Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Nikon Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Nikon Nikon

    Een tijdje geleden zat ik nog met de Nikon 2000 in mijn hoofd. Nu heb ik andere modellen bekeken in diezelfde prijsklasse en ik ben uitgekomen op de Nikon 2100. Ik DENK dat het een goed toestelletje is, aan de besprekingen te zien:

    http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/nikon2100.html

    Ik heb het in de winkel zien liggen aan 315euro. Het enige wat mij wat dwarsligt is de grootte. Het past ongeveer in de hand (iets groter misschien)

    Heeft dit enkele problemen? Of mag dit niet mijn koopkeuze beïnvloeden?
    En last but not least..is het een goed toestelletje? Zouden jullie -als kenners- mij dit aanraden?

    Voor alle duidelijkheid: het is niet voor kunst, maar puur voor huiselijk gebruik, zoals feestjes, uitstapjes enz..


  • #2
    Vriend van me heeft zo'n toestelletje, heb er al goeie dingen van gezien, heb er ook eens een namiddag mee gespeeld, en voor "huiselijk gebruik" best bruikbaar volgens mij!

    Comment


    • #3
      Ik heb al een paar opmerkingen gelezen op internet dat de software soms eens moeilijk doet en dat de foto's die binnen worden genomen, donker uitkomen. Klopt dit, of gebeurt dit zelden?

      @ Tony smeT:
      Ligt het toestelletje goed in de hand? En zijn de foto's dus niet te donker?

      Thx

      Comment


      • #4
        Voor mij ligt geen enkel van die kleine, lichte toestellen goed in de hand, ik heb liever wat meer volume en gewicht, dat geeft meer stabiliteit, maar ja, zulke toestelletjes passen dan wel weer in je binnenzak hé

        Over de software heb ik 'm nog niet horen klagen, en te donker is beter dan te licht hé, dat is nog beter bij te werken in PhotoShop, maar dan moet je daar wel een beetje kaas van gegeten hebben uiteraard...!?

        Ik heb er enkele online gezet, hopelijk nemen ze het mij niet kwalijk
        (ze komen allemaal recht uit het toestel!)

        Comment


        • #5
          Bedankt hoor, nu heb ik zo een ideetje goe ze er uitzien

          Ik moet zeggen, ik zie geen probleem met de foto's die binnen genomen zijn dus ...

          Ik denk toch wel dat ik het mij zal aanschaffen, want ik ben een te grote twijfelaar

          Thx

          Comment


          • #6
            Originally posted by Oceangirl
            ... dat de software soms eens moeilijk doet en dat de foto's die binnen worden genomen, donker uitkomen.
            Ik heb net geinformeerd bij de eigenaar en ze hebben nog nooit problemen gehad met de software, en ik denk dat je voor foto's binnen gewoon rekening moet houden met de afstand die de ingebouwde flits kan overbruggen, want dat is meestal maar een meter of 3...!?

            Comment


            • #7
              Hallo,
              Lijkt me een goed toestel. Heb er dit weekend één vastgehad en lag goed in de hand. Zwaar genoeg om te merken dat je iets vast hebt en klein genoeg om het te kunnen weg steken.
              De kleuren liken me een beetje flets, maar ik heb orgineel niet gezien, dus mag ik eigenlijk niets zeggen.

              Succes

              Erik
              Canon 400d (kit met 17-85 IS USM en batry-grip) + A70

              Comment


              • #8
                @ Tony smeT

                Ik had dat ergens gelezen van die software, maar zal waarschijnlijk iemand geweest zijn waarvan de pc niet goed werkte ofzo.
                Btw, ik heb de foto's bekeken, dus als je je ambetant voelt dat ze online staan mag je ze gerust wegdoen.

                @ E

                Welke kleuren?

                Comment


                • #9
                  Ik had ondertussen toestemming voor de foto's maar ga ze dan maar terug verwijderen als je toch besloten hebt dat toestel te kopen...

                  Comment

                  Working...
                  X