Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D 60 autofocus lampje werkt niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D 60 autofocus lampje werkt niet?

Ok, ten eerste ben ik een volledig leek in dslr.. technisch heb ik me verdiept in dingen als aperture, shutterspeed, iso, ... dus fotos trekke zoals ik wil dat ze er uitzien lukt wel. Ik heb als instapmodel de D60 gekocht.. ik heb er de 55-200mm DX bij en een 50 mm 1.8.. mijn probleem.. de telelens heft een scherpstel motor en als het donker is brand er een lichtje om de lens te helpe focussen. De 50 mm moet ik handmatig instellen maar hier brand het focus lichtje niet bij??

de vraag: Hoe of waar kan ik instellen dat het lampje in het donker brand, zodat ik kan handmatig kan scherpstellen met mijn prime? ik heb al wat liggen prullen en googele.. maar d60, scherpstellen en licht levert te veel off topic paginas.

alvast bedankt om deze leek uit de nood te helpen!

Re: D 60 autofocus lampje werkt niet?

Dat gaat niet. De D60 laat dat lampje branden alleen wanneer er automatisch wordt scherpgesteld. Dus niet als je manueel gaat scherpstellen.

Comment

Met ^

Het is opzich ook volstrekt nutteloos, met dat lampje ben je zelf niets als je manueel wil scherpstellen, dat helpt alleen maar om de 'scherpstelsensor' te helpen. Als je een sb600 of hoger eropzet, krijg je eigenlijk alleen nog maar infra-rood licht dat je al helemaal niet ziet. Dat lichtje is dus enkel bedoeld omautomatisch scherpstellen te bevorderen.

Comment

ok.. jammer

alvast bedankt voor de snelle reactie.

Dan maar een pitslamp meepakke voor donkere scenes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
          Met ^

Het is opzich ook volstrekt nutteloos, met dat lampje ben je zelf niets als je manueel wil scherpstellen, dat helpt alleen maar om de 'scherpstelsensor' te helpen. Als je een sb600 of hoger eropzet, krijg je eigenlijk alleen nog maar infra-rood licht dat je al helemaal niet ziet. Dat lichtje is dus enkel bedoeld omautomatisch scherpstellen te bevorderen.
          Heb je zelf een SB600 of hoger?
          Dan zou je weten dat dit NIET infra-rood is maar een rood raster dat op het onderwerp geprojecteerd wordt.
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
            Heb je zelf een SB600 of hoger?
            Dan zou je weten dat dit NIET infra-rood is maar een rood raster dat op het onderwerp geprojecteerd wordt.
            Het grootste deel van dat rasterlicht is infra-rood afik, dat rode dat er bijkomt licht aan de imperfectie van de irfilter, maar is maar een fractie van het uitgezonden licht(vandaar de eigenlijk alleen maar. Dat rode is bijkomstig en heeft geen grote invloed op de af. Ik kan nu zo op een twee drie niet meteen terugvinden of wat ik hier zeg juist is, maar dacht het gelezen te hebben. Als je een filmpje maakt van zo'n assist, zie je heel veel meer licht, dat is omdat de meeste ccdsensoren dat licht wel gewoon opvangen.

Comment

Working...
            X