Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 Nikon instellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D90 Nikon instellen

Hallo,

Kan er mij iemand helpen met de instelling van mijn Nikon D90. Vroeger had ik een Nikon D40x en heel gemakkelijk qua instellingen maar met de D90 ben ik totaal mijn kluts kwijt. Ik heb het toestel gekocht hier in België maar zonder Nederlandstalige handleiding, zijn er mensen die ervaring hebben met D90 op gebied van instellingen? Als ik momenteel foto's neem zijn ze veel te bleek, ook al stel ik mijn WB in. Er zijn tal van zaken waarbij het niet lukt om een mooie foto te nemen.
    Thx for your help!
    Jickx

Re: D90 Nikon instellen

Alhoewel ik geen D90 heb zou ik je aanraden het toestel in fabrieksinstellingen te resetten. Probeer ook eens op de site van Nikon een nederlandstalige handleiding te downloaden, dat moet normaal lukken.

Comment

Na even te googelen: link verwijderd

aub
      Last edited by JoFramboos; 23 juli 2009, 23:44.

Comment

veel succes
        Last edited by Grupello; 24 juli 2009, 09:55.

Comment

Hallo,

Klopt dat je deze daar kan vinden,
          maar als je een printbare versie wilt, kan je deze hier vinden:

D90_nl_printable.pdf

Veel plezier.
          Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jickx Bekijk bericht
            Hallo,

Kan er mij iemand helpen met de instelling van mijn Nikon D90. Vroeger had ik een Nikon D40x en heel gemakkelijk qua instellingen maar met de D90 ben ik totaal mijn kluts kwijt. Ik heb het toestel gekocht hier in België maar zonder Nederlandstalige handleiding, zijn er mensen die ervaring hebben met D90 op gebied van instellingen? Als ik momenteel foto's neem zijn ze veel te bleek, ook al stel ik mijn WB in. Er zijn tal van zaken waarbij het niet lukt om een mooie foto te nemen.
            Thx for your help!
            Jickx
            Eigenlijk snap ik je niet goed..je zegt zelf dat ge een nikon D40x hebt gehad...dus dat wil toch zeggen dat ge al een beetje de basis kent van fotografie dus daar kan het niet aan liggen...en de menu's van Nikon zijn redelijk hetzelfde natuurlijk bij de grotere modellen komen er wat instellingen bij maar de rest is hetzelfde eigenlijk...dus als jezelf wat probeert en bladdert in de verschillende menu's kun je uiteindelijk toch wel de goede settings vinden denk ik...

Ik kom zelf van een canon 450D en heb bij de aankoop van mijn D90 nooit de handleiding nodig gehad voor gewone instellingen...enkel als ik eens een probleem had bij een verkeerde instelling maar dat was zelden of nooit....

Ik hoop voor u dat ge alsnog aan een handleiding geraakt want de D90 is een dijk van een camera waar ge nog veel plezier aan gaat hebben geloof me...

Succes

Grtz Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

ik kom van d40 (heb hem nog steeds) eerste op't gemak es door alle menu's gelopen met handleiding naast me! merendeel is gewoon het zelfde, alleen stuk uitgebreider.

lees de handleiding is goe en je komt er wel.

enkele leuke dingen:

- klik

- youtube tutorials

veel succes met je camera
              nikon stuff

Comment

Weet je ook dat je een vreemdetaal handleiding kunt omwisselen voor de Nederlandse versie
                Je moet deze opsturen naar Ierland en je krijgt dan gratis de Nederlandse terug
                Je hoeft alleen de portokosten naar Ierland tebetalen
                Staat allemaal op de Nikon site

Comment

Er staat ook een User Guide op de site van Ken Rockwell, wel Engelstalig:

De PDF-versie staat er ook op. Als je hem print moet je wel 5 $ storten...

Comment

Bedankt voor de vele reacties, ik heb jullie raad opgevolgd en de resultaten zijn al veel beter.
                    Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het een dijk van een toestel is!
                    Gr,
                    Jickx

Comment

Opletten met plaatsen van links naar handleidingen. Daar zit in principe een copyright op. Die rapidscharelink lijkt me sowieso illegaal.

Op de site van nikon USA kan je de meeste handleidingen wel downloaden, maar niet afprinten. Wil je ze ook afprinten, dan moet je eerst je serienummer ingeven, alvorens je ze kan downloaden. Toch wel een sterke indicatie dat nikon dit soort zaken (manuals zomaar online gooien) niet erg op prijs stelt.

Comment

In google staan er meer links dan hier. Dat ze die dan maar eerst aanpakken. Of misschien kunnen ze eens op de links klikken en een mailtje sturen naar diegene die ze al dan niet illegaal online zet.

Wat kan je met zo'n handleiding nu verkeerd doen? Als het voor malafide gebruik is, dan geraakt de persoon in kwestie er ook wel aan als het moet, al was het maar door een toestel te kopen. De mensen hier plaatsen die links ter goeder trouw. Handleidingen worden voor een hoop electronicazaken doorgaans door de fabrikant ter beschikking gesteld, waarom zou dat bij Nikon een probleem zijn? En hoe weet je dit?

Comment

Hoe weet ik wat? Die informatie is gewoon te vinden op het net. Dat andere sites de links ook plaatsen, maakt het niet plots legaal. Mij maakt het overigens niet uit, ik wijs er ook maar even op, ben hier ook geen moderator ofzo. Zie ook de sticky in dit forumonderdeel(http://forum.belgiumdigital.com/f9/h...nz-160099.html)

Wegens een quasi dagelijkse weerkerende vraag op het BD forum: "Waar/wie kan mij een handleiding bezorgen voor een...."

- Op handleidingen in welke taal dan ook staan er vanwege de uitgever meestal copyrights op!

- Het is dus niet toegestaan om hiervan duplikaten of scans van te maken, laat staan deze te verspreiden via BD!!!.

>> Gelieve u zich te wenden naar uw handelaar waar u uw toestel heeft gekocht en bij gebrek aan deze, neem contact op met verdeler van uw toestel.

-Tegen een klein bedrag zal u daar uw handleiding wel kunnen aanschaffen en/of verkrijgen

Comment

Wat ook handig is is niet de handleiding zelf (snappen wie snappen kan.)
                            Overlaatst was ik in Knokke en heb daar een deftige "handleiding" gezien voor de D90.
                            Veel tips en trucs en in een mooi kaftje geplaatst.
                            Als ik (hopelijk algauw) mijn d90 zal aanschaffen zal deze er zeker bij besteld/gekocht worden.

Comment

Nog boeken over de D90 vind je in deze thread.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                              X