Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoopadvies

Hallo allemaal,

Ik zou graag ook wat willen beginnen met fotografie.
    Daarom zoek ik een reflexfototoestel te kopen.
    Maar ik ben hier helemaal nieuw in.

Zou mij iemand dus een paar dingen kunnen uitleggen,
    voor wat bijvoorbeeld de benamingen staan van de objectieven, ...

Ik ben over de aankoop ook aan het twijfelen over enkele toestellen.
    Ik zou graag foto's trekken van landschappen, de natuur (oa macro), architectuur, ..

Ik heb een paar toestellen op het oog, maar welke raden jullie me aan :

1- Nikon D60 + AF-S DX 18-55mm F:3.5-5.6 Kit
    Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

2- Dezelfde Nikon D60 met een andere lens : Nikon D60 + AF-S VR DX 18-55mm F:3.5-5.6 Kit
    Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

3- nog eens maar weer met een andere lens : Nikon D60+AF-S VR DX 18-55mm+AF-S VR 55-200mm Kit
    Deze vind ik toch net iets te duur, maar als hij het waard is ben ik wel bereid hem te kopen.
    Nikon D60+AF-S VR DX 18-55mm+AF-S VR 55-200mm Kit

Dus zou iemand het verschil kunnen uitleggen van de lenzen?

Verder heb ik nog 2 toestellen gezien :
    Canon EOS 1000D + Tamron 18-200mm XR Di II LD

Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm F:3.5-5.6 IS

en dan de laatste :
    Canon EOS 450D + 18-55mm IS

Voila, heeft iemand aanraders?
    Of eventuele toestellen die ik zeker niet zou kopen?
    Een pluspunt zou ook een klapbaar scherm zijn. Maar heeft een van deze toestellen dat?
    Ik had ook nog een Sony DSRL A330 gezien omdat deze een klapbaar scherm heeft oa :

Graag uw mening en advies!
    Alvast bedankt!
    Jonas Vekemans

Re: Aankoopadvies

Voor een gelijke prijs krijg je vandaag de dag een gelijkaardige kwaliteit. Er zijn niet echt slechte instapmodellen meer. Ben zelf niet vertrouwd met Nikon, maar weet wel dat je bij de "lagere" modellen, waartoe de D60 behoort, rekening moet mee houden dat er geen scherpstelmotor in de body zit, en je dus objectieven met ingebouwde scherpstelmotor moet kopen, tenminste als je gebruik wilt maken van AF (autofocus). Ik weet niet of er bij Nikon of Canon sowieso modellen bestaan met uitklapbaar scherm. Die vind je wel bij Sony. Sony cameras genieten ook een uitstekende reputatie; de enige reden waarom wij ze hier op het forum misschien niet enthousiast genoeg aanprijzen is omdat er op de tweedehandsemarkt minder accessoires (denk aan andere objectieven) te koop zijn dan voor de twee "groteren".

Als je voor Canon zou gaan, enkele afkortingen:
    IS= image stabilization (compenseert lichte handgebeef). Zeker aan te raden bij de "kitlenzen" (18-55 en 55-250).
    EF lenzen: zijn geschikt om op FF (fullframe) Canon toestellen (zoals de 5D) gebruikt te worden én op de "crop" Canons (xxxD zoals de 450D, xxD zoals de 50D...)
    EF-S lenzen: zijn enkel geschikt om op "crop" Canons gebruikt te worden.
    Last edited by LesC; 20 juli 2009, 15:00.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

toestellen op zich zijn zeker niet slecht!

zeker naar een winkel gaan en kijken welke camera je het beste past!
      vooral dan qua ergonomie en gevoel! een camera die je goed in de hand ligt en waar je intuïtief door de menu's bladerd gaat leuker zijn.

lenzen: 18-55 en 55-200 VR voor nikon
      18-55 en 55-250 IS voor canon zijn uitstekende starters

een 18-200, canon of nikon, zijn altijd compromissen en geven steeds vervorming en verlies aan kwaliteit door de grote zoomfactor! is effe wennen om van lenzen te wisselen maar 't verschil is er wel degelijk.

voor je begint weet wel dat het een dure hobby kan worden

en een goeie lens voor mindere omstandigheden qua licht is een 50mm f1.8 voor beide merken zit deze rond de 150 euro is een toplens voor zijn prijs maar op instapper manueel te bedienen. maar zeker de moeite

voor je begint weet wel dat het een dure hobby kan worden

mvg david
      nikon stuff

Comment

Deze mag toe van mij!
        Ik heb vandaag een Canon 450D aangeschaft!

Comment

Proficiat met je aanschaf. Batterijen opladen nu, en snel aan de slag!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Proficiat met je aanschaf. Batterijen opladen nu, en snel aan de slag!
            kan ik alleen maar bijtreden
            nikon stuff

Comment

Het is toch straf hoe nikon en canon het steeds klaarspelen om mensen hun duurste amateur toetelletjes te laten kopen. Ze gebruiken een brilliante strategie waardoor mensen bijna altijd de d90/450d kopen.
              Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

Comment

dit is een van de redenen waarom bvb de canon 1000 d in kit momenteel niet meer verkocht wordt met de is lens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick DS Bekijk bericht
                  Het is toch straf hoe nikon en canon het steeds klaarspelen om mensen hun duurste amateur toetelletjes te laten kopen. Ze gebruiken een brilliante strategie waardoor mensen bijna altijd de d90/450d kopen.

Ja dat is idd wel straf, maar toen ik in de winkel stond dacht ik, liever wat kwaliteit. Misschien zijn de andere ook wel kwalitatief sterk, maar deze sprak me wel aan.

Comment

In ieder geval veel plezier er mee, das volgens mij nog altjd het voornaamste.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Working...
                    X