Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d100 continious shooting mode

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon d100 continious shooting mode

hoi, op dpreview las ik dat het aantal frames per seconde van 3.1 naar 5.2 kan verhoogd worden door de camera op dual channel te zetten of iets in die aard.

Nu vraag ik mij af hoe ik dit doe, vindt dit nergens in het menu of ik kijk er volledig naast.

alvast bedankt,
    Ruben

Re: nikon d100 continious shooting mode

Volgens mij is het maximale aantal clicks/seconde = 3 /sec

Dit kan volgens mij niet verhoogt worden naar 5.
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

dit staat op dpreview over de sensor:
      In that announcement Sony revealed the specifications of this particular CCD:
      Optical Format 1.8" / diagonal 28.4 mm (APS sized)
      Aspect Ratio 3:2
      Colour filters Primary GRGB (Bayer Mosaic)
      Transfer method Interline frame readout (requires mechanical shutter)
      Total number of pixels 3110 x 2030 (6.31 million)
      Number of effective pixels 3032 x 2016 (6.11 million)
      Active pixels 3000 x 2000 (6 million square pixels)
      Active imager area 23.4 x 15.6 mm
      Unit cell size 7.8µm x 7.8µm
      Optical black Horizontal: Front 20 pixels, Rear 50 pixels
      Vertical: Front 4 pixels, Rear 2 pixels
      Saturation signal 900 mV
      Smear -80 dB
      Frame rate 3.06 fps (single channel mode)
      5.09 fps (dual channel mode)

dus het moet toch mogelijk zijn?

Comment

Dat gaat over de sensor alleen, maar als Nikon dat niet in de processor stopt.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik kan verkeerd zijn, maar bedoelen ze hier niet de wegschrijfmethode naar de buffer toe, single alleen jpg, en dual jpg+NEF, hier sla je telkens twee beelden gelijkertijd op.

Bestaat er ook geen batterijpak voor de D100 waarmee je het aantal kliks per seconde mee kan opdrijven ?

Comment

Ik heb ook een D100 en er bestaat een batterijpack voor. Maar de D100 is en blijft een trage camera. Alhoewel ik er veel plezier aan beleefd heb, en nu nog als tweede camera naast mijn D700.
            Wat de camera enorm vertraagd is het wegschrijven van gecomprimeerde NEF-bestanden, daar is gewoon niet mee te werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Ik kan verkeerd zijn, maar bedoelen ze hier niet de wegschrijfmethode naar de buffer toe, single alleen jpg, en dual jpg+NEF, hier sla je telkens twee beelden gelijkertijd op.

Bestaat er ook geen batterijpak voor de D100 waarmee je het aantal kliks per seconde mee kan opdrijven ?
              Er bestaat een battrijpack, maar hiermee ga je het aantal frames/sec niet opdrijven.

Info van de nikon site:

http://www.europe-nikon.com/product/...fications.html
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Ik kan verkeerd zijn, maar bedoelen ze hier niet de wegschrijfmethode naar de buffer toe, single alleen jpg, en dual jpg+NEF, ?
                De specs zijn van de sensor en daar komen alleen maar RAWs vanaf en die worden vewerkt in de processor naar een NEF en JPEG en die gaan de buffer in.

De spec is van Sony en Nikon hoeft niet alle funkties te gebruiken.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

die batterypak heb ik ook, maar maakt dus geen verschil.

frames per seconde kan dus niet verhoogd worden?
                  spijtig.

bedankt voor de hulp

Comment

Working...
                  X