Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Sony body?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Sony body?

    Ik wil voor vogelfotografie terug een 500 spiegel van minolta / sony kopen, dit is gewoon de goedkoopste oplossing om een goede AF lens te hebben in dat bereik.
    Maar welke body?
    Ik prefereer de A900, maar de noise levels houden me tegen. (alsook de end of technological life)
    Welke body is momenteel het recentste, en heeft de minste ruis op high iso's?
    Of wacht ik op de opvolger van de A900?

  • #2
    Re: Welke Sony body?

    Hier kun je een test lezen waarbij de a700 vergeleken wordt met een aantal concurrenten, en deze o.a. op gebied van ruis verslaat. Het is een aflopend model, dus niet zo makkelijk meer te vinden, maar daardoor wel aantrekkelijk geprijsd. Wel checken op de laatste firmware versie.
    Er komt binnenkort een aantal nieuwe camera's uit, maar over de opvolging van de a700 is nog niet zoveel bekend. Crop heeft als voordeel dat je 500 mm als een 750 mm gaat werken.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Welke Sony body?

      Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
      Crop heeft als voordeel dat je 500 mm als een 750 mm gaat werken.
      TOV de 900 is dat niet zo'n groot voordeel.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Welke Sony body?

        Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
        Crop heeft als voordeel dat je 500 mm als een 750 mm gaat werken.
        Deze tekst zou moeten luiden;
        “Door het gebruik van een kleinere sensor lijkt het alsof de lens zich gedraagt als 750 mm”.

        Comment


        • #5
          Re: Welke Sony body?

          Voor zover ik weet is er geen opvolger voor de a900 in de nabije toekomst gepland,
          wel een light versie met name de a850. Volgende week mogelijk officiële aankondiging van dit toestel, verwachte prijs tussen 1500 a 2000 euro.

          voor zulke doeleinden zou ik toch ook de a700 overwegen of misschien effen wachten op de a500 serie welke bijna zo goed als zeker met de exmor r sensor zullen uitgerust zijn.

          Comment

          Working...
          X