Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke van de 3 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke van de 3 ?

Dag allemaal,

ik ben Davy en ben op zoek naar een toestel waarmee ik vooral natuur (ook landschappen evt.) en actie (voetbal) kan vastleggen.
    Na verscheidende winkels afgezuimd te hebben ben ik tot een selectie van 3 gekomen, namelijk;

fuji finepix s100fs
    sony dsc-hx1

en in de mediamarkt ligt er een a200 met twee lenzen.

De eerste twee zijn handig omdat het bridge zijn, ik hoor er zowel pos als neg reacties over. Ook in de onderlinge confrontatie. Toen ik voor de fuji finepix s100fs ging, raden ze me de sony dsc-hx1 aan, alleen al omdat de filmkwaliteit beter was, alsook de mogelijkheid om panoramische foto's te maken (lees daar wel vooral neg. reacties over).

Nu weet ik niet wat kiezen, kan iemand me echt een specifiek toestel aanraden?
    Qua prijs liggen ze dicht in de buurt, dus dat gaat het niet maken....

Alvast bedankt

Mvg

Davy

Re: Welke van de 3 ?

Ik denk dat je eerst voor je zelf moet weten wat je wilt... Een reflex waar je lenzen enzo mee kan veranderen. Of een bridge waar je met één lens vast zit.

Ze hebben beide natuurlijk ook nog andere verschillen, maar ik denk wel dat dit één van de grootste.

Ook kijken naar wat je budget is.
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

Ik zou gaan voor de a200. Heb zelf de a100 en de a350 en een bridge (fujiS5600) en op vakantie gebruik ik die bridge wel eens s'avonds wegens minder zwaar. Overdag vind ik een bridge moeilijker omwille van de zoeker (lcd) en voor de huidige prijs van de a200 moet je het zeker niet laten.
      KM 5D-7D-Sony a100+a350+ veel glas ( Minolta,Sigma,Tamron en Sony) - Lumix lx100
      Macbook Pro 13 inch

Comment

Persoonlijk zou ik gaan voor de Sony a200.

Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening he!

Ik wil je hiermee geen reflex aanraden, maar indien je geen probleem hebt met de afmetingen, zou ik zeker en vast gaan voor de a200.
        Volgens mij ga je hier meer fotokwaliteit voor terugkrijgen.

succes met je keuze
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Working...
        X