Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D60 op Canon 350 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D60 op Canon 350 ?

    Hallo iedereen ,


    Als nieuw forumlid heb ik direct een vraag , waarvan ik merk dat deze al massaal gesteld werd !

    Deze zomer wat geld kunnen verdienen , en daardoor wou ik mijn eerste Spiegelreflex camera kopen .

    -Budget 500 euro .
    -Bedoeling : Fun , landschappen , feestjes , nachtfoto's...


    Keuzes:

    Nikon D60 + 18-55 vr prijs: 520 Nieuwe
    Canon 350 "body" Prijs: 300 a 350 2dehands
    Canon 450 "body" " " "" "


    Greetz


    Nice forum btw :-)
    Last edited by Planetaire nebula; 21 augustus 2009, 23:37.

  • #2
    Re: Nikon D60 op Canon 350 ?

    iemand ?
    Last edited by Planetaire nebula; 21 augustus 2009, 23:36.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D60 op Canon 350 ?

      Ik kan alleen maar zeggen dat een 350D een camera is die z'n werk nog steeds goed doet, en dus ondanks zijn leeftijd nog helemaal niet zo outdated is. Over de Nikon kan ik je helaas niets vertellen.

      Wél kan ik je zeggen, dat je een 350D enkel body echt wel goedkoper moet kunnen vinden dan 350 euro. Ik zou die tweedehands maximum nog 250 euro schatten, en je kan er aan die prijs zéker vinden, als je geluk hebt misschien zelfs al vanaf 200 euro.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D60 op Canon 350 ?

        Waarom kies je voor D60 een nieuwe?
        Dan kan je toch ook een nieuwe Canon 1000D kopen?

        Ga gewoon eens langs in de mediamarkt of saturne, dan zie je de toestellen op een rijtje en kan je ze rustig bekijken zonder dat iemand op je vingers kijkt.
        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
        website: http://www.hung.be
        facebook - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D60 op Canon 350 ?

          D60 is zeker ook goed, ik denk zelfs dat je de VR kit al onder de 500 euro kan krijgen . Ik heb mijn kit voor 500 euro gekocht, 1 jaar geleden ondertussen.

          Als je met statief werkt en relatief lange sluitertijden (nacht, macro), kan ik je vertellen dat de D60 geen mirror lock-up functie heeft maar alle Canon's wel. Iets wat ik tegenwoordig toch fel mis als het gaat over sluitertijden tussen 1/40" en 2" op statief.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D60 op Canon 350 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
            Waarom kies je voor D60 een nieuwe?
            Dan kan je toch ook een nieuwe Canon 1000D kopen?

            Ga gewoon eens langs in de mediamarkt of saturne, dan zie je de toestellen op een rijtje en kan je ze rustig bekijken zonder dat iemand op je vingers kijkt.

            Wat is dan zoveel beter aan de 1000D ? niet te complex ben een leek kweet wat ik graag zie , en al de technische aspecten ben ik aan het leren :-)

            Thx for the replay

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D60 op Canon 350 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
              D60 is zeker ook goed, ik denk zelfs dat je de VR kit al onder de 500 euro kan krijgen . Ik heb mijn kit voor 500 euro gekocht, 1 jaar geleden ondertussen.

              Als je met statief werkt en relatief lange sluitertijden (nacht, macro), kan ik je vertellen dat de D60 geen mirror lock-up functie heeft maar alle Canon's wel. Iets wat ik tegenwoordig toch fel mis als het gaat over sluitertijden tussen 1/40" en 2" op statief.
              Maar met andere woorden ben je toch best tevreden met het toestel ?

              Ik kijk gewoon nu eerlijk gezegd naar prijs kwaliteit en wil er alles uithalen , zowel goede body als lens in een aankoop , bij de D60 lijkt mij dit geheel zeer fair .

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D60 op Canon 350 ?

                gewoon uitproberen allebei en kiezen welke je liefst wil. Het zijn allemaal goede toestellen...
                [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D60 op Canon 350 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door GretchenRoss Bekijk bericht
                  Ik kan alleen maar zeggen dat een 350D een camera is die z'n werk nog steeds goed doet, en dus ondanks zijn leeftijd nog helemaal niet zo outdated is. Over de Nikon kan ik je helaas niets vertellen.

                  Wél kan ik je zeggen, dat je een 350D enkel body echt wel goedkoper moet kunnen vinden dan 350 euro. Ik zou die tweedehands maximum nog 250 euro schatten, en je kan er aan die prijs zéker vinden, als je geluk hebt misschien zelfs al vanaf 200 euro.
                  Hi ,

                  Wel ja kvind een mooi toestel , al goe werkt mee gezien ook , het enigste dat mij dan afschrik is de leeftijd !! en de pixels ! + stel u voor als ik die 2dehands koop voor 250 euro dan moet ik nog een lens ook zien te vinden voor een prijsje .


                  Eerlijk ben ik voorstander van nieuw materiaal , alhoewel dat dit soms duur uitkomt , maar dan heb ik ergens een zekerheid indien er wat stuk is .

                  Eerste keuze was die Nikon D60 omdat een klein toestel is en toch behoorlijk werkt .
                  Handig om mee te nemen op reis denk ik .

                  Ik ben pas terug van Rome , maakte foto's met mijn Sony cybershot was geslaagd tot ik thuiskwam ik mis de diepgang .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D60 op Canon 350 ?

                    Als je gaat kiezen tussen de D60 en de 350D, ga dan voor de D60. Nieuwer toestel, nieuwere software, meer pixels, en sowieso een goeie camera. De 350D heeft niets meer te bieden, behalve dan de ingebouwde AF-motor. De 450D is een ander verhaal... recenter toestel, maar meteen ook duurder en als je er nog een lensje bij moet, denk ik niet dat je met je budget gaat toekomen.

                    De D60 is in de fotohandels al niet meer nieuw te krijgen, en inmiddels vervangen door de D3000 - D5000.

                    Ik zou ook eens naar een ander merk kijken, bijvoorbeeld Olympus, met zijn E520, wat eigenlijk voor wat jij wil doen, fun, feestje, landschappen, nachtfoto's, een even goede camera is. Voor €400 heb je een setje met kitlens 14-42mm (=28-84mm). Voor €77 meer heb je er nog een zoomlens bij... (kijk maar eens bij Konijnenberg op de site).
                    Last edited by FestinaLente; 22 augustus 2009, 13:30.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D60 op Canon 350 ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                      Als je gaat kiezen tussen de D60 en de 350D, ga dan voor de D60. Nieuwer toestel, nieuwere software, meer pixels, en sowieso een goeie camera. De 350D heeft niet smeer te bieden, behalve dan de ingebouwde AF-motor. De 450D is een ander verhaal... recenter toestel, maar meteen ook duurder en als je er nog een lensje bij moet, dnek ik niet dat je met je budget gaat toekomen.

                      De D60 is in de fotohandels al niet meer nieuw te krijgen, en inmiddels vervangen door de D3000 - D5000.

                      Ik zou ook eens naar een ander merk kijken, bijvoorbeeld Olympus, met zijn E520, wat eigenlijk voor wat jij wil doen, fun, feestje, landschappen, nachtfoto's, een even goede camera is. Voor €400 heb je een setje met kitlens 14-42mm (=28-84mm). Voor €77 meer heb je er nog een zoomlens bij... (kijk maar eens bij Konijnenberg op de site).

                      Wel maar ik weet nog nen nieuwe D60 liggen , is wel etalagemodel zou mij 450 euro kosten , kwil gewoon met zekerheid weten van een kenner of dit de moeite waard is kwil alvast beter kwaliteit behalen en diepgang dan mijn Sony -cybershot :-D

                      Ge moet duidelijk zien aan de foto's dat een deftig toestel is als ge deze afprint vb zelfs op een a1

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D60 op Canon 350 ?

                        De D60 zal nog wel in meerdere winkels te vinden zijn hoor, bvb deze (online) winkel.

                        Ik ben zeker tevreden van het toestel, maar begin nu stilaan wel naar een toestel met meer instelmogelijkheden en betere lichtgevoeligheid te verlangen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D60 op Canon 350 ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Planetaire nebula Bekijk bericht
                          kwil gewoon met zekerheid weten van een kenner of dit de moeite waard is kwil alvast beter kwaliteit behalen en diepgang dan mijn Sony -cybershot :-D

                          Ge moet duidelijk zien aan de foto's dat een deftig toestel is als ge deze afprint vb zelfs op een a1
                          Als je denkt dat dit alles meteen verwezenlijkt is met de aankoop van een spiegelreflex, dan kan ik je NU al zeggen dat je teleurgesteld gaat zijn.
                          De foto's gaan scherper zijn, als ze goed gemaakt zijn, maar 123 ik koop een reflex en ik maak betere foto's... dat kan je m.i. op je buik schrijven, ongeacht welk toestel je koopt. Het gebruiken van een spiegelreflex op zich, en eruit halen wat erin zit, vraagt oefening en leren. Als je dat er voor over hebt... is het antwoord, ja.

                          Wat het etalagemodel betreft... let op, er zijn twee kits : D60 + 18-55vr en D60 + 18-55 (zonder vr). VR lens is beter dan de niet VR versie.
                          Last edited by FestinaLente; 22 augustus 2009, 13:32.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D60 op Canon 350 ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                            Als je denkt dat dit alles meteen verwezenlijkt is met de aankoop van een spiegelreflex, dan kan ik je NU al zeggen dat je teleurgesteld gaat zijn.
                            De foto's gaan scherper zijn, als ze goed gemaakt zijn, maar 123 ik koop een reflex en ik maak betere foto's... dat kan je m.i. op je buik schrijven, ongeacht welk toestel je koopt. Het gebruiken van een spiegelreflex op zich, en eruit halen wat erin zit, vraagt oefening en leren. Als je dat er voor over hebt... is het antwoord, ja.

                            Wat het etalagemodel betreft... let op, er zijn twee kits : D60 + 18-55vr en D60 + 18-55 (zonder vr). VR lens is beter dan de niet VR versie.

                            Jup iedereen kan een foto nemen dat weet ik ook maar kan iedereen een goede foto nemen da's wat anders ik merk dit nu al met mijn gewone sony dat mijn grenzen en inzicht geheel anders zijn dan die van mijn vrienden met dit bedoel ik als ik een foto neem denk ik aan meerdere dingen ga het ook niet bij die ene houden soit you know what i mean :-)

                            dat er nu een geheel nieuwe deur ga opengaan weet ik ook , ik kijk er echt naar uit .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D60 op Canon 350 ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                              De 350D heeft niets meer te bieden, behalve dan de ingebouwde AF-motor.
                              Ik dacht dat bij Canon, sinds de introductie van het EOS systeem, geen enkele body nog een ingebouwde AF-motor heeft. Imo hebben alle EOS lenzen een AF motor, enkel de USM lenzen hebben een ultra stille ne snelle motor.
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment

                              Working...
                              X