Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300D review

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Ja,schitterend toestel.Dat mag je wel zeggen.
    De kleur vind ik maar niks en al dat plastic eigenlijk ook niet.Maar dat is maar bijzaak:de aanschafprijs van het toestel en de fotokwaliteit zullen het wel doen.
    Topverkoop en Canon stelt zijn toekomst "safe" want veel van de huidige kopers zullen Canonklanten blijven nadien.
    Danny's Photosite

Comment

Originally posted by Marc
      Originally posted by tom314
      - hij is niet zwart
      Tja, Tom, ik heb dat voor met sommige van m'n lenzen...
      Heb jij meer dan één witte lens???
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

met dat gezeur over dat "zwart" wil ik alleen maar steken geven op de arrogantie van sommigen die al neerkeken op het toestel omwille van de kleur en de prijs..
        zonder ook maar 1 review af te wachten.

persoonlijk zie ik dit toestel wel zitten, echter, controle-freak als ik ben, weet ik niet of ik niet gefrustreerd ga raken ivm de metering-keuzes die verschillen per modus. Ik snap niet eens waarom ze dat gedaan hebben..
        Ik kan maar 1 reden bedenken;
        om mensen gelijk mij nog wat meer geld uit de zakken te kunnen kloppen.

En ivm die plastic-metal body..
        dit forum is zowat vergeven van de plastic of semi-plastic bodies, en krijgen we hier dan zoveel schrijnende verhalen over gebarsten, gebroken en gekneusde camera's (afgezien van de G2-barst ) ?
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Originally posted by steldat
          Ook een test op dpreview: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos300d/

Peter
          Yes! Dat werd tijd! Ga ik straks ZEKER lezen!

http://www.theafricabug.com

Comment

Originally posted by Jochen
            http://www.dpreview.com/reviews/canoneos300d/
            Yes! Dat werd tijd! Ga ik straks ZEKER lezen!
            Eens rap naar de vergelijking met de 10D gekeken, en er zijn toch wel nog enkele relevante verschilpunten die hier nog niet eerder genoemd waren :
            * slechts 1 command dial
            * geen flash compensation
            * geen rear-sync flash
            * altijd flashstrobe als AF-assist bij flash (yuck)

Alles bij elkaar kan je de 300D dus zeker niet vergelijken met een 10D of D60 en bevestigt het dat de 300D toch lager gepositioneerd wordt en geen 'concurrentie' is voor deze modellen.
            Desalniettemin lijkt het wel een schitterend toestel te zijn voor zijn prijs.

Henk

Comment

Originally posted by tom314
              persoonlijk zie ik dit toestel wel zitten, echter, controle-freak als ik ben, weet ik niet of ik niet gefrustreerd ga raken ivm de metering-keuzes die verschillen per modus. Ik snap niet eens waarom ze dat gedaan hebben..
              Ik kan maar 1 reden bedenken;
              om mensen gelijk mij nog wat meer geld uit de zakken te kunnen kloppen.
              De conclusie op dpreview handelt ook hierover:
              Almost laughably the majority of the EOS 300D's limitations are 'programmed in', that is they are simply software features which have been disabled. Obviously reducing the feature set leaves the EOS 300D weaker in some respects than many similarly priced prosumer digital cameras.
              Hmm, zou er naar analogie met de modchips voor de playstations en zo ook een modchip kunnen komen voor een 300D ?

Hoe dan ook, het ziet er inderdaad een zeer goede camera, maar ik sluit me aan bij mede-controle-freak Tom314: ik denk dat ik liever de mogelijkheid heb om dingen manueel te kiezen...

Jörg
              Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

review op DP eens goed gelezen en de 10D geniet toch nog steeds mijn voorkeur, zelfs al is ie 500-700euro duurder, maar voor zijn geld is die 300D wel niet te kloppen, je krijgt heel veel voor heel weinig geld.
                Die lens die er opzit, wel ja, ze is zeker niet slecht maar volledig open vind ik ze toch maar heel zwak presteren mnet veel chromatische aberatie, aan de andere kant, na een paar stops toe te draaien lijkt ze wel mooi scherp
                visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

" To give the camera more consumer appeal Canon has also replaced the EOS 10D's neutral image parameters with a new default set called 'Parameter 1' which defines Contrast, Saturation and Sharpness as +1. Adjustment to Contrast and Saturation have the same power as the EOS 10D, however the EOS 300D's sharpness is twice as strong as the EOS 10D. Thus the EOS 300D's "Parameter 1" is the same as Contrast +1, Saturation +1, Sharpness +2 on the EOS 10D. The EOS 10D's 'Standard' setting is called 'Parameter 2' on the EOS 300D."

Default parameters op +1 ??
                  Cont +1, Sat +1, Sharp +1

Waarom staan die default op +1? Allez, in vergelijking met de 10D is dat dan nog eens +2 voor Sharpness??

Comment

het prijsverschil is, zoals in een andere thread al uitgerekend door iemand, eerder een 1000€..

Ik denk dat ik het moeilijk zou hebben om de prijs van de 10D te verantwoorden voor die paar features die in de 300D gedisabled zijn..

Als je ziet naar prestatie/prijs van de 300D, is de 10D gewoon te duur voor wat ie is en wat ie extra heeft.
                    ToM.___ //Fuji s602.
                    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                    It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Working...
                    X