Hier weer een leek met een voor jullie waarschijnlijk stomme vraag;
Ik heb sinds enkele weken een nieuwe nikon D5000.
Ik wil hem vooral gebruiken om mijn honden in actie te fotograferen,iets waar mijn canon ixus'je te kort bij schoot.
Nu dacht ik dat elke spiegelreflex zo kon ingesteld worden dat hij b.v enkele foto's heel kort na elkaar kon maken met 1 druk op de ontspankknop.(in de uitleg stond toch 4 b.p.s?!!?)
Zodat er bij een actieopname toch wel een goeie zou tussenzitten.
Nu kan ik dit echetr niet terugvinden op de camera,hoe ik dat moet instellen.
Bracketing vond ik wel,maar dat zijn enkele foto's met andere witbalans?Zodanig dat die goeie foto nu genomen kan zijn met de verkeerde belichting?
Hij maakt trouwens ook met bracketing maar 1 foto,maar kom.
Kortom,ik zoek dus hoe ik kan instellen dat de camera snel na elkaar een plaatje of 4 schiet met 1 druk op de knop.
Als het buiten is in gewoon normaal daglicht hoe hoog stel ik dan best de iso,diafragma enzovoorts in om een toch nog een scherpe foto te krijgen?
Als je van een gewone compact komt is dit echt chinees,zo een spiegelreflex.
Ik moet er dringend bijscholing in volgen denk ik.
Ik heb sinds enkele weken een nieuwe nikon D5000.
Ik wil hem vooral gebruiken om mijn honden in actie te fotograferen,iets waar mijn canon ixus'je te kort bij schoot.
Nu dacht ik dat elke spiegelreflex zo kon ingesteld worden dat hij b.v enkele foto's heel kort na elkaar kon maken met 1 druk op de ontspankknop.(in de uitleg stond toch 4 b.p.s?!!?)
Zodat er bij een actieopname toch wel een goeie zou tussenzitten.
Nu kan ik dit echetr niet terugvinden op de camera,hoe ik dat moet instellen.
Bracketing vond ik wel,maar dat zijn enkele foto's met andere witbalans?Zodanig dat die goeie foto nu genomen kan zijn met de verkeerde belichting?
Hij maakt trouwens ook met bracketing maar 1 foto,maar kom.
Kortom,ik zoek dus hoe ik kan instellen dat de camera snel na elkaar een plaatje of 4 schiet met 1 druk op de knop.
Als het buiten is in gewoon normaal daglicht hoe hoog stel ik dan best de iso,diafragma enzovoorts in om een toch nog een scherpe foto te krijgen?
Als je van een gewone compact komt is dit echt chinees,zo een spiegelreflex.
Ik moet er dringend bijscholing in volgen denk ik.
Comment