Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D5000

    Hallo iedereen!

    Ik ben nieuw op dit forum en nieuw in fotografie met een spiegelreflex.
    Ik heb wel al een paar keer met een oude nikon gewerkt
    En dat beviel me zeker.
    Daardoor zou ik nu graag eens jullie mening hebben over de d5000.
    Voor als beginner te beginnen
    TNX!

  • #2
    Re: Nikon D5000

    Ik heb een D50 en af en toe eens een D40 en D60 van vrienden vastgehad. Die hebben bovenaan dat kleine display met instellingen niet. Volgens mij een grote fout van Nikon om dat eraf te halen. De D5000 heeft dat ook niet. Voor mij is dat een reden om wat langer te sparen en een D90 te kopen (of tweede hands D80)
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D5000

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      Ik heb een D50 en af en toe eens een D40 en D60 van vrienden vastgehad. Die hebben bovenaan dat kleine display met instellingen niet. Volgens mij een grote fout van Nikon om dat eraf te halen. De D5000 heeft dat ook niet. Voor mij is dat een reden om wat langer te sparen en een D90 te kopen (of tweede hands D80)
      Voor bepaalde vormen van fotografie is dit inderdaad een gemis, maar de info toets geeft al deze gegevens en meer op het grote display achteraan wat dikwijls ook handig is, bv in het donker
      Last edited by frank207be; 24 augustus 2009, 11:35. Reden: donker

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D5000

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        Ik heb een D50 --------van vrienden vastgehad. Die hebben bovenaan dat kleine display met instellingen niet.
        Wordt het geen tijd voor een bezoek aan de opticien?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D5000

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Wordt het geen tijd voor een bezoek aan de opticien?
          Denk dat hij mbt het top-display de vergelijking maakte tussen d50 enerzijds en d40,d60 en d5000 anderzijds.

          Komende van een analoge nikon, kan je misschien wat lenzen hergebruiken (waaronder misschien AF-lenzen), en dan kan het ontbreken van een ingebouwde AF-motor in de body misschien een gemis zijn. (idem met het al dan niet doorgeven van info bij gebruik van manuale lenzen)

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D5000

            De D5000 is dan ook een 'instap' dslr he.
            Bij de andere merken heb je het bovenste display ook niet bij de instapmodellen. Ook een tweede instelwiel is bij instapmodellen niet aanwezig.
            Deze opties maken het fotograferen voor meer geoefende mensen makelijker, omdat ze zo rapper aan hun instellingen komen. Maar als beginner heb je voldoende aan het grote lcd scherm achter aan de camera.
            Dit scherm is bij de D5000 dan ook nog eens volledig kantelbaar in alle richtingen wat fotograferen in live view vanuit de meest onmogelijke hoeken mogelijk maakt.
            Ook de vele scene-presets op de D5000 maken het een beginnend dslr gebruiker makelijk om bij twijfels over de instellingen bij bepaalde lichtomstandigheden, daarop terug te kunnen vallen.
            Verder heeft deze camera het auto-focus systeem van de D90 geërft, en heeft daarmee het beste autofocus systeem van alle instap dslr's.
            Ikzelf heb bij Mediamarkt bijna alle instappers eens vast gehad en moet toegeven dat deze Nikon een bijzonder solide indruk naliet, zeker tegenover de Canon instappers die eerder fragiel aanvoelden.
            Wat me opviel was ook dat bijna alle Nikon camera's een andere, meer robuuste 'feel' hebben dan toestellen van de concurentie.(gevaarlijke uitspraak, ik weet het, maar dat was mijn indruk bij het bepotelen van al dat lekkers)

            Kortom, ben je nieuw in de dslr wereld en je wil een goeie, up-to-date camera van een topmerk, met véél mogelijkheden, voor een mooie prijs (momenteel rond de 750 euro met 18-55 VR kitlens), dan kan ik alleen maar de D5000 aanprijzen.

            Er zal nu ongetwijfeld reactie komen dat de D90 nog beter is, maar het gaat hier wel over instapcamera's, en de D90 is geen consumers, maar een prosumers toestel.
            Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D5000

              net daarmee dat ik m'n oog heb laten vallen op de D5000.
              De 18-55vr & 55-200vr kit zou ik kopen.
              Als dat meevalt kan ik binnen een paar jaar wel eens een pro-toestel kopen.
              Maar ik ga bv niet aan mijn limiet zitten ofzo.
              Want m'n cameratje die ik nu heb is een samsung zo'n compact dingeske
              En daar mee kan ik echter niet mijn creativiteit de vrije loop laten gaan.
              Heb het mee genomen naar india prachtige foto's maar allemaal niks waard omdat ze onduidelijk zijn omdat ze te veel zijn ingezoomd en er is te veel ruis.
              Dus die reis zallek nog eens mogen overdoen
              Daarmee dat ik ook eens een beetje info wou van echte kenners
              dank u wel allemaal !

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D5000

                Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
                Denk dat hij mbt het top-display de vergelijking maakte tussen d50 enerzijds en d40,d60 en d5000 anderzijds.
                Idd, lezen is soms moeilijk
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D5000

                  Had het zelfde probleem begin juli. Ben dan naar Konijn getrokken en me uiteindelijk een D90 met de 18-200 lens aangeschaft. (ipv de D5000 die ik van plan was te kopen). Heb me dat nog geen ogenblik beklaagd. Ben content van de resultaten zowel buiten (ben 14 dagen rond Rome getrokken) als binnen (de familie op kraambezoek, bij Jack mijn 4de kleinzoon). Vooral blij met de allrounder lens: over het algemeen erg goede prestaties en vooral geen gedoe met dat lens wisselen en risico op stof en dgl.
                  Resultaten kan je zien op de new-fotoreeksen op www.nolfinarium.be

                  nolfinarium
                  groetjes,
                  nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
                  fotosite: www.nolfinarium.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D5000

                    Op m'n website staan twee verschillende test verslagen.
                    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                    Comment

                    Working...
                    X