Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 500D vs 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 500D vs 50D

Een klein adviesje gevraagd van de meer ervaren fotograaf onder ons
    Momenteel heb ik nog een Canon 300D met een EF 28-135/3.5-5.6 IS USM. Van de lens heb ik de indruk dat de 300D er toch zijn 'broek' mee vol heeft.

Ik zou graag overschakelen naar een nieuwe camera.
    Nu had ik voor mezelf al uitgemaakt om toch op een hogere serie (50D) over te schakelen, gelet ik graag experimenteer en redelijk wat foto's neem.
    Maar als ik de technische support op de site van Canon lees, is er behalve de prijs weinig verschil met de 500D. Nu stel ik mij de vraag of de meerprijs het wel waard is. Of zijn er toch zaken aan de 50D die hem meer de moeite maken dan de 500D.

PS, ik zit nu niet bepaald verveelt met de kleine meerprijs.

Re: canon 500D vs 50D

Oorspronkelijk geplaatst door sigpro Bekijk bericht
    PS, ik zit nu niet bepaald verveelt met de kleine meerprijs.
    Dan zou ik 9/10 voor de 50D gaan.
    Alleen voor de videofunctie zou ik (een beetje) twijfelen.

Comment

Ik heb een half jaartje terug voor een zelfde dilemma gestaan, een 40D of een 450D... Heb voor een 450D gekozen omdat ik iets te lang getwijfeld heb en de 40D body ondertussen niet meer verkrijgbaar was. Voor alle duidelijkheid ben ik heel tevreden met de 450D.
      De redenen van mijn twijfel waren de volgende :
      - De 40D was iets groter waardoor hij iets beter in de hand ligt.
      - Bij de 40D kan je in manuele mode je sluitertijd en je diafragma apart regelen met twee rolwieltjes, bij de 450D is dit iets moeilijker en dit mis ik af en toe...
      - de 40D heeft een stekkertje om een flits aan te sluiten.
      - Bij de 40D kan je het zoekerschermpje aanpassen (wat de de juiste naam nu weer)

Dit is natuurlijk een vergelijking van de vorige generatie en gaat misschien niet op voor uw keuze, maar ik wou niet nalaten mijn ervaring door te geven. Je zal je eens moeten verdiepen in de details (behuizing bvb aan de 450D is veel plastic) en beide apparaten in de winkel naast elkaar leggen. Hier ga je de verschillen zien.
      Last edited by Rudy M.; 8 augustus 2009, 08:50.
      Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Bij de 450D had ik al na de eerste 50 foto's krampen en ik heb kleine handen.
        Dat was met de kitlens. Zet er nog es een zware flitser en en zwaardere lens op en dan is het helemaal niet meer vol te houden. Een grip en handstrap hebben het probleem tijdelijk opgelost.
        De 40D ligt veel beter in de hand. En qua vorm is de 450D gelijk aan de 500D en de 40D behuizing is ook identiek aan de 50D.
        Ik zou voor de ergonomie gewoon al voor de 50D gaan. Voor die videofunctie zou ik ook twijfelen.
        Misschien nog een half jaartje wachten en dan de 60D kopen ??

Comment

Al eens door beide zoekers gekeken? Die van de 50D is ook een stuk groter.
          En een FF (nog groter) vind ik veeeel aangenamer om mee te werken.
          Ik heb het nog nooit gehoord, maar misschien verkiezen sommigen een kleinere zoeker?

Comment

Het is duidelijk beter om voor 50D te gaan. De videofunctie vind ik van ondergeschikt belang (het is een fototoestel, toch?)
            Ik heb inderdaad ook het probleem bij de 350D en volgende ervaren dat de behuizing te klein en te plastiekachtig is. Dit heeft de 300D gelukkig niet
            Het is misschien aan te raden om nog enkele maanden te wachten tot de 60D uitkomt. Al was het maar omdat dan de 50D voor een veel lager prijs wordt verkocht

thx aan iedereen

Comment

Working...
            X