Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1000D of 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1000D of 450D

    Ik ben een starter in de fotografie maar ben fel geïnteresseerd. Interesse werd opgewekt door mijn opleiding waar ik fotografie kreeg. Nu werk ik als video editor en ben ik toch dagelijks bezig met beeld.

    Ik ben van plan om mijn eerste spiegelreflex aan te schaffen.
    Ik twijfel tussen 1000D en 450D van canon. Wat is de goede keuze?
    450D is best wat duurder dan 1000D maar vertaalt zich dat ook in kwaliteit?

    Graag wat advies? Alvast bedankt
    Canon EOS 450D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS

  • #2
    Re: Canon 1000D of 450D

    Hier heb je enkele vergelijkingen:

    Get full-length product reviews, the latest news, tech coverage, daily deals, and category deep dives from CNET experts worldwide.


    Comment


    • #3
      Re: Canon 1000D of 450D

      Wat de kwaliteit van de foto's betreft zal er niet bijzonder veel verschil te zien zijn tussen een 450D en een 1000D.
      De 1000D is een echt basistoestel, de 450D heeft iets meer mogelijkheden en is ook een beetje sneller.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon 1000D of 450D

        Je zou ze zeker ook eens moeten vastnemen. De 1000D is toch nog een stukje kleiner dan de 450D en voor mijn (mediumsized) handen nét iets te klein/onhandig.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 1000D of 450D

          toch best 450d dan?
          Canon EOS 450D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS

          Comment


          • #6
            Re: Canon 1000D of 450D

            Oorspronkelijk geplaatst door brevan Bekijk bericht
            toch best 450d dan?
            Zeker gaan voor de 450D...qua beeldkwaliteiten zijn ze eigenlijk hetzelfde bijna geen verschil...maar de 450D is sneller en heeft meer mogelijkheden...heb hem zelf gehad...en ik vond hem eigenlijk meer aanvoelen als een degelijke bridge..;de 1000D is dan nog lichter en heeft een nog meer plastic-uitzicht dan de 450D...
            Moest je het geld hebben zou ik zelf gaan voor de 500D nu op het ogenblik.

            Grtz Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 1000D of 450D

              keuze hangt ook wat af van de gewenste kit lens
              met dezelfde IS lens kost de 1000 ongeveer 120 euro minder dan de 450 d
              zonder lens is het verschil ongeveer 140 euro

              de beeldkwaliteit van de 1000 d is beter ( zie vergelijking op dxo site raw)
              en de jpegs zijn scherper ( consumentvriendelijker )

              ideaal toestel om mee te beginnen en na het verwerven van kennis en ervaring tot een latere definitieve keuze over te gaan ...


              450 : iets beter gebouwd, groter schermpje, grotere zoeker,..
              einde reeks ?

              als het budget hoger mag,
              zijn er natuurlijk nog veel betere keuzes dan de 450 d

              Comment


              • #8
                Re: Canon 1000D of 450D

                Ben benieuwd naar uw keuze....
                Wat is het geworden? En wat denk je er tot nu toe van?


                Grtjs,
                EMo
                Canon 450D + beetje bescherming, Tamron 17-55/F2.8, Canon 300mm/F4 L IS USM + extender 1.4x,rugtas...

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 1000D of 450D

                  Heb nog niets gekocht... Zal dat vanavond of morgen eens gaan doen.
                  Keuze staat wel al vast. Het wordt de 450d
                  Canon EOS 450D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 1000D of 450D

                    Ik heb deze vandaag ook aangeschaft en ik zal hier duidelijk nog een tijdje mee zoet zijn en wat tijd vergen om hiermee wat uit de voeten te kunnen! Oefening baart ... .

                    Heb er ook een Camera Amor bijgenomen, om de body te beschermen en het plastiekerige wat anders aan te voelen...


                    Veel succes nog!

                    Grtjs,
                    Emo
                    Canon 450D + beetje bescherming, Tamron 17-55/F2.8, Canon 300mm/F4 L IS USM + extender 1.4x,rugtas...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 1000D of 450D

                      Ik heb hem gisteren gekocht maar ik moet nog een weekje geduld oefenen voor hij binnenkomt. Ik heb de standaardlens erbij genomen maar voor de rest nog niets extra gekocht. Ik zal ook eerst aan het toestel winnen en de oefening wat kunst laten baren

                      c u
                      brevan
                      Canon EOS 450D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS

                      Comment

                      Working...
                      X