Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony F828 met Compactflash of Memstick?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony F828 met Compactflash of Memstick?

    Heb nog één keuze te maken : de Sony kopen met 512mb CF of 512mb memstick. Ik geraak er niet direct uit in previews of de Sony evenveel functionaliteit heeft als je CF gebruikt. Vooral de snelheid voor de video lijkt me een struikelblok. Sommige sites zeggen dat memstick nodig is voor 640x480 video en andere zeggen dat het geen rol speelt. Heeft iemand meer info hierover?

    (ik wil 'm asap preorderen bij otto maar wil zeker zijn qua storage)
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    Ik heb er geen idee van of je nu echt de memorysticks nodig hebt voor je videofunctie.Zoek gewook een goede snelle CF-card en dat zal ook wel werken hoor.Kijk de gegevens na van de sticks (gewone en de pro-versies) en zoek dezelfde specifcaties in de CF-cards en koop deze laatste.
    Ik kan niet geloven dat mensen die nu al CF-cards bezitten en de 828 kopen dan de videofunctie niet gaan kunnen gebruiken.

    En lapino,ik heb de mijne daarstraks al besteld dus je achter mij in het rijtje hé!! Een CF-card heb ik (nog) niet besteld.Ik heb 2x 256MB memorysticks en een Xdrive2 van 30 Gig dus dat volstaat wel.Moest ik iets bijkopen dan zal het een CF zijn maar die prijzen zakken zo snel dat ik wacht om dat te doen en ik ook eerst wil uitzoeken welke CF's OK zijn en welke minder.
    Danny's Photosite

    Comment


    • #3
      ben toch ferm aan het twijfelen. heb hier thuis wel enkele 128mb Sandisk Ultra's liggen, maar een 512mb kaartje lijkt me interessanter. Nu enkel nog kiezen tussen CF en Memstick. Die memsticks zouden ook wel minder stroom verbruiken (maar ze zijn zo verdomd duur hé, voor 512mb memstick koop ik 1gig CF...)
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #4
        Originally posted by lapino
        ben toch ferm aan het twijfelen. heb hier thuis wel enkele 128mb Sandisk Ultra's liggen, maar een 512mb kaartje lijkt me interessanter. Nu enkel nog kiezen tussen CF en Memstick. Die memsticks zouden ook wel minder stroom verbruiken (maar ze zijn zo verdomd duur hé, voor 512mb memstick koop ik 1gig CF...)
        Koop je een tweede batterij bij je camera (heb ik ook dadelijk gedaan bij mijn 717)De Sony-toestellen verbruiken zo weinig dat je met één (uitzonderlijk heb je de tweede nodig) batterij een ganse dag kan fotookes trekken.Als je natuurlijk videofilmpjes gaat maken ga je de 2de wel nodig hebben.

        Ik heb de originele Sonybatterij gekocht als 2de maar Topfoto heeft ook een andere veel goedkopere soort die je ook kan gebruiken en die ook goed zou zijn.
        En koop je dan een CF-card erbij en je zal geen problemen hebben met je stroomverbruik.
        Danny's Photosite

        Comment


        • #5
          voor zover ik mijn info heb kunnen 'filteren', zou de camera trager zijn met compactflash en zou de beste videokwaliteit (vx fine) enkel werken op memstick pro. pas op, dit is louter informatie die ik uit previews heb gehaald, geen oficiele info
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • #6
            Originally posted by lapino
            voor zover ik mijn info heb kunnen 'filteren', zou de camera trager zijn met compactflash en zou de beste videokwaliteit (vx fine) enkel werken op memstick pro. pas op, dit is louter informatie die ik uit previews heb gehaald, geen oficiele info
            De schrijfsnelheid van een Memorystick Pro van Lexar of Sony is 20 MegaByte per seconde.

            De schrijsnelheid van een Sandisk Memory Stick Pro is 15 MegaByte per seconde.

            Nadeel van de Memory Sticks Pro is de relatief hoge prijs in vergelijking met Compact Flash of Microdrives.

            Voordeel door de hoge snelheid van de data overdracht is het uitstekend geschikt voor DVD, MPEG, Seriebeelden en doordat het energieverbruik een tiende is van een compactflash kaart heeft u zelden dataverlies bij het optreden van een zwakke of lege batterij.
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • #7
              otto knap : wat zou jij dan aanraden? een 512mb memory stick pro OF een 1gig compactflash kaartje? prijs op jouw site is min of meer gelijk voor deze twee opties
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • #8
                Ik heb me daarstraks bij Pin een 512Mb RIDATA super pro 52X CF-card besteld,schrijfsnelheid 16,6MB per seconde.Die zal het ook wel doen.Ik moest er nog een reservebatterij bestellen voor mijn Xdrive2 dus dat kaartje kon zo mee.
                De 828 is iets sneller dan de 717 en die was prima dus zal het met de 828 en CF overeen komen met de 717 met sticks.
                Niks om je zorgen over te maken.
                Danny's Photosite

                Comment

                Working...
                X