Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X-drive een zegen of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    J@n als je zo bevooroordeeld bent over de x-drive waarom stel je er dan nog vragen over??Als ik van iets overtuigd ben dat het niet deugd koop ik het gewoon niet en praat er zelfs niet meer over.Wat de X-drive betreft die van mij werkt uitstekend en heb er nog geen problemen mee gehad.Ik gebruik die zowel als externe hd als om ten velde fotos op te slaan.
    Zoals bij alles moet je het toestel gebruiken waarvoor het dient en niet laten vallen ed.ALs je doet wat je moet doen werkt alles uitstekend en blijft het goed werken.

    Groeten Rusty
    Ik haat vriendjespolitiek

    Comment


    • #17
      Misschien heeft het produkt een beetje te lijden onder de grote digitale fotografie boom van de laatste tijd, en hebben ze hun produktie moeten versnellen waardoor er niet genoeg tijd meer is om grondig te testen vooraleer ze te verschepen voor de verkoop
      Een beetje het slachtoffer van hun eigen succes

      Just my 2 cents...

      Comment


      • #18
        Originally posted by Rusty
        J@n als je zo bevooroordeeld bent over de x-drive waarom stel je er dan nog vragen over??Als ik van iets overtuigd ben dat het niet deugd koop ik het gewoon niet en praat er zelfs niet meer over.Wat de X-drive betreft die van mij werkt uitstekend en heb er nog geen problemen mee gehad.Ik gebruik die zowel als externe hd als om ten velde fotos op te slaan.
        Zoals bij alles moet je het toestel gebruiken waarvoor het dient en niet laten vallen ed.ALs je doet wat je moet doen werkt alles uitstekend en blijft het goed werken.

        Groeten Rusty
        Ho, ho Rusty. Ik heb geen enkele vraag gesteld. Ik wilde naar aanleiding van alweer een defecte X-Drive (enkele topic's naar beneden) de aandacht eens richten op dit product. Volgens mij ben ik pas bevooroordeeld als ik tegen beter weten vast houdt aan een mening. Maar mijn mening is wel gestoeld op feiten, nl. dat ik, zoals ik ook in mijn topic schrijf, van minstens tien BDers heb gelezen dat ze problemen hebben met hun X-Drive. Vergeet ook niet die winkelier die in verband met problemen geen X-Drive's meer verkoopt.
        Dat ik de aandacht wil vestigen op dit product heeft ook tot doel om BDers die iets dergelijks willen kopen aan het denken te zetten. Het is positief om andere BDers te willen helpen.
        Natuurlijk heb ik geen moeite met positieve reacties van anderen. De lezer kan zo zijn/haar eigen afweging maken.
        Dat ik wat ironisch op Plofkop reageerde komt omdat hij, zonder in te gaan op de aantallen die ik noem, het een prima product noemt.
        Tot slot, Rusty, ik hoop dat als je ervan overtuigd bent dat een product niet deugd, zoals je schrijft, ons in die ervaring wilt laten delen en dat hoeft niet meteen te zijn om iets af te kraken.

        Comment


        • #19
          Ik heb geluk gehad met de X drive 2 op het moment dat ik hem nodig had: tijdens de vakantie. Toen kon ik enkele GB snel en probleemloos versassen van CF naar harddisk en daarna naar PC.
          De problemen die voor een deel aanleiding gaven tot deze topic, doken later op, maar reeds van bij het begin ging het (tijdelijk) mis. Vroeger had ik een imagetank die probleemloos functioneerde.
          Nu zit ik effectief met het ongemak van de omruil of herstelling en is mijn vertrouwen wel degelijk verminderd.
          Natuurlijk mag je misschien wel niet veralgemenen ... maar mij valt het toch ook op dat er relatief veel problemen met de X drive worden gesignaleerd.
          Toch nog dit: de snelheid doet er wel toe als je ergens midden in de dag ergens te veld zo 'n 512 mb wil overschrijven om dan opnieuw op fotojacht te kunnen.
          Dan zijn de verschillen tussen de vroegere imagetank en de X drive zeer groot.
          Misschien brengen betaalbare 4 Gb of meer CF kaartjes op afzienbare tijd (relatief korte termijn) een veel beter alternatief?
          Want geef mij toch maar het RAW formaat waarmee je achteraf zo veel kan doen, en dan kom je er niet met kaartjes van 512 mb.

          Vriendelijke groet, Hugoke

          Comment


          • #20
            Originally posted by hugoke
            Toch nog dit: de snelheid doet er wel toe als je ergens midden in de dag ergens te veld zo 'n 512 mb wil overschrijven om dan opnieuw op fotojacht te kunnen.
            Oplossing : boterhammekes en thermoske meepakken.
            Voor het overige : apparaat (X-drive) met zachtheid behandelen (bevat HD) en regelmatig gebruiken (ivm onderhoud batterij), niet mee smijten, niet laten vallen ... Zou al voor velen veel ergernis besparen m.i.

            Ludovic P.
            EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
            BD0118BE

            Comment


            • #21
              Volledig mee eens igor en als ze dan nog eerst het boekje zouden lezen ivm het installeren van de drivers dan zou er nog een hoop leed vermeden worden.Het kan altijd mis gaan maar de verhalen die ik lees van sommigen dan is het makkelijk te begrijpen .Sommigen willen namelijk een toestel waarmee ze kunnen smijten en als het nodig is nog een keer met een auto overrijden en dan nog mag er niks aankomen.
              Ik denk moest de x-drive op dezelfde manier behandeld worden als de fototoestellen dat er veel minder defecten zouden zijn.En wat de winkelier betreft die heeft ooit in een topic geschreven dat er travelsets van gp met aa batterijen van 2200mah op de markt zijn en hij ze kon leveren aan 69euro.Toen ik er wilde bestellen kreeg ik een mail waarop stond dat ze tijdelijk niet leverbaar waren en hij me een mail zou sturen als hij ze had.Heb intussen een mail of 5 gestuurd maar nooit antwoord op gehad.Kon moeilijk anders die sets bestaan gewoonweg niet.Jammer dat de search niet werkt anders zou ik er de url van betreffende topic bijplaatsen.

              Groeten Rusty
              Ik haat vriendjespolitiek

              Comment


              • #22
                Oplossing : boterhammekes en thermoske meepakken.
                Voor het overige : apparaat (X-drive) met zachtheid behandelen (bevat HD) en regelmatig gebruiken (ivm onderhoud batterij), niet mee smijten, niet laten vallen ... Zou al voor velen veel ergernis besparen m.i.
                -------------------------------------------
                Mijn opmerking over snelheid sloeg op het verschil tussen imagetank en X drive en dat verschil is groot als het over lezen van de kaartjes gaat.

                Volledig mee eens igor en als ze dan nog eerst het boekje zouden lezen ivm het installeren van de drivers dan zou er nog een hoop leed vermeden worden.Het kan altijd mis gaan maar de verhalen die ik lees van sommigen dan is het makkelijk te begrijpen .Sommigen willen namelijk een toestel waarmee ze kunnen smijten en als het nodig is nog een keer met een auto overrijden en dan nog mag er niks aankomen.
                -------------------------------------------


                Ook voor mij is het vanzelfsprekend dat je de x-drive voorzichtig behandelt, op dit punt was er wat mij betreft geen verschil met de imagetank en ben ik er omzichtig genoeg mee omgesprongen.
                Ik heb de handleiding grondig gelezen en gekeken naar de benodigde drivers. Aangezien ik Win XP werk, was het niet nodig extra drivers te installeren.
                Geloof me: het ligt echt niet aan mij, maar aan het apparaat dat meer zwakke punten lijkt te hebben dan de imagetank die ik eerst had.
                Vriendelijke groet, Hugoke

                Comment


                • #23
                  Eerlijk gezegd heb ik ook geen 100% vertrouwen in mijn X-Drive. In het begin had ik enkele keren voor dat hij het kaartje niet wou copieren. Ik moest het toestel uitzetten en terug aanzetten en nog eens proberen. Gelukkig recent niet meer voorgehad.
                  Daarnaast is de battery-life ook niet je dat. Natuurlijk wordt er wel gezegd dat een batterij maar zijn volle capaciteit kan gebruiken na enkele laadbeurten, maar een ik merk nog niet veel verschil (na 3 keer een 512M kaartje copieren begint meestal het batterij-lampje al te branden).

                  Henk

                  PS@Rusty: en ik weet heus zelf wel hoe ik zorgvuldig met electronica en disks moet omgaan. Ik ben het met j@n eens dat je doet alsof al die gevallen van defecten e.d. te wijten zijn aan de gebruikers.

                  Comment


                  • #24
                    Ik heb nooit problemen maar voor alle duidlijkheid , ik heb wel een tijd geleden een firmware update gedaan mischien is dit de reden?????
                    Mischien ook eens proberen?

                    Groeten Rusty
                    Ik haat vriendjespolitiek

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Rusty
                      Volledig mee eens igor en als ze dan nog eerst het boekje zouden lezen ivm het installeren van de drivers dan zou er nog een hoop leed vermeden worden.Het kan altijd mis gaan maar de verhalen die ik lees van sommigen dan is het makkelijk te begrijpen .Sommigen willen namelijk een toestel waarmee ze kunnen smijten en als het nodig is nog een keer met een auto overrijden en dan nog mag er niks aankomen.
                      Ik denk moest de x-drive op dezelfde manier behandeld worden als de fototoestellen dat er veel minder defecten zouden zijn.En wat de winkelier betreft die heeft ooit in een topic geschreven dat er travelsets van gp met aa batterijen van 2200mah op de markt zijn en hij ze kon leveren aan 69euro.Toen ik er wilde bestellen kreeg ik een mail waarop stond dat ze tijdelijk niet leverbaar waren en hij me een mail zou sturen als hij ze had.Heb intussen een mail of 5 gestuurd maar nooit antwoord op gehad.Kon moeilijk anders die sets bestaan gewoonweg niet.Jammer dat de search niet werkt anders zou ik er de url van betreffende topic bijplaatsen.

                      Groeten Rusty
                      Sorry Rusty,

                      Maar ik vind dat je er te gemakkelijk vanuit gaat dat mensen de gebruiksaanwijzing niet lezen of mogelijk te ruw met hun spullen om gaan. Geloof me maar, en zeker als er problemen zijn, dat de meesten hun gebruiksaanwijzing spellen om er achter te komen wat de oorzaak is. En wetende dat er in de X-Drive een hard disk zit, is ruwe behandeling natuurlijk uitgesloten.

                      Comment


                      • #26
                        Ik oordeel alleen op de manier waarop ik met de x-drive omga .
                        En zoals je zegt ze als er iets optreedt lezen de meesten de handleiding.Enne met welk elektronisch toestel mag je wel ruw omspringen??Ik lees hier van toestellen die vallen , cards overzetten met een bijna platte batterij,in de felle zon laten liggen ed.Bij mijn weten kan je dit met geen enkel toestel ongestraft doen.Ben dan benieuwd wat er wel goed is in jullie ogen ??


                        Groeten Rusty
                        Ik haat vriendjespolitiek

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Rusty
                          Ik oordeel alleen op de manier waarop ik met de x-drive omga .
                          En zoals je zegt ze als er iets optreedt lezen de meesten de handleiding.Enne met welk elektronisch toestel mag je wel ruw omspringen??Ik lees hier van toestellen die vallen , cards overzetten met een bijna platte batterij,in de felle zon laten liggen ed.Bij mijn weten kan je dit met geen enkel toestel ongestraft doen.Ben dan benieuwd wat er wel goed is in jullie ogen ??

                          Groeten Rusty
                          Ik lees de handleiding wel. Ik ga met al mijn spullen netje mee om. Het is nu al de tweede keer dat je beweerd alleen over je zelf te praten om vervolgens met allerlei rare voorbeelden te komen. Natuurlijk komen die weleens voor, maar omdat nu als argument te gebruiken, gaat mij te ver. Natuurlijk kan je hier aanhalen wat volgens jou misschien de oorzaak is van al die kapotte of onwillige X-Drive's.
                          Wat wil je eigenlijk zeggen met je betoog. Dat de voorbeelden die ik aanhaal met onzorgvuldigheid te maken hebben of dat het verhaal dat hugoke, die toch een redelijk en genunanceerd reactie geeft in een reply, niet klopt? Misschien heb je de topic niet goed gelezen. Je hoeft het niet eens te zijn met mij, maar dan wel op basis van argumenten, of het bewijs dat alle defecte X-Drive's veroorzaakt worden door de door jouw aangehaalde redenen.

                          Comment


                          • #28
                            Iedereen op dit forum zal wel gelijk hebben. Je mag niet zeggen dat de x-drive de ideale oplossing is of juist maar rommel.
                            De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
                            Het is en blijft electronica die in massa geproduceerd wordt.
                            Er zal af en toe wel eens een zwak broertje in de keten zitten die door de mazen van de testing valt.
                            En zoals met al dat soort toestellen, je moet het voorzichtig behandelen.

                            Ik heb een X-drive 2 met 20 GB. Soms krijg ik ook een foutmelding dat de copy van CF naar HD niet gelukt is. De tweede of derde keer lukt wel. Het is vervelend en geeft minder vertrouwen. Maar een imagetabk of een Archos zal ook wel af en toe zijn kuren hebben.

                            JePe.




                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

                            Comment


                            • #29
                              Het is en blijft electronica die in massa geproduceerd wordt.
                              Er zal af en toe wel eens een zwak broertje in de keten zitten die door de mazen van de testing valt.
                              -------------------------------------------
                              Precies!
                              MVG Hugoke

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by hugoke
                                Oplossing : boterhammekes en thermoske meepakken.
                                Voor het overige : apparaat (X-drive) met zachtheid behandelen (bevat HD) en regelmatig gebruiken (ivm onderhoud batterij), niet mee smijten, niet laten vallen ... Zou al voor velen veel ergernis besparen m.i.
                                -------------------------------------------
                                Mijn opmerking over snelheid sloeg op het verschil tussen imagetank en X drive en dat verschil is groot als het over lezen van de kaartjes gaat.

                                .... Vriendelijke groet, Hugoke


                                Natuurlijk, dat had ik meteen begrepen. Neemt toch niet weg dat je dan geen boterhammekes en thermoske moogt meenemen zeker ?
                                Daarnaast twijfel ik er niet aan dat je die X-drive met de nodige omzichtigheid en kennis behandelt, alleen, d'er zijn er ook die dat niet doen, neem dat gerust aan.
                                Voor het overige is het uiteraard zeer vervelend als zo'n apparaat problemen geeft (en dan op de onjuiste momenten).
                                Misschien eens twee nieuwe topics starten :
                                Topic 1 : Wiens X-drive werkt probleemloos ?
                                Topic 2 : Wiens X-drive geeft problemen ?
                                Kun je meteen een statistiekje maken en daaruit cijfermatige conclusies trekken.

                                Ludovic P.
                                EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                                BD0118BE

                                Comment

                                Working...
                                X