Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een geschikte camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op zoek naar een geschikte camera

Ik ben van plan een digitaalfototoestel te kopen.

Maar ik ken echt niets van fototoestellen
    Dus zou iemand mij kunnen uitleggen wat bv. witbalans is etc.

Sorry voor de onduidelijke vraag maar ik weet niet hoe ik dit anders moet zeggen ^^

Re: Op zoek naar een geschikte camera

Als je een digitaal fototoestel wil kopen, en je wil advies, denk ik dat je even wat meer informatie moet geven.
    Wat is het budget dat je voorzien hebt ?
    Wil je een compactcamera kopen of had je het eerder voorzien op een grotere spiegelreflex ?
    Wat wil je gaan fotograferen en hoe vaak denk je de camera te gaan gebruiken ?
    Ga je een gelegenheidsgebruiker zijn, of wil je echt van fotografie een hobby maken ?

Fototoestellen zitten vrijwel allemaal hetzelfde in elkaar. Bij nagenoeg alle digitale toestellen kan je de witbalans (heeft vooral impact op de kleur van je foto) regelen, kan je de hoeveelheid licht die binnengelaten wordt, door de lens, op de sensor regelen, en heb je de mogelijkheid om een interne flitser te gebruiken. Nagenoeg alle toestellen werken volgens hetzelfde principe, waarbij je scherpstelt door de ontspanknop, die waar je mee afdrukt, half in te drukken, en een foto maakt, door die knop helemaal in te drukken. Het grote verschil tussen een spiegelreflexcamera (groter en meestal duurder) en andere digitale toestellen, is dat de spiegelreflexcamera de foto maakt, wanneer je afdrukt, en de andere in de seconde na dat je afdrukt.

Dus even op de vragen antwoorden... en dan kan er hier iets meer gericht advies gegeven worden. Voor je gaat kopen, zou ik in jou geval toch eens een grotere fotozaak opzoeken. Daar ZIE je de verschillen, en wordt meestal ook vrij deskundig advies gegeven, al blijven het natuurlijk "verkopers".

Comment

Budget is beperkt <200 €
      Ik ben op zoek naar een compact camera voor mee te nemen als ik met mijn vrienden op stap ga.
      Ik hoop dat dit genoeg infomatie is en dat er iemand mij wat kan helpen want ik ken er echt niets van. :s

mvg Astrid

Comment

Gebruik eventueel

om een eerste selectie te maken. Tot €200.- zijn er al 77 modellen beschikbaar.
        Persoonlijk zou ik een Canon Ixus aanraden, maar zelfs dan is er keuze genoeg (al zijn een aantal Ixus-modellen boven de €200.-).

Loop ook eens langs bij Mediamarkt of Fnac, om een aantal toestellen in de hand te houden. Kopen zou ik echter bij de lokale fotoboer of een grotere betrouwbare zaak.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Working...
        X