Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic LX3 tov TZ7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic LX3 tov TZ7

    hallo,

    ik ben momenteel in het bezit van een nikon D70s spiegelreflex maar ik vind deze een beetje te zwaar om overal mee te nemen, daarom wens ik een compact camera aan te kopen welke me toch ook een schitterend resultaat oplevert die nauw aansluit op de kwaliteit van een spiegelreflex. Ik weet dat je natuurlijk nooit hetzelfde resultaat kan behalen maar ik heb het gezien op een panasonic LX3 of een TZ7(beter qua zoombereik).
    Zijn er mensen die hier tips over hebben wat best aan te kopen of wat niet, ik ga mijn D70s zeker niet wegdoen maar enkel gebruiken voor speciale gelegenheden.

    Alvast bedankt voor jullie feedback.
    Groetjes,
    Nico.

  • #2
    Re: Panasonic LX3 tov TZ7

    Ik ben zelf ook op zoek naar een degelijk compact camera’tje en de TZ7 en LX3 stonden ook op mijn lijstje. De LX3 heb ik al voor mezelf uitgemaakt dat ik deze niet ga nemen, hoewel de foto’s prachtige resultaten opleveren, ga ik toch niet tevreden zijn met de 2,5 optische zoom. Hoewel ik er zo goed als van overtuigd ben dat de kwaliteit van de lens dit grote nadeel compenseert. Mocht ik niet kijken naar zoom, nam ik de LX3. De macro mode is gewoonweg fantastisch, bijna moeilijk te geloven dat dit met een compact gemaakt is.
    Ik denk dat je meer tevreden gaat zijn van de foto’s van de LX3 en zeker als je in het bezit bent van een spiegelreflex camera, maar dat is mijn bescheiden mening

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic LX3 tov TZ7

      Dit topic ga ik ook in de gaten houden, ben zelf ook op zoek naar een degelijke compact met goede kwaliteiten en de LX3 lijkt wel het compactje dat dit waar kan maken.
      Alleen ben ik een beetje bang voor de vergelijking tussen mijn D700 en de LX3
      Eric Van Aerschot BD0730BE

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic LX3 tov TZ7

        misschien dit eens lezen

        andere producenten gaan waarschijnlijk ook toestellen met deze sensor op de markt brengen. Als je wat zoekt op het web kun je 1600 ISO beelden vinden gemaakt met deze toestellen.

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic LX3 tov TZ7

          Als je de LX3 koopt, doe het dan voor de 2.0 en de 24 mm. Voorbeeld van macro, klik hier. Ander voorbeeld, klik hier,of hier, of hier. Meer voorbeelden op de website hieronder. Sinds ik de LX3 kocht in april van dit jaar, gebruik ik de Canon 40D alleen in die gevallen waar ik de 70-200mm nodig heb.
          Als je een Nikon of Canon gebruiker bent, heb je wel even tijd nodig om aan de Panasonic gewoon te raken. Pas na een paar weken had ik het toestel een beetje onder de knie. Daarna geen problemen meer.
          Er is ondertussen nieuwe firmware voor de LX3. Die heb ik geïnstalleerd, maar het verschil is niet merkbaar. De AWB zou verbeterd zijn, maar bij mij is dat precies gelijk het vroeger was (iets te geel over het algemeen).
          Tussen de 7.000 en de 8.000 opnames gemaakt, geen problemen ondervonden. Alles werkt perfect. Vandaag naar het Kruinenpad en de badeend geweest in Maasmechelen en zowat 400 foto's gemaakt. Nee, je hoort mij niet klagen over de LX3. Ik ben nog steeds zeer tevreden.

          http://www.decultuurconsument.be/
          https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

          Comment

          Working...
          X