Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5000D vs 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 5000D vs 40D

okey, heb nu een jaar de slr van mijn vader gebruikt een 450D en zou er nu zelf een willen aanschaffen.

Mijn budget is een kleine 900 euro en daarvoor zou ik een body + lens willen hebben. De lens zou het liefst een 18-85 USM IS van canon zijn of een gelijkwaardigde voor nikon.

mijn vraag voor de ervaren forum leden : welke van deze twee camera's heeft de beste beeldkwaliteid? (ruis, kleurenruis, scherpte, ...)

De filmfunctie's van de D5000 is voor mij geen extra pluspunt, het draaibaar scherm wel natuurlijk. Ik zou zeggen overtuig mij
    Last edited by rosdompje; 12 augustus 2009, 18:13.

Re: 5000D vs 40D

Oorspronkelijk geplaatst door rosdompje Bekijk bericht
    okey, heb nu een jaar de slr van mijn vader gebruikt een 450D en zou er nu zelf een willen aanschaffen.

Mijn budget is een kleine 900 euro en daarvoor zou ik een body + lens willen hebben. De lens zou het liefst een 18-85 USM IS van canon zijn of een gelijkwaardigde voor nikon.

mijn vraag voor de ervaren forum leden : welke van deze twee camera's heeft de beste beeldkwaliteid? (ruis, kleurenruis, scherpte, ...)

De filmfunctie's van de 5000D is voor mij geen extra pluspunt, het draaibaar scherm wel natuurlijk. Ik zou zeggen overtuig mij
    Je bedoeld een 500 D zeker?
    Wel ik ben van mening dat als je een toestel koopt om te fotograferen dan koop je beter een 40D.Als je wil filmen dan koop je best een goeie film camera..
    Ik ben overgestapt van een 300 D naar een 40 D en ben een tevreden mens..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik denk dat je de Nikon D5000 bedoelt en die heeft ongeveer dezelfde sensor en processor als de D300, die bekend staat om zijn lage ruis bij hoge isoos en heeft de AF van de D200 en D90 en die werkt goed.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ik bedoel dus de nikon D5000 en de canon 40D sorry voor de vergissing

Comment

Deze camera's komen allebei uit een ander segment hé.
          De D5000 is een instapmodel, terwijl de 40D een prosumerscamera is.
          Dus kwa bouw heeft de 40D zeker een streepje voor. Magnesium body.
          De D5000 heeft dezelfde sensor als de D90 en de D300, en van die camera's is geweten dat ze foto's afleveren met een sublieme beeldkwaliteit. Ook het autofocus systeem met 11 scherpstelpunten komt rechtstreeks uit de D90, en is het beste autofocus systeem van alle instapmodellen.
          Nadeel van de D5000 is dat hij wat traag is wanneer je vanuit live view wil fotograferen.
          Als beginnend DSLR gebruiker zijn de vele scene presets en de eenvoudige overzichtelijke menustructuur van de D5000 ook een gemak.
          De 40D is al wat gedateerd, terwijl de D5000 een gloednieuw model is. En natuurlijk het kantelbaar scherm hé, wat het mogelijk maakt om vanuit elke mogelijke hoek te fotograferen. Als lens zou ik gaan voor de 18-105VR lens. Die zit als kitlens bij de D90 en heeft toch wat meer zoom in huis dan de 18-55 lens die bij de D5000 zit.

Maar ga eens naar een fotozaak, en neem de beide toestellen eens vast.
          Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Working...
          X