Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotokwaliteit oude canon AE-1 program en bv EOS 5(analoog))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fotokwaliteit oude canon AE-1 program en bv EOS 5(analoog))

Hallo,

Het begint wat te kriebelen om zo een oude AE-1 program aan te schaffen, vooral door de kwaliteit van de body, en de prachtige lenzen die ervoor beschikbaar zijn voor "niet al te veel geld", en gewoon de look ervan

Nu was mijn vraag of je het verschil kan merken in de kwaliteit van de foto, of enige andere aspecten van de foto tussen zo een AE-1 program en een iets recentere filmcamera EOS 5 of EOS 3 of EOS 1(puur de kwaliteit van de foto, niet de optie's dat de recentere cameras meer hebben). Verondersteld dat beide bv een 50mm f 1.4 lens hebben om het vergelijkbaar te maken.

En dan een tweede vraagje: ik heb gelezen dat als je het diafragma op "A" zet, en de draaiknop op "PROGRAM" dat je automatisch mooie belichte foto's trekt. Is dit dan vergelijkbaar met een recentere filmcamera op Automatisch te zetten(en niet op creatieve modus M of P afh van Nikon/Canon)?

alvast bedankt
    maxime

Re: fotokwaliteit oude canon AE-1 program en bv EOS 5(analoog))

Zal meer van je filmpje en de afhandeling hiervan afhangen dan van de camera, het enige wat die doet is even wat licht doorlaten.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Re: fotokwaliteit oude canon AE-1 program en bv EOS 5(analoog))

en kwalitatieve films vinden en een vaklabo vinden dat nog kwalitatief een analoog filmpje kan processen wordt met de dag moeilijker in dit digitale tijdperk

die camera geeft me wel veel heimwee .. ben destijds met de voorganger van die camera begonnen en in combinatie met de 50 mm 1.2 gaf dat haarscherpe beelden op ilford/agfa film, zelf ontwikkeled en zelf afgedrukt op ilford/Agfa papier

in combinatie met een goedkopere Vivitar zoomlens en een filmke uit de makro die ik daar liet ontwikkelen heb ik er nooit een scherp beeld uit gekregen

Comment

Working...
      X