Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotograferen in vlindertuin - toestel valt/schakelt uit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotograferen in vlindertuin - toestel valt/schakelt uit

    Een kennis van me heeft de vlindertuin in Knokke bezocht en na een half uur was het gedaan met fotograferen ... na een tijdje buiten het toestel terug aangezet en jep alles weer normaal. Ik vind op de Canon site voor alle Eossen 0-40° en < 85% ... de Eos 1 series mogen 5° meer hebben ... iemand gelijkaardige ervaringen ?

  • #2
    Re: fotograferen in vlindertuin - toestel valt/schakelt uit

    Nee, miet die ervaring maar dat was met een Nikon D200.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: fotograferen in vlindertuin - toestel valt/schakelt uit

      Heb juist op de Nikon site gecheckt : alle Nikons, ook de pro toestellen, is 0-40° en <85%.

      Comment


      • #4
        Re: fotograferen in vlindertuin - toestel valt/schakelt uit

        Een maandje terug heb ik ook in de vlindertuin van Knokke geweest met m'n 500D, en heb geen hinder ondervonden. Vreemd...
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #5
          Re: fotograferen in vlindertuin - toestel valt/schakelt uit

          Vorig jaar naar de vlindertuin geweest met een Nikon D60, ook geen problemen gehad...
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #6
            Re: fotograferen in vlindertuin - toestel valt/schakelt uit

            Vroeger meerdere malen geweest met Nikon F3 en FE, nooit problemen gehad.

            Je moet je toestel in de tas laten tot het geaclomatiseerd is en dan pas uithalen. Als je ziet dat er condens op je toestel of lens komt ben je te vroeg. Dit kan 15 a 30 minuten duren. Maar als je dit doet zal je geen problemen hebben.

            Comment


            • #7
              Re: fotograferen in vlindertuin - toestel valt/schakelt uit

              Volgens het advies op verschillende forums steek je camera en lens best in een luchtdichte plastic zak. Door de dunne scheidingswand warmt je camera sneller op dan in een tas. Luchtdicht betekent dat de condens zich op de buitenkant van de zak vormt, niet erin.

              Ik heb dit zelf nog nooit geprobeerd maar het lijkt aannemelijk. Eerder dit jaar liet ik camera en lens in de autokoffer 's nachts en de volgende morgen nam ik ze mee in de vlindertuin. Zelden zoveel condens gezien maar na een half uurtje wachten werkten de S5 (D200-body) en Sigma 180mm vlekkeloos.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment


              • #8
                Re: fotograferen in vlindertuin - toestel valt/schakelt uit

                hebben ze dan geen blowers in die vlindertuin bij de ingang.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: fotograferen in vlindertuin - toestel valt/schakelt uit

                  Neen Bouk, enkel in Nederland wordt er ijverig geblowd
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment

                  Working...
                  X