Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bij mijn 500d alleszins, dus ik veronderstel dat dit met de 7d ook wel zo zal zijn
[CENTER]http://www.underwaterimaging.be
[FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]
Heb de indruk dat de 7d voor het meeste gebruik beter is, zelfs de video functie is beter.
Voordeel van FF zit hem vooral in breedhoek, maar dit verbleekt tegenover het voordeel van tele met APS. Je moet de prijs van een 400mm (+/-640mm eqv) lens eens vergelijken met 600mm lens, of een 300mm (480mm eqv) met 500mm !
je moet wel kwalitatieve lenzen gebruiken voor de 7d en dan nog zullen deze beter presteren op FF, maar dat een gewone sterveling die verschillen echt gaat zien daar twijfel ik aan.
weet er iemand of de autofocus funtie ook werkt bij opname van video? en indien ja, is deze snel genoeg? en neen ik wil geen discusie veroorzaken van het nut van deze functie .
mvg,
Nicky
Het lijkt me het meest logische als dat niet het geval is. AF in objectieven voor SLR's werkt anders dan AF in videocamera's. Het is moeilijk om zo'n objectief zachtjes van de ene positie naar de andere te schuiven. Ze zijn gemaakt om dat snel te doen, m.b.v. de AF sensor in de camera die niet gebruikt kan worden als de spiegel omhoog is geklapt.
Dus moet het toestel contrast-AF toepassen, en als je dat al eens gezien hebt dan weet je dat dat niet aangenaam is in de video-opname.
AF zal wel mogelijk zijn met de Live-View open, maar niet tijdens het filmen.
Ik overweeg een upgrade naar een D300s maar zie toch niet zoveel verschillen met de 7D of ben ik verkeerd? Heb eens gekeken op Dpreview maar buiten meer pixels en een verschillende moviemode zijn de verschillen eerder subtiel of vergis ik mij? Ik vermoed dat het afwachten zal worden naar de eerste reviews van beide toestellen om een oordeel te kunnen vormen?
Als je al Nikon materiaal hebt zal een reden om te switchen allicht veel te klein zijn.
Voor de prijs van de 7D en een set Canon lenzen/flitser kan je dan ook de D700 van Nikon overwegen (alhoewel dat je dan misschien ook lenzen moet switchen).
Dus als je budget over hebt voor een upgrade, moet je niet twijfelen. Blijf bij je leverancier want beiden hebben voldoende goede cam's in hun gamma.
Als je al Nikon materiaal hebt zal een reden om te switchen allicht veel te klein zijn.
Voor de prijs van de 7D en een set Canon lenzen/flitser kan je dan ook de D700 van Nikon overwegen (alhoewel dat je dan misschien ook lenzen moet switchen).
Dus als je budget over hebt voor een upgrade, moet je niet twijfelen. Blijf bij je leverancier want beiden hebben voldoende goede cam's in hun gamma.
@FotoDirk
Sorry ik was misschien niet zo duidelijk in mijn post, ik ben niet van plan om te wisselen van Nikon naar Canon. Het lijkt me enkel een vaststelling dat beide toestellen enorm veel op elkaar gelijken en dat de verschillen miniem zijn. Dat moeten de reviews uitwijzen maar het lijkt toch zo. Nee, voorlopig tevreden van Nikon en dat blijft ook zo
The Leica Sofort 2 Burton Edition delivers premium design and hybrid convenience—but at twice the price of competitors, is it luxury or just Leica branding?
. Het lijkt me enkel een vaststelling dat beide toestellen enorm veel op elkaar gelijken en dat de verschillen miniem zijn. Dat moeten de reviews uitwijzen maar het lijkt toch zo.
Beide toestellen lijken totaal niet op elkaar en de verschillen zijn groot, sterker, deze toestellen hebben niets gemeen.
Comment