Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A200 / A300 / A350: waar te koop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony A200 / A300 / A350: waar te koop?

Iemand die nog weet waar een van deze toestellen nog te koop zou zijn (bij voorkeur in west- of oost-vlaanderen)? Van de nieuwe Sony reeksen loop ik niet zo wild

Mocht er iemand zoiets tweedehands te koop hebben, heb ik ook wel interesse.

Re: Sony A200 / A300 / A350: waar te koop?

Oorspronkelijk geplaatst door flanger Bekijk bericht
    Iemand die nog weet waar een van deze toestellen nog te koop zou zijn (bij voorkeur in west- of oost-vlaanderen)? Van de nieuwe Sony reeksen loop ik niet zo wild

Ik heb er deze week nog zien staan in de Fnac te Gent. Heb niet op de prijs gelet.

G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

ehhh bij fotokonijnenberg staan ze nog gewoon op de site http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...350_serie.html
      Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
      My flickr My site

Comment

Bij Fnac hadden ze enkel nog de A300 kit binnen met 2 kitlenzen aan € 699, vond ik wat teveel...

En ik zou hem graag wat dicht bij huis kopen dan bij konijnenberg :-)

Comment

Aub..

Ik heb de mijne ook hiervan en dit was een supergoede en snelle service!
          Canon 5D2 en wat glas

Comment

Bij Fnac hadden ze enkel nog de A300 kit binnen met 2 kitlenzen aan € 699, vond ik wat teveel...

Ze verzenden ook Anders moet je kijken in de Mediamarkt in Gent of zo... Of in een Saturn in Brugge? Anders shoppen ij lokale fotoboeren

Comment

Normaal kost die 799. Niet slecht toch?
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

Comment

Bwah, in het begin zou ik enkel willen werken met de 18-55 lens, dus is wat teveel voor mijn noden...

Comment

In de photohall : a350 met kitlens voor 579€, tas + batterij voor 99.99€

Comment

Hey,

ik heb ook een vraag over de Sony-alpha's:

ik ben nog jong (25) en wil met een bescheiden budget een digitale reflex aanschaffen. Laag budget omdat ik dit jaar al twee maal bestolen ben (komt ervan als je veel buiten komt in grote steden), en dan ben ik liever een goedkopere camera kwijt dan een dure :-).

Mijn oog viel op de sony-camera's die blijkbaar niet slecht zijn en een ingebouwde beeldstabilisator hebben voor een goed prijs. Ik lees echter op dit forum dat de kitlenzen zijn nooit fantastisch zijn en dat je al snel naar een andere lens verlangt. Nu, mijn vader heeft nog een oude Minolta, uit de jaren 70 of 80, met ook enkele lenzen erbij. Dit zijn geen zoomlenzen, maar lenzen met een vast brandpunt, alles manueel. Zou ik deze lenzen kunnen gebruiken op een sony A200 of A300? Of gaat dit technisch niet? Zijn ze zo voorbijgestreefd?

veel dank,
                    Pjeir

Comment

hey Pjeir,

google even op DYXUM, daar kan je zien welke oude Minolta lenzen passen op de Alpha's. In jouw geval vrees ik ervoor, aangezien Minolta ergens in de jaren 80 dacht ik van lensvatting is veranderd.

grt,
                      Raf
                      Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pjeir1982 Bekijk bericht
                        ...Ik lees echter op dit forum dat de kitlenzen zijn nooit fantastisch zijn en dat je al snel naar een andere lens verlangt.

Nu, mijn vader heeft nog een oude Minolta, uit de jaren 70 of 80, met ook enkele lenzen erbij. Dit zijn geen zoomlenzen, maar lenzen met een vast brandpunt, alles manueel. Zou ik deze lenzen kunnen gebruiken op een sony A200 of A300? Of gaat dit technisch niet? Zijn ze zo voorbijgestreefd?
                        De manuele lenzen zijn evt. te gebruiken mits adapter, maar nooit met AF dus...
                        (Zoals Raf al zei: meer info op Dyxum. Er zijn een paar specifieke topics rond M42 en zo...)

Kitlenzen kan je niet over één kam scheren. De kwaliteit van de 18-70mm is ondertussen niet meer echt in verhouding tot de noden van de recente sensors, maar de nieuwe 18-55mm is echt wel prima hoor. Een betere verhouding prijs/kwaliteit is heel moeilijk te vinden.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

vandaag in oostende nog in de (enorm DURE) Sony winkel geweest, ok daar lag nog minstens 1 A200 / 1 A300 / 1 A350.

ookde nieuwe reeks hadden ze liggen... ik heb die meteen eens uitgeprobeerd en ik vond t niets, ik kon da ding ni goed vast houden...

ook de verkoper wilde blijkbaar niets verkopen, want de enige verschillen tss A200 en A330 zouden de live vieuw en een snellere scherpstelling zijn... Das mij de extra meerprijs tov mn A200 niet waard (tov wat ik de A200 betaald heb bij mediamarkt een dik half jaar geleden, 333euro)
                          Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

Comment

Ondertussen al een A350 kit gekocht met 18-70 lens

Comment

Ondertussen al een A350 kit gekocht met 18-70 lens
                              Proficiat met je aankoop!

Zeker op de A350 (vanwege zijn hoge pixeldensiteit) loont het ENORM de moeite om je kitlens te kopen (voor zo'n 40 euro, met een beetje geluk vrij snel) en de 18-55 te kopen bij konijnenberg voor 56 euro inclusief verzending. Ik heb deze beide lenzen onlangs een korte maar vergelijkende test gegeven op de A700, en het verschil is

Maar gewoon leren spelen met je camera en puur voor de beelden, kan je ook perfect met de 18-70
                              Last edited by Portmixus; 7 augustus 2009, 09:09.

Comment

Working...
                              X