Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dimage scan dual III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dimage scan dual III

    Reeds geruime tijd loop ik met de gedachte rond om me een dia-scanner aan te schafen.
    Zijn er forum-leden die ervaring hebben met de Dimage scan dual III van Minolta.
    Loont het de moeite om zo'n toestel aan te schaffen en kan men daar zowel Diaposetieve als negatieven mee scannen.
    En zijn daar voorbeelden van op deze BD te vinden.
    Graag indien mogelijk uw mening daarover.

    Harterlijk dank.

    Miloke
    Pentax optio 430 RS
    Nikon D70
    BD0076BE
    Website: http://users.telenet.be/miloke/miloke/

  • #2
    Een diascanner is een prachtig instrument, je maakt van je dia of van je negatieven digitale bestanden die geen compressie hebben indien je ze bewaard in TIFF. Persoonlijk werk ik met de Nikon Coolscan 4000 ED, die een resolutie heeft van 4000dpi langs de smalle zijde. Je krijgt van een kleinbeeld dus een digitaal bestand van meer dan 20 miljoen beeldpunten.
    Met de Minolta scanner heb ik geen ervaring, maar de grote merken zijn toch een beetje aan elkaar gewaagd denk ik. Ik kan onmogelijk een voorbeeld op ware grote posten dat heeft een omvang van 60 Mb op 8 bit diepte, ik heb daarom een verkleinde versie op 10 X 15 en in JPEG geplaatst, aan U om te oordelen.

    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Originally posted by Digipics357
      Ik kan onmogelijk een voorbeeld op ware grote posten dat heeft een omvang van 60 Mb op 8 bit diepte, ik heb daarom een verkleinde versie op 10 X 15 en in JPEG geplaatst, aan U om te oordelen.
      Digipics, zeer mooie foto (en model ) maar hoe kan je daar nu in hemelsnaam aan zien (aan zulke verkleining) hoe goed die scanner is ? Je haalt het zelf al aan: eigenlijk moet je de fullsize scan bekijken.

      Ik voel me altijd ambetant als mensen afkomen met serieus verkleinde foto's (vaak zelfs gewone snapshots) om de kwaliteiten van een toestel aan te tonen. Je toont er hooguit mee aan welke goeie (of slechte) fotograaf je bent.

      Henk

      Comment


      • #4
        Ik voel me altijd ambetant als mensen afkomen met serieus verkleinde foto's (vaak zelfs gewone snapshots) om de kwaliteiten van een toestel aan te tonen. Je toont er hooguit mee aan welke goeie (of slechte) fotograaf je bent.

        Henk
        Gelijk heb je zoals ik reeds vermelde, het is aan de kandidaat koper om verdere toenadering te zoeken om een full size te zien maar dit gaat onmogelijk via posting.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Originally posted by Digipics357
          het is aan de kandidaat kopen om verdere toenadering te zoeken om een full size te zien maar dit gaat onmogelijk via posting.
          Da's al veel duidelijker en een mooie geste .

          Henk

          Comment


          • #6
            Bedankt Digipics357 en henkvw voor uw reactie.
            De overtuiging dat een dia-scanner de moeite loont is er nu.
            Trouwens prachtige foto Digipics357.

            Groetjes

            Miloke
            Pentax optio 430 RS
            Nikon D70
            BD0076BE
            Website: http://users.telenet.be/miloke/miloke/

            Comment


            • #7
              Originally posted by Miloke
              Reeds geruime tijd loop ik met de gedachte rond om me een dia-scanner aan te schafen.
              Zijn er forum-leden die ervaring hebben met de Dimage scan dual III van Minolta.
              Loont het de moeite om zo'n toestel aan te schaffen en kan men daar zowel Diaposetieve als negatieven mee scannen.
              En zijn daar voorbeelden van op deze BD te vinden.
              Graag indien mogelijk uw mening daarover.

              Harterlijk dank.

              Miloke
              Paar voorbeelden van scans met die Minolta Dual III vind je hier :

              http://users.pandora.be/ludovic.panjaer/Photoshop%20E%20albums/index.htm

              Ludovic P.
              EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
              BD0118BE

              Comment


              • #8
                Ik ben zelf eigenaar van een Dimage Scan Dual III. Kwalitatief vind ik de scans erg goed. Een groot nadeel is dat er geen digital ice op zit. ICE is een systeem op de duurdere scanners waar met behulp van infrarood? licht bekeken word of er stof op het negatief zit, en verwijderd op de uiteindelijke scanfile.

                Bij de Dual III moet je dit allemaal met de hand doen, en geloof me, vooral bij oudere dia's of negatieven ben je een behoorlijke tijd bezig. Met nieuwe negatieven valt dit erg mee. Verder gaan de scan supersnel. Ook prints zien er perfect uit op A4, groter nog niet geprobeerd.
                10D

                Comment

                Working...
                X