Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X-drive een zegen of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    JePe ik heb een tijd terug een firmware update gedaan van de x-drive mischien verhelpt dit je problemen?
    http://www.xs-drive.com/download.htm
    @ J@n waarom hou je geen poll waarin de vraag gesteld wordt of men tevreden is over de x-drive ,indien niet wat de defecten waren en hoe ze opgelost zijn.Zoals bij alle toestellen zit er wel ergens een slechte in maar daarvoor zijn ze niet allemaal slecht.Ik heb meermaals topics gezien van personen die problemen hadden met hun toestel en die wat later een bericht plaatsen dat alles intussen in orde is.Het is al te makkelijk als je zelf een blunder maakt om het op het toestel te schuiven en zoals plofkop al gezegd heeft de meeste dingen zijn door de aankoper zelf op te lossen.Ik denk dat er veel te vlug teruggestuurd word .Het jammere is dat als de oorzaak bij de mensen zelf ligt de meesten het niet durven toegeven .Er moet er maar 1 de boel in gang steken om er een hetze rond te maken.Herrinner de zogezegde AF problemen bij de D10 .Alles wordt in mijn ogen veel te veel opgeblazen.
    Ik zou zeggen lees de topics over de x-drive erop na en onthou niet alleen de slechte ervaringen maar lees ook de goede.
    Het kan zijn dat jij een slecht toestel hebt en er met de grootste zorg mee omspringt maar dan heb jij pech .
    Groeten Rusty
    Ik haat vriendjespolitiek

    Comment


    • #32
      Ik heb de X-drive-II gekocht bij http://www.d95.nl/Digitaalfotograferen/Diversen/X-DriveII.htm
      Die is wel wat duurder, maar prijzen zijn incl. BTW (uit Australië excl. BTW) alle apparaten worden daar zelf getest, hij geeft hierop 2 jaar garantie. Bovendien wordt op hd's extra file aangebracht, zodat fouten bijna onmogelijk zijn.
      Ik heb de mijne zeer intensief gebruikt.

      Comment


      • #33
        Originally posted by hugoke
        Toch nog dit: de snelheid doet er wel toe als je ergens midden in de dag ergens te veld zo 'n 512 mb wil overschrijven om dan opnieuw op fotojacht te kunnen.
        Als je 2 kaartjes hebt heb je daar toch geen last van!?
        En als je maar 1 kaartje hebt ... tsja, dat kan ook sneuvelen en dan ben je met je X-drive ook niks meer de rest van de dag

        Comment


        • #34
          Ik heb nog geen enkel probleem gehad met de X-drive op zich. Wél met de lader. Raar genoeg; heeft zich éénmaal voorgedaan, en dan nooit meer...
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #35
            Rusty,
            Mijn X-drive is een model VP-2060. Ik heb de handleiding er eens op nagelezen maar dan nog heb ik geen idee op welke firmware het machien nu bolt. Kan je me een tip geven ?

            Heida,

            Bovendien wordt op hd's extra file aangebracht, zodat fouten bijna onmogelijk zijn
            Wat wil je hier meezeggen ? De X-drive is een harddisk dus ik zie niet in waarom een extra file fouten zou vermijden ?

            JePe




            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • #36
              @Jepe als ik me goed herrinner zit er in dat progje iets om de huidige firmware uit te lezen .Is al weer een tijdje geleden dat ik het gedaan heb ,jammer dat de search niet meer werkt er stond ergens in een topic hoe het moet.Als ik het gevonden heb laat ik hier zeker iets weten.
              Zie wel net dat de upgrade alleen met windows 98 of 2000 kan gedaan worden.
              Jepe als je het filetje download staat er een hele uitleg bij in een worddocument.Daar kan je zien hoe je je firmware kan controleren.

              Groeten Rusty
              Ik haat vriendjespolitiek

              Comment


              • #37
                Originally posted by Rusty
                JePe ik heb een tijd terug een firmware update gedaan van de x-drive mischien verhelpt dit je problemen?
                http://www.xs-drive.com/download.htm
                @ J@n waarom hou je geen poll waarin de vraag gesteld wordt of men tevreden is over de x-drive ,indien niet wat de defecten waren en hoe ze opgelost zijn.Zoals bij alle toestellen zit er wel ergens een slechte in maar daarvoor zijn ze niet allemaal slecht.Ik heb meermaals topics gezien van personen die problemen hadden met hun toestel en die wat later een bericht plaatsen dat alles intussen in orde is.Het is al te makkelijk als je zelf een blunder maakt om het op het toestel te schuiven en zoals plofkop al gezegd heeft de meeste dingen zijn door de aankoper zelf op te lossen.Ik denk dat er veel te vlug teruggestuurd word .Het jammere is dat als de oorzaak bij de mensen zelf ligt de meesten het niet durven toegeven .Er moet er maar 1 de boel in gang steken om er een hetze rond te maken.Herrinner de zogezegde AF problemen bij de D10 .Alles wordt in mijn ogen veel te veel opgeblazen.
                Ik zou zeggen lees de topics over de x-drive erop na en onthou niet alleen de slechte ervaringen maar lees ook de goede.
                Het kan zijn dat jij een slecht toestel hebt en er met de grootste zorg mee omspringt maar dan heb jij pech .
                Groeten Rusty
                Het gaat er mij niet om een dealer zwart te maken. Een poll gaat mij te ver. Ik wilde er alleen de aandacht op vestigen. Ook niet om mensen ervan te weerhouden een X-Drive te kopen, maar wel te wijzen op de relatief grote servicegevoeligheid van dit apparaat.

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Rusty
                  Zie wel net dat de upgrade alleen met windows 98 of 2000 kan gedaan worden.
                  Heb dat ook gezien, toch wel vrij idioot.

                  Originally posted by Rusty
                  Jepe als je het filetje download staat er een hele uitleg bij in een worddocument.
                  En wat nog idioter is : voor die laatste update heb je zelfs een MemoryStick nodig !!!???!!!

                  Henk

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by henkvw
                    En wat nog idioter is : voor die laatste update heb je zelfs een MemoryStick nodig !!!???!!!
                    Misschien is die update ook enkel nodig voor mensen die met MemorySticks werken

                    Comment

                    Working...
                    X