Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 500d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 500d

    hallo, ik ben van plan om binne enkele maanden (rond kerstmis) een nieuwe camera te kopen, ik heb al wat rond gekeken en de canon eos 500d lijkt me wel wat de uiteindelijke keuze hangt natuurlijk af van de prijzen in die periode maar nu vraag ik me af of deze voorlopige keuze goed is of wat raden jullie aan ook heb ik van deze camera maar 1 kit gevonden namelijk deze: http://www.vandenborre.be/WEB/NL/web...en&arno=194336
    nu vraag ik me af, is misschien een domme vraag ofzo maar ik heb de vooruitgang en lancering van nieuwe spiegel reflex camera's nooit egt gevolgt tot nu dan, trg naar die vraag :') zouden er van deze camera de komende maanden nog nieuwe kits uitkomen met bv 2 lenze fzo alvast bedankt.
    hakuna matata :')
    panasonic lumix dmc-fz8, 7mp, 12x optical zoom, 36-432mm leica lens

  • #2
    Re: canon 500d

    Niemand van ons heeft een kristallen bol, maar de meest gebruikelijke kit is de lens waarnaar je refereerde (18-55 IS), aangevuld met de 55-250 IS.
    Je kunt misschien beginnen met de breedhoek (18-55) en afhankelijk van je interesses wat later een tweede objectief bijkopen. Dat kan een prime zijn (vast brandpunt, zoals de 50mm f/1,8 of de 85mm f/1,8), een tele zoals de genoemde 55-250, of zelfs een macrolens (b.v. de 100mm f/2,8), maar dit effectief afhankelijk van je interesses.
    Ik heb die 55-250, maar gebruik die maar nauwelijks. Deze zomer aan zee een enkele keer (mijn vrouw was er meer mee op stap ). Gezien mijn interesse eer uitgaat naar landschappen en portret, maak ik meer gebruik van mijn 17-55 f/2,8, de 10-22 en ook wel een 85mm f/1,8.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

    Comment


    • #3
      Re: canon 500d

      Oorspronkelijk geplaatst door Mitza Bekijk bericht
      spiegel reflex camera's nooit egt gevolgt tot nu dan,
      Moed sein: nooit echd chefolchd

      Comment

      Working...
      X