Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies gevraagd (macro)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: advies gevraagd (macro)

    zou ik dan niet beter gaan voor een "goedkoper" d60 met standaard lens en een extra http://www.cameranu.nl/artikel/2404/...CRO_Nikon.html ??

    Comment


    • #32
      Re: advies gevraagd (macro)

      Dan heb je een macro lens die op f/8 en f/11 praktisch net zo scherp is als de 18-105 VR lens op 105 mm. Dat de scherpte zichtbaar minder zou zijn bij gebruik van een voorzetlensje is een fabeltje.

      En... je hebt nog steeds een lensje nodig voor de 'familiekiekjes'.

      Ik heb de D5000 geadviseerd omdat deze een beweegbaar schermpje heeft, dat is erg prettig werken en het is natuurlijk een modernere camera.
      Niettemin is een D60 ook een goede keuze.

      Je zult ook telkens van lens moeten wisselen wanneer je er 2 hebt!

      Comment


      • #33
        Re: advies gevraagd (macro)

        ik heb hier nog op tal van andere internet sites gekeken naar de d5000 en ik moet zeggen,het ziet er in ieder geval een hele mooie camera uit.Ook uit vele verschillende test lijkt deze camera goed werk te leveren....

        ik zal nu nog eens goed de lenzen bestuderen en natuurlijk dat ding eens in handen nemen en vergelijken met de D60/90

        maar misschien ga ik wel voor de d5000,,,,

        Comment


        • #34
          Re: advies gevraagd (macro)

          hallo iedereen,

          ondertussen al een tijdje geleden, maar....

          ik heb me dus toch maar een nikon D5000 met 2 lensen cadeau gedaan.
          Voor mij als leek is het een relatief eenvoudig te bedienen camera....want ik heb er al zou weinig verstand van.
          Hoe dan ook, ik ben wreed content van mijn koop, alleen, ....ik mis nog een gepaste macro lens voor juwelen te fotogaferen....

          Ik vind een lens op 2de hands, zou deze O.K. zijn?http://www.2dehands.be:80/foto-camer...l=&pc_id=&afd=

          maar dan gezien de prijs , wat is het verschil met deze 'nieuwe' ?http://shop.fotorubens.be/photo/lens...f-2-8-nikon-af

          of waarop moet ik letten???

          thanks....
          Last edited by juweeltje; 15 juli 2010, 18:52.

          Comment


          • #35
            Re: advies gevraagd (macro)

            hmm, 't verschil zal em vooral in den bouwkwaliteit zitten denk ik.
            verder zal er zo geen groot verschil zijn
            nikon stuff

            Comment


            • #36
              Re: advies gevraagd (macro)

              deze op 2de hands is een MF
              de nieuwe met 3 jaar garantie , is een AF

              ik heb een nikon D5000, de AF en MF betekent auto en manuele focus dacht ik, niet?

              kan de dan de af ALTIJD ook op MF stand zetten?

              de 55mm macro is voldoende neem ik aan, ik wil er alleen maar juwelen me trekken....

              de nieuwe is 50 euro duurder dan de 2de hands, maar dan kan ik de btw recupereren en heb ik nog eens 3 jaar garantie, niet......wat denken jullie ?

              Comment


              • #37
                Re: advies gevraagd (macro)

                Oorspronkelijk geplaatst door juweeltje Bekijk bericht
                ...

                ik heb een nikon D5000, de AF en MF betekent auto en manuele focus dacht ik, niet?
                Yep!

                Oorspronkelijk geplaatst door juweeltje Bekijk bericht
                kan de dan de af ALTIJD ook op MF stand zetten?
                Jazeker!

                Oorspronkelijk geplaatst door juweeltje Bekijk bericht
                ....

                de nieuwe is 50 euro duurder dan de 2de hands, maar dan kan ik de btw recupereren en heb ik nog eens 3 jaar garantie, niet......wat denken jullie ?
                In dat geval zeker gaan voor de nieuwe:
                - garantie;
                - AF als je het wil;
                - recup BTW...


                (De instap Nikons, en jouw D5000 behoort daartoe, hebben geen scherpstelmotortje ingebouwd in de body. Als gevolg daarvan, als je een objectief zou kopen dat geen instelmotortje heeft (en de 2-de hands macrolens die je gevonden hebt behoort daartoe), is alleen manuele focus (MF) mogelijk. Nu, voor macro is dat misschien nog geen slechte zaak - je hebt bovendien Live View - maar toch is AF (autofocus) vaak wel nuttig. Rekening mee houden bij de eventuele aanschaf van andere objectieven, dus)
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                Comment


                • #38
                  Re: advies gevraagd (macro)

                  ik neem nu al een soort macro foto's met een voorzetlens na raynox die ik op mij n standaard lens zet, ik zet hem dan ook in MF....
                  maar misschien geen slechte zaak om AF erbij te hebben met de macrolens, gezien de juwelen niet kunnen bewegen......

                  dan ga ik voor de nieuwe lens....

                  Comment


                  • #39
                    Re: advies gevraagd (macro)

                    bij fotokonijnenberg, staat hij nog goedkoper, nl 259 euro

                    http://wwww.fotokonijnenberg.nl/product/14072/sigma_50mm_f_28_ex_dg_macro_11_canon.html

                    Comment

                    Working...
                    X