Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon P90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon P90

    Hallo allemaal,

    Na lang en lang aarzelen heb ik besloten om mij een degelijke camera aan te schaffen!
    Prijsklasse rond de 500 euro aangezien ik een complete beginner ben op het gebied van amateurfotografie.
    Ik heb nu een Samsung Digimax S500 met 5 megapixels waar ik werkelijk al alles mee heb uitgeprobeerd.

    Mijn oog viel vandaag op de Nikon P90.
    Wat zijn jullie ervaringen?

    Ik zou het vooral willen gebruiken om mijn dochter en dieren te fotograferen en enkele mooie natuurplaatjes mee te kunnen nemen. (Lees: zonsondergangen, macro-foto's van bloemen en insecten, landschappen,...)

    Hebben jullie mooie voorbeelden van wat ie zoal kan?

    Bij voorbaat dank!

  • #2
    Re: Nikon P90

    Lees er misschien dit draadje eens op na, en bezoek de site van Hans Braakhuis voor een testverslag.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

    Comment


    • #3
      Re: Nikon P90

      Ok bedankt ik heb het verslag gelezen.
      Ik twijfel tussen de Nikon P90 en de Panasonic Lumix DMC-FZ28 (beide zitten in dezelfde prijsklasse).

      Wie kan mij zeggen welke het beste is voor de soort foto's die ik er zou mee willen nemen?
      De Nikon leek mij wel heel gemakkelijk in gebruik.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon P90

        Mijn vrouw heeft de Pana fz18, de voorloper van de fz28. Da's een echte aanrader, hoor! Uitstekende lens (Leica), en met behulp van een Raynox voorzetlens heeft zij toch al heel wat mooie macro's gemaakt, al is ze vandaag de dag meer op stap met mijn oude EOS 350D en een specifieke macrolens.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

        Comment

        Working...
        X