Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D60 vs D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D60 vs D90

    Ik kocht me een D60 als overstap van compact naar DSRL omdat die toen prima recenties kreeg. De D300 was nog te duur, de D40/X passé. Lees ik nu overal dat dit een idiote beslissing was. Volgens Ken Rockwell had ik vooral de D40 moeten kopen, anderen beweren dat ik beter effe gewacht had en de D90 gekocht. Als ik nu stel dat ik absoluut niks geef om filmen met een DSRL (daarvoor heb ik een véél betere camcorder) - en life-view fotograferen met een DSRL me redelijk belachelijk overkomt - belooft een mooiere D90 dan betere foto's ? Moet ik spijt hebben van mijn aankoop, of probeert de commercie potentiele instappers gewoon gek te maken ?
    Ik gebruik de D60 met een 18-105 VR en een 70 - 300 VR, en ben eigenlijk best tevreden. Gekke vraag zeker ???
    André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

  • #2
    Re: Nikon D60 vs D90

    d60 is zeker een goed toestel!
    owla enne ken rockwell mag je met een serieus pak zout nemen ze!!!
    zevert er soms ver op los!

    d40 is idd een goed toestel, heb er hier ook zo een liggen alsook een d90.
    moet zeggen dat de d90 meer mogelijkheden bied tot betere foto's
    (meer mogelijkheden tot het instellen van de camera en fijner afstellen.
    filmfunctie moet ik nog es deftig testen maar is verre van wa het moet zijn denk ik.
    alhoewel op youtube toch al leuke dingen te zien zijn.

    klik 40-d60 en d90 mooi naast elkaar om te vergelijken.

    en als je tevreden bent van je d60 hou hem gewoon tot je die goed gewoon bent en zelf merkt da je foto's beter zijn.


    reden waarom in een d90 heb gekocht?
    vooral om de interne scherpstelmotor. nu kan ik genieten van af-d lenzen met af
    hoger iso waarde is ook goed meegenomen.
    en de commander mode voor mijn sb900 is ook een deftige en super mogelijkheid.

    ben dit weekend terug naar paradisio geweest, en als ik kijk naar mijn foto's van dit jaar en die van vorig jaar (had toen net mijn d40) moet ik zeggen dat er een duidelijke progressie inzit.

    vorig jaar

    dees jaar.

    zal zeker ook te vinden zijn op't wielercriterium in bavikhove (6sept2009)
    wel een goei plekje zoeken dees jaar. es zien of ik daar ook met betere foto's kan thuiskomen.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D60 vs D90

      Oorspronkelijk geplaatst door Andre Van Looy Bekijk bericht
      belooft een mooiere D90 dan betere foto's ? Ik gebruik de D60 met een 18-105 VR en een 70 - 300 VR, en ben eigenlijk best tevreden. Gekke vraag zeker ???
      Nee... geen gekke vraag. Volgens mij gaat het toestel het verschil niet maken in combinatie met de lenzen die je nu hebt. Ik heb een D80 en een D90. Voor sommige soorten van fotografie maakt het echt helemaal niets uit welk van de toestellen ik gebruik.
      M.a.w. wat is jouw intentie naar de toekomst toe ? Wat wil je gaan fotograferen ? Ben je zinnens om nog te investeren, en waarin dan ? In een telezoom ? In lichtsterk glas ?
      Er zijn merkbare verschillen tussen een D80 (vergelijkbaar met de D60 qua sensor en pixels) en een D90 wanneer je hoger in de ISO's gaat, en in de meeste van die situaties waarin je die gebruikt, heb je bovendien ook nog eens lichtsterk glas nodig.
      Er zijn ook wezenlijke verschillen in snelheid van de camera en de D90 geeft extra mogelijkheden bij gebruik van een externe flitser. Vind je dit belangrijk, dan kan je de overstap m.i. overwegen, maar als ik terug ga kijken naar de foto's die ik tot op heden maakte met beide camera's, kan ik enkel zeggen, dat het voor mijn mooiste foto's niet uitmaakte welke body aan mijn lens hing.
      Last edited by FestinaLente; 18 augustus 2009, 07:00.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D60 vs D90

        Er zijn ook wezenlijke verschillen in snelheid van de camera en de D90 geeft extra mogelijkheden bij gebruik van een externe flitser. Vind je dit belangrijk, dan kan je de overstap m.i. overwegen, maar als ik terug ga kijken naar de foto's die ik tot op heden maakte met beide camera's, kan ik enkel zeggen, dat het voor mijn mooiste foto's niet uitmaakte welke body aan mijn lens hing

        Dit laatste is nu precies wat ik me afvroeg ... bedankt voor je antwoord.
        André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D60 vs D90

          Een D60 zal niet meer leverbaar zijn.
          Een D60 heeft nog een oudere CMOS sensor. De D90 heeft een CCD sensor, wat resulteert in minder ruis. De D5000 heeft ook weer een CMOS, maar die wordt op aan andere manier uitgelezen.

          Met een D90 kun je alle AF objectieven vanaf 1986 AF gebruiken.

          Op m'n website bij Overzicht D camera's, een overzicht met meer verschillen.
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D60 vs D90

            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
            Een D60 heeft nog een oudere CMOS sensor. De D90 heeft een CCD sensor, wat resulteert in minder ruis. De D5000 heeft ook weer een CMOS, maar die wordt op aan andere manier uitgelezen.
            Is dat niet een tikkeltje andersom?
            D60 heeft CCD sensor en de D90 heeft CMOS sensor(in basis dezelfde als D300)
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D60 vs D90

              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              Is dat niet een tikkeltje andersom?
              D60 heeft CCD sensor en de D90 heeft CMOS sensor(in basis dezelfde als D300)
              Je hebt gelijk. In het overzicht staat het gelukkig wel goed.
              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

              Comment

              Working...
              X