Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk model van canon voor studioshoots

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welk model van canon voor studioshoots

kan mij iemand vertellen welk model en lens van canon ik het best koop voor fot's te nemen in mijn studio ,ook wil op buiten locatie mooie shoots doen
    voorlopig heb ik een canon powershot sx 110
    ben er heel tevreden van maar kan geen snelle foto's achtereen nemen ,dat duurt me te lang
    ik fotografeer meestal modellen of koppels, meestal art gericht dit vind ik prachtig

Re: welk model van canon voor studioshoots

Canon 5D mark II + 85 1.2
    nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OlivierScalais Bekijk bericht
      Canon 5D mark II + 85 1.2
      Hoewel je gelijk hebt vindt ik dit eerder een domme reply. Veel hangt af van het budget van de TS. Als hij pas begint met spiegelreflex zou ik hem de 450D met kitlens KLIK en daarbij de 50mm 1.8 lens KLIK aanraden, zo is hij voor +/- 660 euro gesteld en heeft hij (of zij) een degelijke camera met een uitstekende portretlens voor een degelijk budget...

Jouw goedkoopste config (body + 1 lens) kost de TS ongeveer 3800 euro. Je hebt dan (bijna) het neusje van de zalm, maar een upgrade van een Powershot naar een 5D mark II lijkt me enigzins overdreven.

Mijn raad aan de TS: stap eens in een fotozaak binnen en vraag daar eens wat meer uitleg en zeg duidelijk wat je hoofddoel in fotografie is. Ieder zichzelf respecterend handelaar zal je een degelijke uitleg verschaffen.

grt,
      Raf
      Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Pff domme reply ...

Hij vroeg wat hij het beste koopt voor gebruik in studio ... Voila, wat ik zei ...

Trouwens, dit soort vragen zijn al meerdere malen besproken.
        Last edited by OlivierScalais; 13 augustus 2009, 01:00.
        nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

De comment van Olivier was dead on

Misschien iets budgetvriendelijker:
          Canon 5D (mark I)
          50mm 1.8
          85mm 1.8

Comment

Elk toestel en elke lens is daar in wezen geschikt voor.

Alles hangt af van wat je met je foto's wil doen. De werkomstandigheden waaronder je wil shooten. Het licht dat je ter beschikking hebt. De beschikbare ruimte van je studio. Het effect dat je in je foto wil. enz.

Comment

In een studio werk je meestal met flitsers en op iso 100, en dan zal je met elke camera wel aanvaardbare resultaten krijgen.

Als je heel grote afdrukken wil laten maken van je foto's, dan heb je met meer pixels ook meer detail op de afdruk. In dat geval is een 5D MKII zeker in het voordeel tegenover een 50D of 500D.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Working...
              X