Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Incompatibiliteit van Finepix Softwares

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Incompatibiliteit van Finepix Softwares

Hallo, heeft iemand ook ervaring met volgend probleem?

Ik ben al jaar de gelukkige eigenaar van een Fuji Finepix camera S602Z, een heel goed toestel toen.
    Nu heb ik voor mijn vrouw een super compact aangeschaft en omdat dat ik heel tevreden ben van Fuji is mijn keus gevallen op de nieuwe Z30.
    En daar begin mijn problemen. Als ik, op mijn PC, de software van de Z30 oplaad doet hij tegelijkertijd en upgrade en veegt het programma van mijn S602Z weg omdat die ouder is . Ik heb geprobeerd me te behelpen met eerst het recentste programma op te laden en dat mijn oude maar dan werkt niets goed meer.
    Resultaat: om een plezier te doen aan mijn vrouw ben ik gek……… en kan mijn toestel op mijn PC niet meer aansluiten!

OK, ik was toch van plan om me een nieuwe toestel aan te schaffen (zie de omgekeerde weg) maar dat betekent dat ik zeker van merk moet veranderen en zeker niet de Fuiji F100fs mag kopen.
    Ik heb nu contact opgenomen met Fuji Belgium maar heeft nog geen antwoord.

Heeft iemand een gelijkaardig ervaring?
    Guyba

Re: Incompatibiliteit van Finepix Softwares

En werkt de oude camera niet onder de nieuwe software?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Koop gewoon een kaartlezer die je via de usb-poort op de pc aansluit en kopieer de foto's via de verkenner naar je harde schijf. Gaat veel sneller dan mety de sofware van Fuji.
      Fuji x 100 f

Comment

Fuji FinePix werkt steeds met de recentste Software.
        Nooit via het toestel zelf foto's in de pc laden,.. steeds zoals trouwens 'Joebat' zegt, via een kaartlezer ! Dit gaat probleemloos. Dochter heeft zowel FinePix S9600 als Fuji FinePix S5 Pro en nooit enig probleem.

Comment

Beste allemaal,
          Ter informatie, en dank zij jullie commentaren, heb ik de oplossing gevonden aan mij probleem.
          Een beetje uitleg voor algemeen nut:
          De nieuwe Z30 heeft inderdaad de Fuji software niet nodig om de foto's van de toestel op de PC te laden. Mijn PC herkent dat ik een nieuwe hardware aansluit. En de software is trouwens ook niet heel nuttig.
          In tegendeel, als ik mijn oude S602Zoom aansluit aan de PC zonder de voorziene software herken mijn PC geen aansluiting. In de software is een functie "driver USB" die maakt dat mijn toestel herkend wordt. Waarschijnlijk is die functie in de software van de nieuwe toestel wel inbegrepen.
          Ook de oude software van Fuji had wel enkele interessante programma (o.a. ActiveShare)
          Dus in net, de oude software is terug geïnstalleerd, de nieuwe heb ik niet nodig en alles werk perfect.
          Groetjes, Guyba

Comment

Working...
          X