Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens keuze... Sigma of Canon EF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lens keuze... Sigma of Canon EF

Ik ben toch nog op zoek naar een beetje zoom. Heeft er dan iemand ervaring met de Canon EF 28-200 f/3,5-5,6 USMof de Sigma 28-300mm f3.5-6.3 Compact IF ASF Hyperzoom ?

Welke zouden jullie kiezen?

Kan ik die gebruiken voor wat actie foto's?
    Is die autofocus sneL?
    Kan iemand foto's tonen genomen met deze lenzen?

Graag wat info.

Ik heb een superzoom in huis De Canon 35-350 F3,5-5,6 L USM buitegewoon van kwaliteit op alle brandpunten heeft wel wat gewicht en is niet echt goedkoop. Je kan hem steeds even testen bij mij op je 10D
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

De BD-crewalbums zullen ongetwijfeld een heel aantal Sigma 28-300 beelden bevatten, aangezien Jaja en ik dacht ook Erik die lens bezitten. Goeie allrounder, maar mist scherpte en een beetje contrast aan de twee uitersten. Als je het korte eind niet nodig hebt, maar wel de 300mm, is het misschien een goed idee de Canon EF 75-300IS USM en de Sigma 70-300 APO eens te bekijken.

In de categorie xx-200 is er beter te vinden dan de Canon 28-200. De lens is zeker niet slecht, maar ik ben nogal liefhebber van de Tokina 24-200. Die extra 4mm komen zeker van pas. Ook hier weer, als je een lens hebt die het kortste gedeelte al dekt (bv. een 24-70 of 24-85), dan zal je kwalitatief beter af zijn met een 70-200. Je speelt dan wel meteen in een andere klasse: Canon EF 70-200 f4 L kost een kleine 900 euro, net als de Sigma 70-200 f2.8.

Een ding moet je goed beseffen als je naar het soort lenzen op zoek bent dat jij hier vermeldt: lange zooms gaan doorgaans samen met aanzienlijke compromissen qua beeldkwaliteit. Er zijn uitzonderingen (Sigma 50-500, Canon 35-350), maar daar hangt een prijskaartje aan.

Als je zegt "actiefoto's" en "snelle AF", dan zou ik je aanraden een 70-200 uit te proberen. Elk merk heeft toppers in die categorie, en voor echte actiefotografie maakt dat een verschil.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Ik heb ook de albums gezien van de sigma hier op BD en vond ze infeite alles behalve scherp, in de olmense zoo (eerste SD) had ik er iets van gevraagd aan jaja en die zei dat de lens na 200mm redelijk wat scherpte miste.
        Niet echt een aanrader als je heel goede beeldkwaliteit wilt, maar wel goedkoop, licht en klein.
        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Ik heb de Canon EF 75-300IS USM kunnen uitproberen en ik vind ze niet zo denderend. Wel een goedkope lens met IS.

Comment

Ik heb dit jaar op vakantie wel wat fotokes genomen met de Sigma 28-300. Je kan ze bekijken op tme.instantlogoic.com album 2003-07 holiday.

Comment

Originally posted by Digipics357
              Ik heb een superzoom in huis De Canon 35-350 F3,5-5,6 L USM buitegewoon van kwaliteit op alle brandpunten heeft wel wat gewicht en is niet echt goedkoop. Je kan hem steeds even testen bij mij op je 10D
              hij vraagt iets over twee consumerzooms van minder dan 250 EUR en jij komt af met een L-lens van 2000 EUR!?

The-end: als ik zo'n dingetje zou kopen zou dat zijn als "all-round lens die ik enkel gebruik als ik om een of andere reden geen andere lenzen mee kan nemen" en dan moet ie zo veel mogelijk kunnen dus ik zou de 28-300 nemen.
              beide zullen geen mirakels kunnen verrichten.
              www.vildaphoto.net

Comment

Uit de testen die ik al gelezen heb kan je beter voor de tamron 28-300 XR gaan ipv de sigma 28-300. Zou iets beter zijn. En vergelijkbaar qua prijs.

Comment

Originally posted by Loesje
                  Ik heb de Canon EF 75-300IS USM kunnen uitproberen en ik vind ze niet zo denderend. Wel een goedkope lens met IS.
                  Die canon is die dan goed voor actie foto's? heb je dat uitgeprobeerd?

Comment

Originally posted by The_End
                    Die canon is die dan goed voor actie foto's? heb je dat uitgeprobeerd?
                    De IS kan je in elk geval niet gebruiken voor de typische actiefoto's, want een panning mode is er niet. Met IS uitgeschakeld moet het in principe wel lukken, alhoewel de lens niet van de snelste is. Ik heb de lens ook uitgeprobeerd, trouwens, en ik vond ze wel vrij goed scoren. Stukken beter dan de niet-IS versie die ik twee maand geleend heb van een kennis.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
                    X