Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotos te groot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fotos te groot

Hallo,ik heb een nieuwe spiegelreflexcamera gekocht;heel mooie fotos,maar een probleem.Ik bewerk de fotos heel veel met fotoshop.En dat is het probleem.De fotos zijn veel te groot,voor ze daarna te laten afmaken op gewoon formaat ,alles staat er niet op.Ik verklein ze wel via fotoshop,maar de fotos zijn dan niet meer zo helder.

Wie kan mij daar bij helpen?
    Groetjes rita

Re: fotos te groot

Niet meer zo helder? Normaalgezien wordt de kwaliteit zo goed als helemaal behouden bij het verkleinen in photoshop. Zeker bij het opslaan als .psd

Comment

En ook altijd je originele grote foto's bewaren en een verkleinde copie opslaan.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ritanor Bekijk bericht
        Hallo,ik heb een nieuwe spiegelreflexcamera gekocht;heel mooie fotos,maar een probleem.Ik bewerk de fotos heel veel met fotoshop.En dat is het probleem.De fotos zijn veel te groot,voor ze daarna te laten afmaken op gewoon formaat ,alles staat er niet op.Ik verklein ze wel via fotoshop,maar de fotos zijn dan niet meer zo helder.

Wie kan mij daar bij helpen?
        Groetjes rita

Om ze af te laten drukken is het strikt genomen niet nodig de foto's te verkleinen. ( het aantal pixels verminderen ) .Als "alles er niet op staat" betekent dat dat je lengte breedte verhouding niet conform is met de lengte breedte verhouding van het printformaat.
        Printen met een witrand en daarna handmatig bijsnijden,of reeds op je PC de foto bijsnijden.
        Kies om te verkleinen "bicubisch" of " intelligent" ,daarna is het vaak nodig de foto lichtjes op te scherpen.

Walter
        D850

Comment

Working...
        X