Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F828 Sony Snel leverbaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • F828 Sony Snel leverbaar

    Zoals enkele weten is iemand in mijn close omgeving the big Sony man in Belgium.
    Daar ik iemand gevonden heb gisteren die mijn F 717 wil overnemen ga ik resoluut gaan voor de 828. De toestellen komen uit Belgische verkooppunten tegen schitterende prijzen voor Belgie.Close too the
    prijzen uit Duitsland verwacht ik.
    Diegenen die interesse hebben zal ik op de hoogte houden van datum en prijs.

    Sony f717,vcl-hgd1758,vcl-hgd0758-hvl F32X and Beloved Nikon F4 (cause Weight DOES matter )

  • #2
    Mij mag je altijd een mailtje sturen.Liefst volgende week al want nog 3 maanden wachten...
    Hoe zit het met de garantieduur als je je toestel in België koopt?Is dat ook 2 jaar zoals in Duitsland?(Had daar op mijn 717 2 jaar internationale garantie waarvan 1 jaarke geldig in België en als er tijdens het 2de jaar iets moest mislopen moest ik ermee naar Topfoto.)
    Danny's Photosite

    Comment


    • #3
      Originally posted by roadrunner
      Mij mag je altijd een mailtje sturen.Liefst volgende week al want nog 3 maanden wachten...
      Hoe zit het met de garantieduur als je je toestel in België koopt?Is dat ook 2 jaar zoals in Duitsland?(Had daar op mijn 717 2 jaar internationale garantie waarvan 1 jaarke geldig in België en als er tijdens het 2de jaar iets moest mislopen moest ik ermee naar Topfoto.)
      Op alle Sony toestellen die in Belgie worden verkocht zit twee jaren europeese garantie.

      De Sony-DSC F828 wordt geleverd met een 128 MB geheugenkaart, nederlandse, franse, duitse en engelse handleidingen.
      Sony adviesprijs is 1148,- Euro



      Verkrijgbaar vanaf


      November 2003 (camera is nog niet leverbaar)

      Aanbevolen verkoopprijs ca. 1.148 EUR (incl 128 MB)

      Technische gegevens
      Max resolutie 3.264 x 2.448 Pixels

      Aantal effectieve kleuren:
      24 Bit (16,7 Miljoenen kleuren) bij JPG- en Tiff-Format, 48 Bit bij gebruik van RAW-Formaat

      Beeldopneemelement: 2/3" CCD-Chip met 8.069.000 Pixels

      Opslagformaat:
      JPEG (.jpg), TIFF (.tif) of RAW (Eigen RAW formaat van Sony)

      Geheugenopslag conform DCF-Standaard

      ja (EXIF 2.2)

      DPOF-Ondersteuning: ja

      Epson Print Image Matching-Ondersteuning: niet bekend.

      Flash-Geheugen intern: niet bekend.

      U kunt de volgende geheugenkaarten gebruiken:
      Slot 1:
      Memory Stick
      Memory Stick Pro
      Slot 2:
      CompactFlash Typ I
      CompactFlash Typ II
      Microdrive


      Verbinding met de computer: USB-verbinding (Version 2.0)

      Overige aansluitingen:
      Aansluiting voor een netvoedingslader, PAL/NTSC-Videouitgang (omschakelbaar), Audiouitgang, Aansluiting externe flitser


      Energieverzorging:
      1 x Lithiumionen-Akku Type Sony InfoLithium F-compatibel (1.180 mAh; 7,2 V)
      Type: NP-FM50
      Netvoedingstoestel als optie

      De DSC-F828 is niet voorzien van een Verwisselbare lens

      Brandpuntafstand komt overeen met een 35 mm – 200 mm lens van een kleinbeeldcamera

      7-maal optische zoom 28 tot 200 mm, plus 14-maal digitale zoom

      Schroefdraad voor filters: Diameter 58 mm

      Scherpstellen

      Kiesbaar autofocusvlak en met de hand scherpstellen

      Scherpstelbereik:
      50 cm tot oneindig (Groothoek)
      60 cm tot oneindig (Tele)

      Makro bereik:
      Minium afstand 2 cm (Groothoek)
      Minium afstand 60 cm (Tele)

      Gevoeligheid:
      Automatisch of
      Met de hand instelbare ISO-equivalente gevoeligheid 100, 200, 400 en 800

      Belichtingsregeling

      Programmagestuurde automatische belichtingsregeling, Diafragmavoorkeuze Auto en Sluitertijdvoorkeuze Auto en met de hand instelbaar

      Sluiter: mechanisch en elektronisch (combinatie)

      Sluitertijdvoorkeuze:
      1 s tot 1/3.200 s (automatisch)
      stilstaande beelden: 30 s – 1/2000 s (met mechanische sluiter), in stappen van 1/3 EV.

      Diafragma:
      F2,0 - F8 (Groothoek)
      F2,8 - F8 (Tele)

      Belichtingscompensatiebereik


      Zoeker

      LCD-scherm en LCD-Kleurenzoeker met Dioptriencompensatie (0,44"-Miniatuur-LCD met 235.000 Pixels)

      LCD-scherm: 1,8" TFT-LCD-Scherm met 134.000 Pixels

      Flitserfuncties:
      ja, Auto (ontsteekt bij weinig licht en tegenlicht automatisch), Onderdrukken van rode ogen, Flitser uit (flitser ontsteekt nooit), Invulflitsen (flitser ontsteekt altijd), Synchronisatie met lange sluitertijd (synchronisatie op het eerste gordijn, synchronisatie op het tweede gordijn, synchronisatie op het eerste gordijn met onderdrukken van rode ogen). Accessoireschoentje met middencontact


      Flits bereik: geen opgave.

      Zelfontspanner: vertragingstijd ongeveer 10 s

      Afstandsbediening via de PC: ja

      Filmbeelden:
      MPEG-Formaat (.mpg)
      640 x 480 Pixels (30 Beelden per seconde)

      Overige specificaties


      Programmagestuurde automatische belichtingsregeling; handmatige witbalans regeling voor verschillende lichtomstandigheden (automatisch, daglicht zonnig/bewolkt, fluorecerend, gloeilamp, flitser, One-Push handmatig); kiezen van de lichtmeetfunctie (Matrix- of lichtmeting met meerdere patronen over 49 velden, lichtmeting met nadruk op het midden, Spot lichtmeting); drie beelden opnemen met verschoven belichting; Serie-opname-functies met beelden per seconde (max. 7 beelden), opnemen van meerdere frames met ingeschakelde weergavefuctie. Speed-Serieopname modus met uitgeschakelde weergavefuctie; opnemen met audiobestanden; lens inkl. flits draaibaar; Direkte aansluiting op een fotoprinter (alle PictBridge-compatible printers); Sepia modus; optionele afstandsbediening; zwart/wit-Modus; batterij-restladings-indicatie en waarschuwing voor zwakke batterij; melding van de geheugencapaciteit en aantal beelden; opname modus indicatie; Projecteren van datum en tijd; Opslag van datum en tijd van elke opname; regelbare flits-gevoeligheid; schroefgat voor een statief; 14-bit DXP-Analoog/Digital-Signalwijziging; SmartZoom-Digitalzoom functie; Clear Colour-NR Kleuren-ruisonderdrukking; Clear Luminance-NR Helligkeits-ruisonderdrukking; Slow Shutter-NR Langtijdbelichting-ruisonderdrukking; Hologramm-Autofokus met vrije AF-bereik-zoekerframe, SpotAF-Functie en een scherpstellingsmethode kiezen; AF-Laser-helplicht; Met de NightShot-functie kunt u onderwepen opnemen op donkere plaatsen; Met de NightFraming-functie kunt u een onderwerp zelfs bij nacht controleren en vervolgens met natuurlijke kleuren opnemen door gebruikmaking van de flitser; bewegings.signalisatie; E-Mail-Modus; verschillende tussenoplossingen voor de 3:2-verhouding; U kunt een aantal opeepeenvolgende stilstaande beelden opnemen voor GIF-animatie (160 x 120 Pixels en 80 x 72 Pixels); Memo notie funktie; Diashow-funktie; Weergave-Zoom; Beeld-bereikfunctie in weergavemodus; Video-Edit-funkties; PTP-Beeld-weergaveprotokol; meertalige menu's (ENG/FR/DE/SP/IT/P); Multibeeld-opname (16 enkele beelden in één beeld) met regelbare Beeld-Intervall; Histogramm-weergave bij opname- en weergavemodus; Ontspanner-vertraging: 0,43 s ; Programm-Shift-Funktie; gescheiden Zoom- en Fokusring; Iris-diafragma met Blende met 7 Lamellen; elektronische Vignettierungscompensatie; RGBE-Kleurfilter-Mozaik; elektronische Fokussierhulp; regelbare kleurenweergave-fuktie (Standard/Real); regelbare beeld-parameter (Scharfzeichnung/Beeldcontrast/Farbsättigung)




      Afmetingen en gewicht
      Afmetingen B x H x L


      134 mm x 91 mm x 157 mm


      Gewicht



      ca. 963 g (inklusief akku en geheugenkaart)




      Standaard Inhoud
      standaard


      DSC-F828 digitale camera
      NP-FM50-Akku
      Akku-lader
      USB-2.0 kabel
      Audio/Video-Kabel
      Schouderriem
      camerasoftware PIXELA Image Mixer 1.5 voor Windows en voor Macintosh
      Data transmissie software PIXELA Image Transfer voor Windows
      Data transmissie software RAW-converter
      USB-driver
      128 MB Toshiba High Definition SLC CF kaart THNCF128MCA

      Accesoires


      Net voedingstoestel
      1 GB Toshiba High Definition SLC CF kaart THNCF1GCA
      TTL-Flitser HVL-FX32
      Makro-Lens VCL-M3358
      Acessoires-Kit ACC-CFMD welke bestaat uit een Cyber-shot tas LCS-CFMD, extra NP-FM50-Akku en een 2-GB-Microdrive
      Leren Cyber-shot tas LCJ-FHB
      Aluminium-Koffer LCH-FHB
      Schouderriem STP-SA





      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

      Comment


      • #4
        Bedankt Otto voor je volledige maar wel erg laaaaaaaaaange uitleg.
        Danny's Photosite

        Comment


        • #5
          Ik ben ook geïntreseerd!
          Hij zou de 12de september voorgesteld worden in België, en de BD-crew zou hem waarschijnlijk een week op voorhand eens mogen testen...
          Je kan mischien een goed woordje voor hun doen

          Comment


          • #6
            Originally posted by nnf
            Ik ben ook geïntreseerd!
            Hij zou de 12de september voorgesteld worden in België, en de BD-crew zou hem waarschijnlijk een week op voorhand eens mogen testen...
            Je kan mischien een goed woordje voor hun doen
            De officiele presentatie van de Sony DSC-F828 was vorige week vrijdag de 29 ste augustus toen werden ook alle accesoires gepresenteerd die in deze koffer zitten.

            Sony verwacht zeer vele exemplaren van deze camera te verkopen vooral door het feit dat de camera nu ook SLC Compact Flash kaarten gebruikt en ook een slot voor de microdrives heeft.

            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • #7
              Heeft iemand enig idee hoeveel de externe flash unit van sony moet kosten, of kan je er nu ook een Metz op aansluiten? (Met de geschikte adapter natuurlijk)


              Nick
              Nikon D300 & een beetje glas...
              Iets kleiners als carry everywhere

              Comment


              • #8
                Originally posted by Infernoken
                ..., of kan je er nu ook een Metz op aansluiten? (Met de geschikte adapter natuurlijk)


                Nick
                Dat kon toch ook op de 717 dacht ik ?
                Zie : http://www.metz.de/1_metz_2000/m_pages_deutsch/4_mecablitz/mecablitz_digital_tabelle_content.html

                Ludovic P.
                EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                BD0118BE

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Infernoken
                  Heeft iemand enig idee hoeveel de externe flash unit van sony moet kosten, of kan je er nu ook een Metz op aansluiten? (Met de geschikte adapter natuurlijk)


                  Nick
                  Rudy is deze flitser uitvoerig aan het testen.



                  Sony HVL-F32X zeer sterke flitser voor gebruik in een 5-Feld-Advanced schoen met middencontact



                  Geintegreerde voorflits en Autofokus-hulpflits

                  Max. richtgetal 32 (ISO100/21, 35mm), kunt u met de hand in zes stappen instellen

                  Onderdrukken van rode ogen

                  Groot LCD-scherm voor een gemakkelijke bediening

                  Test flits
                  >
                  Modellight (2-seconden lang een testflits om storende schaduwen in het motief te ontdekken)

                  TTL-afstandmeting

                  Uitklapbaar scherm bij gebruik van optionele groothoek

                  Automatische Energie-spaarmodus

                  Beweegbare Reflektor (fvoor indirekt flitsen onder een hoek van 90 graden naar boven)

                  Geschikt voor gebruik met DSC-V1, F717*/707*, S75*/85*, MVC-CD500/400*
                  * hier heeft u een kabelaansluiting voor nodig niet alle funk´ties beschikbaar

                  Sony adviesprijs is 300 Euro
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by igor
                    Originally posted by Infernoken
                    ..., of kan je er nu ook een Metz op aansluiten? (Met de geschikte adapter natuurlijk)


                    Nick
                    Dat kon toch ook op de 717 dacht ik ?
                    Zie : http://www.metz.de/1_metz_2000/m_pages_deutsch/4_mecablitz/mecablitz_digital_tabelle_content.html

                    Ludovic P.
                    Ja,dat kan op de 717.Sonyke heeft ne Metz maar ik weet niet welk type.Ze hebben een nieuwe flash ontwikkeld dacht ik.Kijk eens op de site van Topfoto voor de prijs
                    Danny's Photosite

                    Comment


                    • #11
                      Eindelijk eens een redelijk fatsoenlijke geheugenkaart bij een nieuwe camera.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Otto Knap
                        Originally posted by Infernoken
                        Heeft iemand enig idee hoeveel de externe flash unit van sony moet kosten, of kan je er nu ook een Metz op aansluiten? (Met de geschikte adapter natuurlijk)


                        Nick
                        Rudy is deze flitser uitvoerig aan het testen.



                        Sony HVL-F32X zeer sterke flitser voor gebruik in een 5-Feld-Advanced schoen met middencontact



                        Geintegreerde voorflits en Autofokus-hulpflits

                        Max. richtgetal 32 (ISO100/21, 35mm), kunt u met de hand in zes stappen instellen

                        Onderdrukken van rode ogen

                        Groot LCD-scherm voor een gemakkelijke bediening

                        Test flits
                        >
                        Modellight (2-seconden lang een testflits om storende schaduwen in het motief te ontdekken)

                        TTL-afstandmeting

                        Uitklapbaar scherm bij gebruik van optionele groothoek

                        Automatische Energie-spaarmodus

                        Beweegbare Reflektor (fvoor indirekt flitsen onder een hoek van 90 graden naar boven)

                        Geschikt voor gebruik met DSC-V1, F717*/707*, S75*/85*, MVC-CD500/400*
                        * hier heeft u een kabelaansluiting voor nodig niet alle funk´ties beschikbaar

                        Sony adviesprijs is 300 Euro
                        Prima flitser, maakt HET verschil tegenover de toch meestal onderbemeten ingebouwde flitsers. Alle camerafunkties van de v1, 717 en andere nieuwe sonys worden prima ondersteund, je kan indirekt flitsen, je kan zelfs via een bijgeleverde kabel en steun de flitser full dedicated of camera gebruiken. Je krijgt ook een extra autofocus hulplicht waar je U tegen kan zeggen, een schijnwerper is er niks tegen. Maar, het is uitschakelbaar, en je kan de camera hologram laser gebruiken.
                        Wat er ook leuk aan is, buiten het feit dat je hem kan richten, is dat je kan kiezen tussen een stand met een zonder pre-flash, ik gebruik zelfs meestal de tweede instelling, sneller en minder kans op gesloten ogen.
                        Ik vind maar een nadeel aan deze flash, de recycle tijd is voor mij aan de lange kant.
                        Kortom, een aanrader!! Waarschijnlijk niet de moeite om alternatieve flitsers van metz of dergelijke te testen, prijsverschil zal te klein zijn om weer een aantal dingen te moeten missen.

                        Greeettzzz
                        Rudy

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Otto Knap
                          Originally posted by nnf
                          Ik ben ook geïntreseerd!
                          Hij zou de 12de september voorgesteld worden in België, en de BD-crew zou hem waarschijnlijk een week op voorhand eens mogen testen...
                          Je kan mischien een goed woordje voor hun doen
                          De officiele presentatie van de Sony DSC-F828 was vorige week vrijdag de 29 ste augustus toen werden ook alle accesoires gepresenteerd die in deze koffer zitten.
                          Is dat ook de datum voor België geweest, of spreek je van duitsland?

                          maw, zijn de belgische winkels nu op de hoogte en zou ik kunnen langsgaan voor te bestellen? Want vorige week wisten ze nog van niets

                          En word de f828 dan enkel geleverd met die "ifa" kit, of is die optie?

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by nnf
                            Originally posted by Otto Knap
                            Originally posted by nnf
                            Ik ben ook geïntreseerd!
                            Hij zou de 12de september voorgesteld worden in België, en de BD-crew zou hem waarschijnlijk een week op voorhand eens mogen testen...
                            Je kan mischien een goed woordje voor hun doen
                            De officiele presentatie van de Sony DSC-F828 was vorige week vrijdag de 29 ste augustus toen werden ook alle accesoires gepresenteerd die in deze koffer zitten.
                            Is dat ook de datum voor België geweest, of spreek je van duitsland?

                            maw, zijn de belgische winkels nu op de hoogte en zou ik kunnen langsgaan voor te bestellen? Want vorige week wisten ze nog van niets

                            En word de f828 dan enkel geleverd met die "ifa" kit, of is die optie?
                            De IFA kits zijn uitsluitend verkrijbaar via de aankoopvereningen. Indien uw verdeler daarbij is aangesloten en hij heeft ze besteld dan krijgt hij ze ook.
                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                            Comment


                            • #15
                              welke kits gaan er dan verkrijgbaar zijn in belgie? ik zie een kit met 512mb memorystick en draagtas wel zitten
                              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                              Comment

                              Working...
                              X