Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Nikon D90

    Hello,
    Ik heb mij een nikon d90 aangeschaft en vorige zondag enkele probaties gaan schieten.
    Nu heb ik de indruk dat de kleuren nogal futloos zijn,kan dat aan de weersomstandigheden zijn,ben ik te moeilijk,of zie ik iets over het hoofd met de instellingen,ik heb zowel manueel als automatisch getrokken.
    Hopelijk zijn er enkele kenners die mij een beetje raad of mij kunnen geruststellen.
    Hierbij enkele voorbeelden in het klein:








    Last edited by Soeki Wan; 24 juli 2009, 18:45.

  • #2
    Re: Nieuwe Nikon D90

    je kan altijd je witbalans eens nakijken.
    Of levendige kleuren aanzetten =)
    Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Nikon D90

      Ik denk dat je het meer moet zoeken in verkeerd tijdstip op de dag en een verkeerde belichting. Mocht je een toestel willen hebben die daar geen last van heb dan moet je met mijn d80 ruilen
      Groeten Remco.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Nikon D90

        ik zou om te beginnen es de exif erbij vermelden... dat maakt de zaak wat makkelijker..

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Nikon D90

          Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
          ik zou om te beginnen es de exif erbij vermelden... dat maakt de zaak wat makkelijker..
          en wa plaats tussen de foto's!
          en eventueel 900px aan langste zijde.


          kleur; eventueel es op levendig zetten in't menu! of achteraf de saturatie wa optreken
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Nikon D90

            Bedankt voor de reacties,maar waar ik de kleur op levendig kan zetten in het menu is mij een raadsel.
            Paps,

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Nikon D90

              Oorspronkelijk geplaatst door paps Bekijk bericht
              Bedankt voor de reacties,maar waar ik de kleur op levendig kan zetten in het menu is mij een raadsel.
              Paps,
              Staat ergens in de handleiding.

              Bij mij heet die setting: 'Vivid' in Shooting Menu
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Nikon D90

                Oorspronkelijk geplaatst door paps Bekijk bericht
                Bedankt voor de reacties,maar waar ik de kleur op levendig kan zetten in het menu is mij een raadsel.
                Wil je wat met je camera gaan doen, zal je dit eerst moeten ontraadselen.

                Ook de index en de plaatjes met nummers voorin de handleiding brengen je gauw naar de juiste plaats hierin.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Nikon D90

                  Net zoals mijn EOS 50D over "Picture Styles" beschikt, beschikt de D90 van Nikon over z.g. "Picture Controls". Ik heb snel de E handleiding online bekeken en daar wordt een en ander uitgelegd vanaf p.108. Ik neem aan dat, net als bij Canon, die Picture Controls enkel invloed hebben op de in-camera verwerking, op de JPGs dus. Als je in RAW schiet, heb je misschien in je Nikon software ook de mogelijkheid om de gekozen Picture Control mee te nemen, maar dat zal een Nikonian moeten bevestigen.
                  Ik moet toegeven dat ik die Picture Styles (bij Canon) niet gebruik, omdat ik hoofdzakelijk in RAW schiet. Maar ik herinner mij mijn ergernis bij de fletse beelden van mijn EOS 350D destijds, vooral in vergelijking met de Ixus van mijn vrouw, die me toen hebben aangezet om deze thread te starten.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Nikon D90

                    Omschakelen van een analoge Canon A1 naar een digitale Nikon D90 is een wereld van verschil,het spijt dat ik niet van de rapste ben.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Nikon D90

                      Op het eerste zicht niets mis met de plaatjes op zich, hebben enkel wat nabewerking nodig ! Wen daar alvast maar aan .
                      It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe Nikon D90

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Wil je wat met je camera gaan doen, zal je dit eerst moeten ontraadselen.

                        Ook de index en de plaatjes met nummers voorin de handleiding brengen je gauw naar de juiste plaats hierin.
                        Bedankt,heb het gevonden in het menu en zie al een verschil,heb ook met de belichtingscorrectie gespeeld ,veel bijgeleerd.
                        Bedankt,

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe Nikon D90

                          't ligt misschien omdat je in Brugge foto's genomen hebt??

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe Nikon D90

                            Heb veel gelezen en geprobeerd met een niet onaardig resultaat denk ik toch.

                            Beeldkwaliteit: JPEG Fijn
                            Cameragegevens
                            Apparaat: Nikon D90
                            Objectief: VR 18-105mm F/3.5-5.6G
                            Brandpuntsafstand: 18mm
                            Scherpstelstand: AF-S
                            AF-veldstand: Automatisch
                            VR: ON
                            Fijnafstelling AF:
                            Belichting
                            Diafragma: F/16
                            Sluitertijd: 1/125sec
                            Belichtingsstand: Sluitertijdvoorkeuze
                            Belichtingscorr.: -0.7LW
                            Fijnafst.belichting:
                            Lichtmeting: Matrixmeting
                            ISO-gevoeligheid: ISO 200
                            Last edited by paps; 30 juli 2009, 16:00.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe Nikon D90

                              Deze foto is veel beter

                              Goe bezig
                              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X