Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Sony Cybershot WX1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De nieuwe Sony Cybershot WX1

    Is er iemand aan't wachten op deze? Qua specificaties vind ik hem wat gelijken op de Panasonic LX3. Buiten de panorama-sweep functie, de 5x optische zoom, de G-lens en nog wat andere nieuwigheden gerekend, maar de LX3 is dan ook wel al wat ouder.

    Hij ziet er alleszins veel belovend uit, maar ik heb wat mijn twijfels over die G-lens omdat deze oorspronkelijk zou gebruikt worden voor spiegelreflexcamera's. Vooral de verhouding lijkt me toch wat twijfelachtig, ze slagen er tegenwoordig in om zowat alles te verwerken in zo'n compact dingetje, maar werkt het dan ook wel naar behoren?
    Neem nu de nieuwe Olympus Pen e-p1, een compact camera met verwisselbare lenzen. Ik heb nu geen ervaring met spiegelreflexcamera's en ook niet met deze Olympus, maar qua verhouding lijkt het mij toch niet ideaal, zo'n klein ding met zo'n gigantische lens op..
    Als ik me niet vergis heb ik door al mijn nieuwsgierigheid ook gelezen van iemand hier op't forum die hem eventjes had uitgetest en daaruit concludeerde dat het te weinig camera was voor teveel geld.

    My point is: het is toch altijd wat riskant om zo'n nieuwe technologieën direct te vertrouwen en de meeste zijn ook nog niet op hun punt en dan zie je soms een half jaar later dat ze een verbeterde versie ontwikkeld hebben en zit je daar met je "minder-goeie-versie". Natuurlijk gaat de technologie er altijd maar op vooruit, maar teveel is ook niet goed he.
Working...
X