenformaat een Yashica 635 TLR, een Agfa Isolette en een Zeis Ikon Nettar, maar daar is al een tijdje geen film meer in gegaan

          In kleinbeeld heb ik een ouwe Diax meetzoeker, een Canon A-1 en een Canon T-90, alle drie werkend, maar ik gebruik nog zelden kleinbeeld voor film.

          ook een paar spullen die stof liggen te vangen en dus van eigenaar zouden kunnen veranderen:
          Yashica TL-super, Yashica TL-ElectroX, Minolta SR-7 (35mm) en een Zeis Ikon Super Ikonta (6x6)

          Ik fotografeer vooral analoog omwille van het aandachtiger werken, het leert me ook digitaal wat trager te werken. Verder vind ik de Rolleiflex een ideale partner voor straatfotografie, en reisfotografie. Hij is licht en compact. De kwaliteit is goed, scherpstelling is moeilijk exact te krijgen.
          Ik fotografeer voorlopig enkel zwartwit film, Kodak TMax 100 en 400, en Ilford FP4plus en HP5plus, en ontwikkel zelf mijn film. (in Ilfotech LC-29 ontwikkelaar)
          daarna gaat het digitaal, via de scanner of de macrolens op de Canon 5Ds
          op mijn blog kan je min of meer zien wat er analoog is als je de tag 'analoog' aanvinkt
          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

          Comment


          • #65
            Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

            Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
            ik fotografeer vrij frequent met de Rolleiflex Planar 3.5 70mm TLR (6x6), soms met de Voightländer Bessa I die ik van mijn moeder kreeg (6x9cm).
            Ik heb verder in middenformaat een Yashica 635 TLR, een Agfa Isolette en een Zeis Ikon Nettar, maar daar is al een tijdje geen film meer in gegaan

            In kleinbeeld heb ik een ouwe Diax meetzoeker, een Canon A-1 en een Canon T-90, alle drie werkend, maar ik gebruik nog zelden kleinbeeld voor film.
            En 4x5 als ik een zeker forum mag geloven

            Comment


            • #66
              Re: Wie gebruikt er nog de goeie oude analoge toestellen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              En 4x5 als ik een zeker forum mag geloven
              fout forum, de 4x5 heb ik nog niet komt er wel van ...
              www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

              Comment

              Working...
              X