Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies camera wereldreis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Advies camera wereldreis

't zal wel puur persoonlijk zijn wat iem. wil meeneemen. dslr zal natuurlijk superieure foto's opleveren, vooral portret ... maar daarvoor ga je niet op wereldreis denk ik ... voor sport en actie is dslr ook onmisbaar, maar daar ga je ook ni voor op reis... maar als topicstarter op trekking wil etc. zou ik zo licht mogelijk willen pakken ... en een landschap kan perfect met compactje ... just my 2 ct's

Comment

De Canon S90, of de G11. Ik weet wel niet of die op AA-batterijtjes werken.
      Klein en onopvallend, met toch nog goede kwaliteit...

Of, als je toch een reflex wil meenemen, een Nikon D40(x) met de twee kitlensjes en een SB-400 flash.
      Ik heb zelf onlangs mijn D50 nog eens gebruikt op vakantie, omdat de D200 met grote lenzen en flash te onhandig was en teveel aandacht trok in de steden. En ik heb absoluut geen spijt dat ik de D50 gebruikt heb

Comment

Vandaag heb ik beslist: ik neem m'n SLR mee! Met dank aan alle fijne reacties!

Het is een goed idee om ipv de iets zwaarde 40 D een lichter model aan te schaffen (is dan ook al minder 'erg' in geval van diefstal). Of ik steek er de Tamron 18-270 op, met nog een lichte 50mm 1.4 erbij, zo spaar ik wat lensgewicht uit en kan de 40 D toch nog met mij mee de wereld zien. Hier ga ik nog es over nadenken.
        1 van de dingen waar ik het meest naar uit kijk zijn al de mooie fotomomenten die een wereldreis met zich meebrengt, dus het zou stom zijn niet met gepaste apparatuur op stap te gaan.

Ik ga mij ook eens gaan informeren ivm een verzekering. Weet iemand een goede optie hiervoor?

In verband met de compact was ik van plan de TMZ 7 (of zijn opvolger) mee te nemen, maar nu begin ik weer te twijfelen. Ik denk dat ik gewoon een winkel ga binnenstappen om daar het mooiste kleurke uit te kiezen . Heeft iemand ervaring met de wereld van compacten en hun prestaties onder water? Zou de TMZ 7 hier een goeie keuze voor zijn? Of wie heeft het al aangedurfd een SLR in een zakske van Ewa-Marine te steken en daarmee naar verre dieptes te duiken...?
        Don't shoot harder, shoot smarter

Comment

Working...
        X