Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen Panasonic Lumix DMC-G1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ervaringen Panasonic Lumix DMC-G1

Je hebt er nog geen foto's mee gemaakt, maar puur op de gok gekocht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momario Bekijk bericht
      Je hebt er nog geen foto's mee gemaakt, maar puur op de gok gekocht?
      Enkel de adapter is besteld ja

Momenteel gebruik ik de E-P2 met de standaard kitlens. Op internet zijn alleszins reviews te vinden van de E-P1/2 als Leica M8/9 vervanger. Kleine, relatief goedkope bodies voor een fractie van de prijs en de gewone Leica M lenzen zijn bruikbaar.

Op zich is het dus een gok, maar kwalitatief zou de combinatie toch zeer goed moeten zijn.

Comment

Ik heb mijn camera's weer uit de kast gehaald en ga me er weer eens in verdiepen. In de tussentijd wel een viewfinder voor de LX3 erbij gekocht, dat was geen overbodige luxe en er stond er een op marktplaats...
        Verder alle updates van de firmware uitgevoerd en ik heb er weer een paar leuke mogelijkheden bij. De 2 nieuwe verplaatsbare guidelines bij de LX3 vind ik erg prettig.
        Er worden veel LX3's en G1's in de uitverkoop gedaan - ik weet niet waarom maar wie wil kan nu zijn slag slaan. De G1 is niet eens meer in productie! Ze zullen wel andere plannetjes hebben bij Panasonic. Voorlopig doen we het er maar mee want ik heb toch wel leuke plaatjes gemaakt. Behalve in de winter - we konden de deur niet uit....
        Last edited by HapSnap; 27 april 2010, 22:04.
        Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

Comment

Ondertussen heb ik een elektronische Viewfinder gekocht voor de nieuwe LX5.
          Ik moet zeggen hij maakt leuke filmpjes! Dat ontbreekt nl aan de G1.

Ik ben er nog steeds niet uit wat betreft de Macro - zijn hier nog extra voorzieningen voor te krijgen voor de G1? Op dit moment heb ik een zelfgemaakt lensje dat ik op de 45mm standaardlens zet. De foto's worden ingezoomd gemaakt en ik heb het idee dat ze beter zijn dan die met de 200mm lens. Voordeel maar ook Nadeel is wel dat de 'werk'-afstand 25cm is en dus jaag ik de meeste insecten direct weg... (of ligt dat niet aan die lens? )

Zijn er ondertussen nog ervaringen opgedaan?
          Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

Comment

Working...
          X