Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb besloten...... Canon 10D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik heb besloten...... Canon 10D

Na vele uren achter de Pc en vragen naar bevindingen van de mensen heb ik dan toch besloten om mij een 10D aan te schaffen! Het setje dat ik koop:

Canon 10D
    Canon EF 28-105 F3.5-4.5 USM
    Scandisk Compactflash 512Mb
    (ev batterypack)

Any comments?

Greetzz Clash!Mss kunnen we dan eens samen naar het wielrennen gaan ?!

Any comments?
    nee niet echt, je zal heel tevreden zijn met deze combinatie, je zal wel iets of wat breedhoek missen hoor, 70mm is echt te lang als kortste brandpunt, maar met de loop der tijd kan je je nag wel eens een lens aanschaffen.
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

twee vragen:

waarom is de 10D zo populair?

waar heb je hem gekocht, en hoeveel heb je hem betaald?

Comment

Ik treed Frederic bij. Knappe combinatie. En inderdaad, je zal al snel behoefte hebben aan iets als een 24-70.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

goeie keus , ik ben zeer tevreden over de 10D,zul je een hoop plezier aan beleven
          "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

Comment

Hallo dirk,

Enkel een antwoord op de eerste vraag: uitstekende prijs/kwaliteitverhouding gekoppeld aan een zeer robuuste bouw.

Jaja

Originally posted by dirk de schurk
            twee vragen:

Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Originally posted by dirk de schurk
              twee vragen:

Tis gewoon de camera Dirk
              Ik geef geen geld aan een plastieken body. (srry daarvoor, de 300D kan bijna zo goed zijn hé)

Comment

Originally posted by The_End
                Na vele uren achter de Pc en vragen naar bevindingen van de mensen heb ik dan toch besloten om mij een 10D aan te schaffen! Het setje dat ik koop:

Canon 10D
                Sigma 70-200mm f2.8 EX APO IF HSM
                (ev batterypack)

Any comments?

Greetzz Clash!Mss kunnen we dan eens samen naar het wielrennen gaan ?!

Zeer goede keuze Gert... ge gaat er plezier aan beleven...
                we spreken wel eens af!

groeten,
                Luc

Luc

Comment

Originally posted by The_End
                  Ik zou hier ASAP een 2de kaartje en een X-Drive aan toe voegen. Op 512M ga je echt niet veel foto's op hoogste kwaliteit krijgen.
                  Overigens zou ik ook geen Sandisk (en zeker geen Scandisk) kopen of het zou moeten zijn dat die recent behoorlijk goedkoper geworden zijn.
                  De meeste BD'ers halen hun kaartjes en X-Drive van hier : http://www.powerinnumbers.com.au met enorme tevredenheid.

Henk

Comment

Ik zelf gebruik mijn 10D met een 1GB microdrive en deze laatste heb je wel zeker nodig, want met zo'n maschien gaat het goed vooruit en zal uw kaartje van 512mb snel vol zijn. Ikzelf ga nog een tweede kaartje van 128 of 256mb bij kopen als reserve en zoals andere je hier aanraden ook nog de X-drive.

Groeten mous
                    http://www.worldpicture.be Canon 10D/Canonlens 28-135mm-100-400mmlens/Canon180mm macro / BG-ED3/Lowepro 75AW/Photo Trekker AW II/Speedlite 550 EX

Comment

Een tweede accu kan geen kwaad. Ik heb de originele Canon-accu als backup en een GP 1300 mA accu als standaardaccu. Hier kan ik meestal toch een hele shooting day mee vooruit, waarbij ik slechts zelden de tweede accu nodig heb (voor de duidelijkheid: geen of weinig interne flits). Die tweede accu lijkt me dan toch wel handig, en misschien dus zelfs noodzakelijk.

Wat betreft het volraken van 521 MB Cf-kaartjes denk ik toch ietsje anders over. Ik heb even al mijn 10D-foto's bij elkaar genomen en gekeken hoe groot ze gemiddeld zijn (allen hoogste JPG-kwaliteit). Het gemiddelde is nog geen 2 MB per foto, maar als ik dat voor de zekerheid optrek naar 2 MB per foto, kom je toch ruwweg op 250 foto's op 512 MB.

Voor vakanties, langere trips en opdrachten is een xdrive zeker handig (als je net als wij toch meestal meer dan 3 of 4 weken wegbent, dan telt het aantal CF-kaartjes ook niet meer, en moet je toch al ofwel een notebook of een xdrive/imagetank etc meenemen). Maar 250 foto's op bv een shooting day, ik haal dat zeker niet

Overigens gebruik ik Lexar en een Sandisk kaartje (beide 256 MB). De Sandisk is niet de snelste, maar de buffer van de 10D en mijn 'trage' triggerfinger vangen dat allemaal op. De foto's op het Sandisk-kaartje zijn in elk geval net zo mooi (okee, lees: lelijk ) als die op het Lexar-kaartje ...

ps: ik voel het al aankomen... discussie over wel of geen RAW beter in een nieuwe thread

Comment

Hallo,

ook vanuit hier mooie set maar ik heb toen ik hem kocht ook de groothoek 15-30 van Sigma erbij gekocht en die is echt heel goed.
                        Hij is snel, wel iets meer hoorbaar, en geeft een 15 x 1,6 = 24mm groothoek en dus hou je van de extreme groothoek toch nog een behoorlijke groothoek over.
                        Daarnaast het advies koop de prof. set want hierin zit:
                        1 x 1Gb microdrive
                        1 x 2e batterij
                        1 x BG-ED3 grip voor de extra batterij en een veel betere grip op het toestel.

Veel succes met je camera.

peter
                        Canon 20D, 24-70 2.8L, 17-40 4.0L, EX580, Manfrotto 55

Comment

Working...
                        X