Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welk toestel kopen?

Hallo iedereen,

Ik zou graag een compact toestel kopen. Het budget is tussen de 200 en de 250 euro. Welk toestel raden jullie aan en waarom?

Alvast bedankt !!

Peter

Re: welk toestel kopen?

Ééntje met een prijs tussen de €200 en €250........geen eisen->geen goed advies.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Ééntje met een prijs tussen de €200 en €250........geen eisen->geen goed advies.
      Aangezien ik een leek ben op dit gebied kan ik geen eisen gaan stellen. Laat ik het zo zeggen, mocht je zelf een toestel gaan kopen voor dit budget wat zou je dan zelf kopen en waarom... De enige eis die ik heb is dat het een compact toestel moet zijn.

Mvg

Peter

Comment

panasonic tz 6 .

kost ietsje meer , maar is de moeite

Comment

Hoi Slabber,

Bedankt voor jouw tip, maar ik had toch graag in het budget gebleven...

Mvg
          Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nys Peter Bekijk bericht
            Hoi Slabber,

Bedankt voor jouw tip, maar ik had toch graag in het budget gebleven...

Mvg
            Peter
            Wat wil je gaan fotograferen? wil je een (derde hands) spiegelreflex of een compactje?

Tot de prijs van 250 euro zul je niet veel kunnen vinden.. Kijk anders eens tweedehands naar een superzoom a la Panasonic FZ8(zelf gehad!) of de FZ18 Dit kan binnen je budget.
            Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
            My flickr My site

Comment

Best naar een paar -goede - fotowinkels gaan en daar overleggen met een bekwame verkoper.

Als er vragen opkomen kunnen die jou onmiddellijk een behoorlijk antwoord geven.

Succes!
              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Bedoeling is een compact toestel om gewoon wat leuke foto's te maken. Dingen zoals vakantie, omgeving etc...

mvg

peter

Comment

Voor die prijs zou ik niet verder zoeken als een Canon Ixus. Ik raad deze aan omdat wij daarmee ervaring hebben (als "sjakosch" model)
                  Als je naar www.vergelijk.be gaat, kun je bij digitale camera's een prijsklasse ingeven en de verschillende toestellen bekijken. D'er zitten misschien ook een paar aanraders tussen? Noem een toestel, en wij kunnen je misschien zeggen of het wat is of niet.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Ik heb eventueel een Panasonic TZ5 te koop voor 150€, amper een jaartje oud, weinig gebruikt, mag weg wegens aankoop Leica D-Lux 4
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Als je naar www.vergelijk.be gaat, kun je bij digitale camera's een prijsklasse ingeven en de verschillende toestellen bekijken.
                      Probeer ook http://www.kieskeurig.be eens, daar vind je ook nuttige gebruikersfeedback

Comment

best een oud model kiezen in z'n uitloopperiode

bvb ixus 870 : groot scherm, groothoek lens
                        lievelings compact van ken rockwell
                        ooit op de 1° plaats in testaankoop (?)

panasonic fx 37 is ook een goede koop en heeft 25 mm groothoek
                        aangeraden door dp review
                        momenteel einde reeks in mm voor 199 of 222 euro ( afhankelijk van de weersomstandigheden )

Comment

Dank jewel allemaal, het is een canon ixus 95 geworden, leuk compact toestel met redelijk wat mogelijkheden. Kreeg er nu bij www.bartok.be een geheugenkaartje van 4 Gb en een draagtasje bij voor €199

Bedankt voor jullie info !!

Mvg

Peter

ps: mag gesloten worden...

Comment

Voila: daarmee ben je gesteld. (en zoals mijn oma altijd zei: beter gesteld als ongesteld! ) Alle gekheid op een stokje: met jouw vooropgestelde "eisen" is dit een uitstekende keuze. En laat je echt niet baseren op noch Ken Rockwell, noch Testaankoop, twee -voor mijn part- zwaar verdachte en onbetrouwbare bronnen.
                            Deze thread wordt niet gesloten omdat jij een oplossing gevonden hebt, maar kan -in principe- nog verder worden aangevuld.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Working...
                            X