Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D40 nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D40 nikon

hoi , ik heb een nikon d40 kunnen op de kop tiken ( voor een prijsje )
    zijn er hier nog met dit toestel ? wat er natuurlijk niet bij zit is de handleiding !
    ik heb enkele vragen over dit toestel , heb al enkele foto's geschoten
    maar ze waren niet goed ( onduidelijk )

alvast bedankt
    pdjtje

Re: D40 nikon

Bekijk en download gratis Nikon D40 handleidingen. Of stel een vraag aan andere eigenaars in het forum.

Handleiding van D40

Comment

Hallo,

kan je een betere beschrijving geven van "onduidelijke foto's", nu is het een beetje raden naar het probleem :-). Is het je eerste DSLR?

Greetz,
      Fred

Comment

ja maar al die knopjes e , in de auto stand zijn ze goed , ik wil alles zelf doen , ik ben nieuw in deze hobby en heb een lens bij van 18/55 wat kan ik daar mee schieten ?
        en als je er in kijkt zie ik drie dingen die rood worden links en rechts en in de miden , dus rood is niet goed?? of is dat zo ? en die draai knop bovenaan ? de betekenis voor alles zelf in te stellen , heb vandaag wat foto's genomen , ik kijk dan op men scherm ze zien er goed , en op de pc zetten zijn dan weer niet goed , dus stel ik hem verkeerd in denk ?

pdjtje

ps , ja is mijn eerste digi toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdjtje100 Bekijk bericht
          ja maar al die knopjes e , in de auto stand zijn ze goed , ik wil alles zelf doen , ik ben nieuw in deze hobby en heb een lens bij van 18/55 wat kan ik daar mee schieten ?
          en als je er in kijkt zie ik drie dingen die rood worden links en rechts en in de miden , dus rood is niet goed?? of is dat zo ? en die draai knop bovenaan ? de betekenis voor alles zelf in te stellen , heb vandaag wat foto's genomen , ik kijk dan op men scherm ze zien er goed , en op de pc zetten zijn dan weer niet goed , dus stel ik hem verkeerd in denk ?

pdjtje

ps , ja is mijn eerste digi toestel
          Lees eerst de handleiding eens, waarvan men je de link hierboven al heeft meegegeven...
          Al die knopjes hebben een functie, en als je die functies wil gebruiken, is 't belangrijk dat je weet waarvoor die knopjes dienen.
          Over de lens... De 18-55 is een standaard kitlens. Helemaal niet slecht, en je hebt van groothoek 18mm tot ietwat zoom 55mm. De zoom is dus beperkt, maar ik ken meerdere mensen die met een gelijkaardige combinatie, en zelfs nog een goedkopere combinatie, heel leuke foto's maken.

Uw eerste digitaal toestel is dus een spiegelreflexcamera. Het is het instapmodel van NIkon, waarbij je de mogelijkheid wordt geboden om automatisch te werken. Naar creativiteit toe zal je ooit eens willen afstappen van automatisch. Daarom is het belangrijk je eerst goed te informeren naar wat de mogelijkheden zijn en hoe deze te benutten... m.a.w. nog meer lectuur.

Ik vind de BASISBEGRIPPEN VAN FOTOGRAFIE (klik op de tekst in hoofdletters) heel belangrijk om kennen. De relatie sluitertijd/diafragma/iso's is belangrijk om te begrijpen.
          Bovendien is er ook één regeltje om te onthouden om geen onscherpe foto's te hebben, als je uit de hand fotografeert : De sluitertijd moet 1/brandpuntsafstand x cropfactor(1,5 voor Nikon cropcamera's) zijn. M.a.w. fotografeer je op 18mm = 1/27ste, fotografeer je op 55mm = 1/80ste. Deze regel is er enkel om de beweging die ontstaat door het afdrukken te vermijden. Als het onderwerp beweegt, ga je, om scherpe foto's te hebben, kortere sluitertijden moeten halen.

Veel succes bij het lezen en bij het fotograferen.

Comment

Working...
          X