Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn stap in de DSLR wereld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mijn stap in de DSLR wereld

    Als er zo weinig verschil tussen zit qua prijs, dan moet je zeker de d5000 kopen. Hier vind je een vgl van de eigenschappen van beide camera's
    canon eos 400D + 100mm macro + 70-300mm IS + 55-200mm + 18-55mm

    Comment


    • #17
      Re: Mijn stap in de DSLR wereld

      Oorspronkelijk geplaatst door Llama17 Bekijk bericht
      Wat is het verschil (qua eigenschappen) van de D5000 en de D3000? (Het prijsverschil is hier verwaarloosbaar.)
      KLIK
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

      Comment


      • #18
        Re: Mijn stap in de DSLR wereld

        ?? ik begrijp er niets van. Bedankt voor de vergelijkingen ze hielpen me erg voort, maar stelden ook enkele vragen op.

        De Nikon D5000 is veel goedkoper, meer MP, Cmos sensorchip, even grote sensor, sneller, grotere flash,grotere ISO,...
        EN HIJ IS STUKKEN GOEDKOPER?! (sorry voor mijn enthousiasme)
        Hoe komt dit? Is het 'guide system, beginnersgerichte' ontwerp van de D3000 zijn grote troef? De troef die een grotere prijs rechtvaardigt?

        Comment


        • #19
          Re: Mijn stap in de DSLR wereld

          Oorspronkelijk geplaatst door Llama17 Bekijk bericht
          Ik heb juist gezien dat de D5000 in de 'makro' is verschenen, een winkel waar ik de eerste toestellen heb vastgehouden en regelmatig electronica gerichtte zaken aanschaf. Hij is daar te koop voor 829 als ik me niet vergis, en komt met een 18-55lens en een 55-200 lens. Wat is het verschil (qua eigenschappen) van de D5000 en de D3000? (Het prijsverschil is hier verwaarloosbaar.)
          Ik wil je niet teleurstellen, maar het aanbod in de Makro heb ik net bekeken. Het is de D5000 + 18-55 zonder VR en 55-200 zonder VR. ¨Persoonlijk zou ik deze lenzen niet kopen. De VR-versies zijn niet alleen beter, maar je hebt er ook meer mogelijkheden mee en gaat meer gelukte foto's hebben.

          Als het prijsverschil verwaarloosbaar is, dan moet je gaan bekijken wat voor jou belangrijk is. Ik heb eigenlijk een beetje begrepen, dat je de stap naar Nikon al beslist hebt.
          Weet wel dat je er nog niet bent met een camera en twee lenzen... er hoort nog een tas bij waar alles in kan, minstens één SD-kaartje (liefst ééntje dat niet te traag is en met voldoende capaciteit), en filtertjes voor op de lenzen. Hoeft niet, er zijn er die 't niet doen, maar ik zeg dan... "dat zijn die mensen die niet kiezen voor bescherming van hun glas". Kan je je natuurlijk afvragen of het zin heeft om voor een lens van €120 een filter van1/4de van de prijs te kopen...

          Ik geef 't maar even mee...

          Mijn idee... wacht nog even, spaar even door en ga voor de D5000 of D90 met de 18-55VR of de 18-105VR. Wacht nog even met die zoomlens, tot Kerstmis, Nieuwjaar of je verjaardag, en koop dan, naar gelang je budget de 55-200VR of de 70-300VR bij, of... de 50mm F1,8 voor €120. Deze laatste creatieveling, of een andere versie van de 50mm, zou in elke fototas moeten steken.


          Mvg

          Chris
          Last edited by FestinaLente; 24 augustus 2009, 18:09.

          Comment


          • #20
            Re: Mijn stap in de DSLR wereld

            Ja, Ik weet echt nog niet of het voor vandaag zal zijn.
            Er moeten nog vele beslissingen gemaakt worden. Stiekem hoopte ik dat dit een heel goede aankoop kon zijn waardoor ik die beslissingen mocht opschorten en nu al die camera gaan halen. Maar dan ben ik gewoon impulsief bezig .

            Ik had gezien dat Makro voor 699euro de D5000 verkocht met een 18-55 (geen VR) lens. En omdat ik juist zie dat op Digicamshop enkel de body al 649euro kost. Als ik in gedachte hou dat online shops vaak goedkoper zijn (ik weet niet of dit hier het geval is of niet) EN ik ben géén fan van online shoppen, lijkt het me dat de makro aanbieding nog steeds voordelig uitkomt.

            Wat denken jullie hiervan? Ik ben blij dat je me er op hebt gewezen dat ze niet zo voordelig lijkt als ze is, bedankt daarvoor. Ik kijk er overigens niet naar uit om nu al een dure camera aan te schaffen, nu ik net de beslissing heb genomen dat ik er me één ga kopen, ooit. Al zou de voordelige prijs, het plezier dat ik er nù al mee kan beleven EN de mogelijke lange zoektocht naar een winkel (die deze camera later nog heeft liggen) als ik ze later wil aanschaffen, me er waarschijnlijk geen spijt van zou kunnen laten krijgen.

            (Sorry voor de ingewikkelde zinnen, iets waar ik aan moet werken )

            Comment


            • #21
              Re: Mijn stap in de DSLR wereld

              Hier kan je de d5000 vinden voor 630 euro. De kit met de 18-55mm lens zonder IS kost 680 euro. Je kan er eventueel de 18-55mm met IS kopen voor 110 euro. Konijnenberg heeft ook een echte vestiging in Turnhout en is dus niet enkel een internetwinkel
              canon eos 400D + 100mm macro + 70-300mm IS + 55-200mm + 18-55mm

              Comment


              • #22
                Re: Mijn stap in de DSLR wereld

                Maar turnhout is dan weer 1hr rijden van bij mij. Dan moet hij er nog zijn EN geen problemen mee hebben. Voor die 19euro (en ik doe er 9.58 euro fuel over naar turnhout), ga ik me niet gauw in problemen werken. (De lens is dezelfde juist?)

                Het blijft dus voordelig?
                Als dat het geval is, dan ga ik er gauw deze maand eens over denken om ze op te pikken.
                Wat is jullie mening? Ik blijf nog steeds een extreme beginner, de complexiteit vand e camera zelf baart me niet zoveel zorgen, dat kan je altijd leren + uit ervaring dat je mettertijd opdoet.

                De camera zelf, prijs-kwaliteit, gelegenheidsfotografie/eventuele hobby...
                Is het een geschikte camera hiervoor? Ik kan ze altijd later aanschaffen en misschien niet meteen, maar dan weet ik wel al waar ik voor vakantiewerk doe en waarop ik me moet richten,wat al een heel deel van de zorgen wegneemt.

                Comment


                • #23
                  Re: Mijn stap in de DSLR wereld

                  NIKON toestellen zijn prima toestellen net als canon toestellen. Al eens gekeken naar de 450D. Voor 599 heb je een 450D body + 17-55 lens +SD kaart 2gb.
                  Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
                  http://www.fotografiebram.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mijn stap in de DSLR wereld

                    NIKON toestellen zijn prima toestellen net als canon toestellen. Al eens gekeken naar de 450D. Voor 599 heb je een 450D body + 17-55 lens +SD kaart 2gb. Mijn eerste digitale body was namelijk een 400D, was er zeer tevreden over en is een ideaal instaptoesten net als de 450D.
                    Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
                    http://www.fotografiebram.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mijn stap in de DSLR wereld

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bram O. Bekijk bericht
                      NIKON toestellen zijn prima toestellen net als canon toestellen. Al eens gekeken naar de 450D. Voor 599 heb je een 450D body + 17-55 lens +SD kaart 2gb. Mijn eerste digitale body was namelijk een 400D, was er zeer tevreden over en is een ideaal instaptoesten net als de 450D.
                      Ik denk dat je de 18-55 lens bedoelt, maar het is idd ook een goede combinatie. Mijn eerste body was (en is nog altijd) de 400D en ik ben er nog altijd tevreden van.
                      canon eos 400D + 100mm macro + 70-300mm IS + 55-200mm + 18-55mm

                      Comment


                      • #26
                        Re: Mijn stap in de DSLR wereld

                        De (EF-S) 17-55 (f/2,8) kost inderdaad een stuk meer dan die combo 450D+18-55.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Mijn stap in de DSLR wereld

                          Ik had gezien dat Makro voor 699euro de D5000 verkocht met een 18-55 (geen VR) lens. En omdat ik juist zie dat op Digicamshop enkel de body al 649euro kost. Als ik in gedachte hou dat online shops vaak goedkoper zijn (ik weet niet of dit hier het geval is of niet) EN ik ben géén fan van online shoppen, lijkt het me dat de makro aanbieding nog steeds voordelig uitkomt.
                          Ik heb mijn D90 gekocht bij Digicamshop. Ik hou er ook niet van om mijn toestellen "online" te bestellen, daarom ben ik hem zelf gaan ophalen in Antwerpen, ze hebben een winkel net aan de Waasland tunnel in Antwerpen
                          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                          Comment


                          • #28
                            Re: Mijn stap in de DSLR wereld

                            Hallo,
                            In de buurlanden kan je wel een betere prijs verkrijgen.
                            Soms meer dan 100 Euro verschil.
                            Nederland soms 1j garantie, maar voor Cannon soms 2j aangeboden, alsmede extra (betalende) garantieverlenging:
                            kamera-express.nl
                            cameranu.nl
                            foka.nl
                            fotobooms.nl
                            calumetphoto.nl
                            fotokonijnenberg.nl
                            fotokonijnenberg.be
                            artencraft.be
                            studio73
                            fotorubens.be
                            topfoto.de
                            audiophil-foto.de
                            Bekijk en vergelijk even voor je zelf.
                            En zoals reeds is aangehaald komt er nog iets meer bij kijken dan Camera alleen:
                            geheugenkaart,filter= lees lensbescherming,tas,... .
                            Succes.

                            P.S. Ik wil niemand tegen de borst stoten, maar al degene die hun shop er niet zien bij staan, gelieve deze dan aan te vullen a.u.b
                            Canon IXUS95IS + wenslijst :)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Mijn stap in de DSLR wereld

                              Een paar dagen terug zou ik enkel de olympus E620 aangeraden hebben, was toen in zijn totaliteit de beste DSLR ibinnen zijn class, en olympus (zuiko) heeft uitstekende lenzen in zijn aanbod.

                              Sony heeft eind vorige 2 nieuwe toestellen voorgesteld met name de a500 (12mp) en de a550 (14mp)
                              De a500 (12mp) zal waarschijnlijk met kit lens binnen je budget passen, prijzen zijn momenteel nog niet bekend.

                              De eerste indruk die ik heb van de beelden die ik al gezien heb is dat de beeldkwaliteit tot 1600 ISO zeer goed is.
                              Vermoed dat dit toestel een zeer goed dynamisch bereik heeft (weergeven van detail in zowel lichte als donkere partijen, minimaliseren van witte en zwarte vlekken in een beeld)
                              Heeft daarbij ingebouwde HDR functie.(high dynamic range )
                              Denk dat de beeldkwaliteit bij het beste behoort dat ik al gezien binnen de APS toestellen
                              Heeft ook face recognition ingebouwd wat misschien wel handig kan zijn, zelf geen ervaring mee.
                              2 live view methodes met kantelbaar LCD scherm

                              Mooi meegenomen
                              Goede beeldkwaliteit op 3600 en 6400 ISO
                              Gaat tot 12600 ISO
                              7 beelden per seconde , zonder klappen van spiegel.

                              Hier vind je de voorstelling van het toestel
                              The list of Interchangeable-lens Cameras. Find your best from all Interchangeable-lens Cameras products. Discover Sony's Alpha interchangeable lens camera with pro capability. Grab the best of life. Learn more now! }

                              Zoekt u ondersteuning voor producten van Sony Electronics? Uitgebreide ondersteuningsinformatie over producten van Sony.



                              Voorbeeld HDR

                              Opname zonder HDR functie actief (1600 ISO)


                              zelfde opname met HDR actief (1600 ISO)



                              Is allemaal nog wat voorbarig om de juiste conclusies te trekken, maar ik zou als ik jou was dit toestel toch in het oog houden.

                              Het aanbod van lenzen is beperkter dan bij Canikon maar de kwaliteit is zeer goed tot uitstekend. Daarbij krijg je toegang tot de Sony-Carl Zeiss toplenzen.
                              Prijs voor de beter lenzen is te vgl met prijs Nkon. lenzen
                              2de hands heb je ook toegang tot de legendarische minolta lenzen

                              Comment


                              • #30
                                Re: Mijn stap in de DSLR wereld

                                Hi,
                                In Duitsland een richtprijs gvonden:
                                top-foto.de
                                Sony Alpha (a) 550 zwart + Sony 18-55/3,5-5,6 AF DT SAM 789,90 EUR
                                Sony Alpha (a) 550 zwart + Sony 18-55/3,5-5,6 AF DT SAM + Sony 55-200/4-5,6 AF DT SAM 969,90 EUR
                                Sony Alpha (a) 550 zwarte body 719,90 EUR
                                Sony Alpha (a) 500 zwart + Sony 18-55/3,5-5,6 AF DT SAM 699,90 EUR
                                Sony Alpha (a) 500 zwart + Sony 18-55/3,5-5,6 AF DT SAM + Sony 55-200/4-5,6 AF DT SAM 879,90 EUR
                                Sony Alpha (a) 500 zwarte body 629,90 EUR
                                Zullen op diverse andere sites ook wel verschijnen en wellicht in NL beterkoop.
                                Specificaties en mogelijkheden zien er veel belovend uit.
                                Maakt de keuze alleen maar moeilijker.... of juist gemakkelijker
                                Succes met de aankoop
                                Canon IXUS95IS + wenslijst :)

                                Comment

                                Working...
                                X