Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schijnbare problemen met Panasonic TZ7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Schijnbare problemen met Panasonic TZ7

Hij staat nog steeds op mijn lijstje, maar ik wil toch alles eerst goed afwegen, bekijken, navragen, ...

Heb eens gezocht op nadelen van de TZ7 en ben op 2 volgende dingen uitgekomen:

Het knopje om in te zoomen zou blijkbaar vaak blijven hangen en terugspringen wat vrij irritant zou kunnen zijn. Probleem lijkt me gewoon op te lossen met het knopje vast te blijven houden zodanig dat het niet plots zou kunnen terugschieten en je niet voor verrassingen hoeft te staan, zoveel moeite lijkt het mij toch niet om met je wijsvinger dat knopje tegen te houden?

Een 2e irritant dingetje zou met de modus te maken hebben, knopje juist naast de zoomknop uiterst rechts. Doordat het draaischijfje niet volledig opgevuld is met functies zijn er lege plaatsen en onbewust zou je dan kunnen draaien naar zo'n "lege plaats" omdat je het verschil niet zou voelen, maar dan komt er wel telkens op je scherm "Mode dial is not in the proper position", waardoor de boel blokkeert en je terug moet draaien naar een functie om terug foto's te kunnen maken.

Op zich lijken me dit niet echt dingen om hem niet te nemen, elke camera heeft tenslotte wel zijn nadelen. Nu was mijn vraag of gebruikers van de TZ7 dit probleem zelf al ondervonden hebben en het ervaren als zijnde "storend" of al een tijdje in het bezit zijn van dit toestel en het nog niet eens hadden opgemerkt?

Re: Schijnbare problemen met Panasonic TZ7

Met het knopje om in te zoomen heb ik nog geen enkel probleem gehad, is nog nooit blijven hangen of iets dergelijks. Ik heb hem sinds de eerste dag dat hij beschikbaar was dus dat zou me nu toch al opgevallen moeten zijn :-)

Dat het toestel in verkeerde modus staat heb ik soms ook eens wanneer ik hem iets te wild uit het zakje haal :-) Ten opzichte van de TZ5 is het wel effe wennen maar ik persoonlijk heb er absoluut geen last mee?

De TZ7 is best wel een sterk toestel, toen ik hem 3 weken had wou mijn zoontje van 4 er een foto mee maken maar hij heeft nog niet dezelfde stevige grip als zijn vader en hij viel dus pal op de (uitgeschoven) lens. Ik dacht meteen dat ik me een 2de moest aanschaffen maar buiten wat blutsjes en het verschijnen van loszittend vlies tussen de lenselementen werkt hij dus nog perfect, happert niks :-) Deze is dus voor mijn zoontje als ik me de zx1 moest aanschaffen :-)

Comment

Ah dat is goed nieuws, als het probleem zich inderdaad voordeed, zou ik me er nu toch ook niet echt aan gestoord hebben denk ik, ik geloof zelfs dat ik onbewust dat knopje blijf vasthouden als ik moet zoomen met mijn andere camera.

Ik heb al willen merken dat het hetzelfde draaischijfje is als bij de ZX1, deze gaat waarschijnlijk dus ook dat probleem hebben. Net zoals jij zou ik er ook misschien even moeten aan wennen, maar what the hell als dat het enige nadeel is, dan neem ik dat er toch met plezier bij hoor

Amai wat een gelukzak dat je zoontje is
      Jij gaat dus ook afwachten op reviews van de ZX1? Wat ik me ook wel nog afvraag... sommige camera’s zijn beter met minder MP’s en de TZ7 heeft 10MP en bij de ZX1 zijn dat er 12 MP. Of is dat probleem alleen maar bij spiegelreflexcamera’s? Als dat ook bij compacts is dan vraag ik me nog af waarom ik nog zit te wachten op die ZX1, de TZ7 heeft bovendien ook een grotere zoom, maar dat zal dan weer ten koste van de kwaliteit gaan

Comment

Dat inzoomknopje ??Geen probleem ondervonden.Wel is het zo dat er twee standen zijn om in te zoomen:traag en snel.Helaas is het bijna niet mogelijk om dit juist te bedienen.Maar dan zoom je wat terug,wat snel gaat.De menuknop boven op het toestel draait vnl als je toestel ergens insteekt of uit haalt.Maar volgens mij check je toch altijd de instelling voor je en foto neemt.Ook geen direct probleem.
        Het opstarten is snel,maar het stoppen is wat langzamer.Het duurt wel effen,niet zolang voor het objectief terug ingeschoven is,maar toch dit kon sneller.Rekening mee houden.
        Verder behoorlijke beeldkwaliteit.Verwacht gaan wonderen kwa scherpte van een 28-300 mm zoom(klein beeld),maar toch zeer behoorlijk.
        Flits geeft zeer behoorlijke resultaten.
        Actiefoto's,moet je voor een reflex gaan.Alhoewel dit ding wel snel is.
        Ik ben gewend met een canon 1d MkIIn en een 5d te werken,maar gebruik dit ding ernaast als meenemertje in mijn hemdzak bij fietsen etc.,en de resultaten vind ik dus zeer behoorlijk als je dit ding gebruikt waarvoor het gemaakt is.
        Ik noem dit een ding,niet minachtend bedoeld,maar in vergelijking met mijn andere body's,is het inderdaad klein.De reden waarvoor ik het gekocht
        heb.En het heeft inderdaad ook veel kwaliteiten dat DING.
        Last edited by demuro; 21 augustus 2009, 22:50. Reden: ding

Comment

ik heb mijn tz5 ook al eens laten vallen van tafelhoogte op een betonnen vloer
          Een klein deukje in de buiten rand van de lens
          En hij werkt nog steeds perfect,
          bravo panasonic

Comment

tot op heden was ik ook zo goed als overtuigd om mij een TZ 7 aan te schaffen; met wat ik hierboven lees zou die nieuwe ZX1 ook het overwegen waard zijn, niettegenstaande 8x zoom ipv 12x.
            wat zijn daarnaast de grootste verschillen tussen de 2 toestellen?
            blijkbaar is de zoom optisch uitbreidbaar - bijft de kwaliteit dan zeer hoog, door het gerbuik van 12 MP?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noppenrijder Bekijk bericht
              tot op heden was ik ook zo goed als overtuigd om mij een TZ 7 aan te schaffen; met wat ik hierboven lees zou die nieuwe ZX1 ook het overwegen waard zijn, niettegenstaande 8x zoom ipv 12x.
              wat zijn daarnaast de grootste verschillen tussen de 2 toestellen?
              blijkbaar is de zoom optisch uitbreidbaar - bijft de kwaliteit dan zeer hoog, door het gerbuik van 12 MP?
              Alles hangt ervan af van wat je juist zoekt. De TZ7 is hier al meermaals bewezen een goed toestel, de reviews zijn over de grote lijn ook uitstekend, ik ben ervan overtuigd dat dit een goeie camera is voor wat hij kan.
              Zelfde met de ZX1, als je meer zoom zoekt dan ga je beter voor de TZ7. Ik ga alvast niet kiezen voor de ZX1 om zijn 12 MP, als ik hem neem gaat het zijn om zijn mega OIS en de high speed snelle auto-focus, maar ook dit is nog maar heel nieuw en kan evengoed tegenvallen. Het is ook de eerste ZX serie dus ik vind het extra oppassen geblazen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tutje Bekijk bericht
                Hij staat nog steeds op mijn lijstje, maar ik wil toch alles eerst goed afwegen, bekijken, navragen, ...

Heb eens gezocht op nadelen van de TZ7 en ben op 2 volgende dingen uitgekomen:

Het knopje om in te zoomen zou blijkbaar vaak blijven hangen en terugspringen wat vrij irritant zou kunnen zijn. Probleem lijkt me gewoon op te lossen met het knopje vast te blijven houden zodanig dat het niet plots zou kunnen terugschieten en je niet voor verrassingen hoeft te staan, zoveel moeite lijkt het mij toch niet om met je wijsvinger dat knopje tegen te houden?

Een 2e irritant dingetje zou met de modus te maken hebben, knopje juist naast de zoomknop uiterst rechts. Doordat het draaischijfje niet volledig opgevuld is met functies zijn er lege plaatsen en onbewust zou je dan kunnen draaien naar zo'n "lege plaats" omdat je het verschil niet zou voelen, maar dan komt er wel telkens op je scherm "Mode dial is not in the proper position", waardoor de boel blokkeert en je terug moet draaien naar een functie om terug foto's te kunnen maken.

Op zich lijken me dit niet echt dingen om hem niet te nemen, elke camera heeft tenslotte wel zijn nadelen. Nu was mijn vraag of gebruikers van de TZ7 dit probleem zelf al ondervonden hebben en het ervaren als zijnde "storend" of al een tijdje in het bezit zijn van dit toestel en het nog niet eens hadden opgemerkt?
                Ik heb het toestel nu 2 dagen en voorlopig nog niets van deze problemen (irritaties)ondervonden.

Comment

Ik zat met precies hetzelfde 'dilemma': tz7 of zx1 qua beeldkwaliteit.
                  En weet nu het antwoord: de ZX1 is beter (en sneller en bewegingsvriendelijker en iets goedkoper en wat minder mogelijkheden).
                  Die is inmiddels getest door de Duitse site digitalkamera.de en kreeg 88/100 voor beeldkwaliteit. De tz7 kreeg van hen 75/100.
                  Voor de test van zx1: http://www.digitalkamera.de/Testberi..._ZX1/5980.aspx
                  Voor de test van tz7:

Veel Duits leesplezier gewenst.
                  Grote groet,
                  Shave

Comment

Jij gaat dus voor de ZX1 voor de beeldkwaliteit? Laat me weten wat je ervan vindt Ik heb ook al enkele reviews gelezen en de ZX1 scoort inderdaad beter.

Comment

Working...
                    X