Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe camera

    Hallo,

    Ik maak foto's sinds kort, gewoon als hobby.
    Dat doe ik voorlopig nog met de camera van mijn papa (Samsung S630).
    Voor mijn verjaardag zou ik dan zelf een nieuwe willen krijgen.
    Maar ik weet niet juist wat voor een.

    Even de dingen op een rijtje;
    - 10 Megapixels (meer mag)
    - Goedkoop
    - Verschillende modussen


    hebben julie sugesties?
    Het is wel voor gewoon planten e.d. te trekken; niet voor beroep ofzo.
    Gewoon amateurfotografie.

  • #2
    Re: Nieuwe camera

    Hoe meer megapixels op een compactje, hoe slechter in het donker, dus ik zou liefst onder de 10 blijven....

    Wat bedoel je met goedkoop? Is dat 100 euro? Is dat 200? etc. goedkoop is (zeker in vergelijking met wat voor materiaal je hier allemaal ziet passeren) erg relatief. Is tweedehands eventueel een optie? De goedkopere modellen hebben bijna geen manuele opties, daar hang je vaast vast aan de automatische instellingen.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe camera

      Ik ben zelf zo ook begonnen met een nikon coolpix 8800. Erg leuke beginnerscamera die toch wel behoorlijk goed van kwaliteit is vond ik zelf. Niet de snelste maar dan kan je beter een spiegelreflex hebben. Succes met je zoektocht!
      Groeten Remco.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe camera

        Ik zou kijken naar de canon powershot A reeks. Erg goede beelden en reageert allemaal wat sneller dan de nikontoestelletjes. Mijn vader heeft een A1000, die voor €100 te koop is en geeft prima resultaten voor een lage prijs.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe camera

          En ik zou opteren voor een 2dehands 300D (6mp) of beter 350D (8mp). Duurder dan een nieuw compactje, maar veel betere beeldkwaliteit, veel sneller, en afhankelijk van latere behoeften uit te breiden met andere lenzen...

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe camera

            Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
            En ik zou opteren voor een 2dehands 300D (6mp) of beter 350D (8mp). Duurder dan een nieuw compactje, maar veel betere beeldkwaliteit, veel sneller, en afhankelijk van latere behoeften uit te breiden met andere lenzen...
            Als tot €200 kan dan is dat inderdaad ook zeker een optie. Bij nikon kan je dan kijken naar een D70 of D50 in die prijsklasse. Een D50 plus kitlens is te vinden voor €200. heb je meteen veel camera en uitbreidingsmogelijkheden en beeldkwaliteit voor in de plek. Enige wat je dan wat gaat merken is dat alles wat verouderd is, bijvoorbeeld een klein schermpje, maar als je daarmee kan leven, zijn dat alle vier (canon 300d, 350d, nikon d50, D70) erg goede cameras. Zie wel dat de lens die je erbij koopt dan wel begint vanaf 18 mm, dus iets als 18-55/18-70 oid, soms worden ze verkocht met een lens die begint bij 28 en dat wil je niet, dan is alles wat 'ingezoomd').

            Comment

            Working...
            X