Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alweer een vintage camera erbij...eigenlijk 2...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• alweer een vintage camera erbij...eigenlijk 2...

Het gaat lekker hier..

vandaag kreeg ik een mailtje van een goede kennis die ook alweer de zolder aan het opruimen was...

ze had een agfa ´clack´ gevonden alsmede een Hawkeye Mod B B kodak..

ik heb zelf nog een ouwe agfa ´click´ liggen, dus dat model is mij wel redelijk bekend..

maar die andere is mij tot op heden volledig onbekend...

het is een soort van ´box/camera´, en daar heb ik nog nooit mee gewerkt..

ik weet niet of alles nog werkt, dus wordt ff afwachten..ik ga me er geen buil aan vallen, want ik krijg ze umsonst..

ik weet dus niet of daar nog film voor is, maar het zou wel leuk zijn, mocht het nog kunnen... )mits alles nog werkt natuurlijk..'

heeft iemand ervaring met die laatste?? en dan bedoel ik die Hawkeye kodakske??

alvast bedankt!!

Re: alweer een vintage camera erbij...eigenlijk 2...

De Six-20 Target Hawk-Eye was mijn eerste toestel.
    Ik was toen een snotneus van 12
    Of je daar nog filmrolletjes van kunt krijgen weet ik niet.
    Simpel bakske uit triplex en karton.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

De Hawkeye gebruikt 620 film, wat eigenlijk identiek is aan 120 film, te vinden in elke fotozaak. 620 film vind je quasi niet meer, is eentje van 1930s.. en productie gestop ergens begin de jaren 1990s.

Het verschil zit em in de rol waarop de film zit. Het metalen of plastieken rolletje heeft een andere diameter en ook het gaatje waarop de spoel draait, verschilt.

Meer info over hoe je bijvoorbeeld 120 film in je 620 film camera steekt...
      vind je hier http://personal.cfw.com/~cdwilcox/F_620.html

Kort samengevat, ofwel heb je geluk en kan je gewoon 120 film er instoppen, ofwel moet je een 120 filmrol wat aanpassen, ofwel moet je ergens in een doka de film van een 120film afrollen en op de - hopelijk nog in die Hawkeye zittende - 620 film rollen.

Comment

Learn about Kodak Hawk-Eye Cameras on the Brownie Camera Page, dedicated to past, present, and future Brownie photographers everywhere.

Comment

hoi! hartstikke bedankt voor de hulp en adviezen!

groetjes, alex!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            De Six-20 Target Hawk-Eye was mijn eerste toestel.
            Ik was toen een snotneus van 12
            Of je daar nog filmrolletjes van kunt krijgen weet ik niet.
            Simpel bakske uit triplex en karton.
            De Kodak Brownie Junior SIX-20 was mijn eerste camera,gekregen van mijn grootvader zaliger op 9-jarige leeftijd,in 1963.Target Hawk-Eye lees ik daar nergens op,nooit van gehoord.Is dat een ander type,zijn daar foto's van?

Walter
            D850

Comment

Ik kreeg in 1956 een opvouwbare Hawkeye te pakken met een scheurtje in de balg.
              Na reparatie heb ik deze camera onder een schoenendoos gehangen waarin een lamp en enkele stukjes matglas als condensor.
              Dit was mijn eerste vergroter en oh boy wat was ik blij toen ik genoeg geld had voor een Opemus.

Comment

Working...
              X