Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Card Error

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Card Error

Hoi.

Ik heb wat problemen met m'n Compact Flash kaarten.

Na alles via de cardreader over gezet te hebben naar m'n MAC en daarna via de camera alle foto's te verwijderen blijven er 1 nog foto's verborgen achter op de kaart, nou ja, dat moet dan maar.

Alleen heb ik nu (voor de 2de maal) 2 kaarten die m'n toestel (Minolta Dimage 7) niet herkend. Er komt een
    "card error" melding tevoorschijn en de kaart is dus onbruikbaar.

Ik heb het al eens aan de hand gehad en toen bij de fotograaf via een andere camera zijn de kaarten geformateerd waarna alles weer werkte.

Waar kan dit aan liggen?!
    Niks meer vervelende als ergens verschijnen en dan 2 kaarten die niet werken....

Ann

***Canon 300D * kitlens * ...

Hallo Annetje,

Ik heb zelf ook al enkele keren problemen gehad met mijn CF kaartjes (foto's kwijt ). Na formatteren werkte alles terug normaal.

Misschien dat de oorzaak ligt bij het fototoestel??? Ik heb nl ook een Minolta Dimage 7i.
    Tr@vel Pictures

Comment

Originally posted by supafly
      Hallo Annetje,

Ik heb zelf ook al enkele keren problemen gehad met mijn CF kaartjes (foto's kwijt ). Na formatteren werkte alles terug normaal.

Misschien dat de oorzaak ligt bij het fototoestel??? Ik heb nl ook een Minolta Dimage 7i.

Formateren lukt dus alleen met ander toestel dus niet op m'n Minolta en niet op de PC of MAC. Superonhandig dus. Gelukkig een goede fotograaf zodat ik daar binnen kan lopen om ff te laten formateren.

Ann

Comment

Originally posted by supafly
        Hallo Annetje,

Dat ligt niet aan u Minolta maar het zullen wel weer MLC Memory Compact Flash kaarten zijn en die geven problemen niet alleen in de Minolta. Ga ze omruilen voor SLC Memory Compact Flash kaarten daar waar u ze gekocht heeft en het probleem is verholpen.
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

ik heb dit één keer voor gehad met mijn nikon. Nadien nooit meer, waarom ? ipv te deleten (en zo de TOC (table of contents) misschien corrupt te maken) copieer ik alleen de foto's via een card reader naar de harde schijf. Nadien (dus ik zonder eigenlijk iets gewijzigd te hebben aan de inhoud van de CF kaart) formateer ik de kaart in de camera.

Dan zou je net zoals mij geen problemem meer mogen hebben.

Comment

Originally posted by Otto Knap

Dat ligt niet aan u Minolta maar het zullen wel weer MLC Memory Compact Flash kaarten zijn en die geven problemen niet alleen in de Minolta. Ga ze omruilen voor SLC Memory Compact Flash kaarten daar waar u ze gekocht heeft en het probleem is verholpen.
            MLC? SLC? Kan je iets meer info geven.
            Waar vindt ik dat terug?

Ann

Comment

Originally posted by Annetje
              Originally posted by Otto Knap

MLC? SLC? Kan je iets meer info geven.
              Waar vindt ik dat terug?

Ann

Multi level memory / Single level memory...

het komt er op neer dat de modernere snellere toestellen SOMS problemen schijnen te hebben met de multi level daar deze trager schijnen te zijn...
              Sommigen hier hebben hun bedenkingen bij de uitleg van Otto.
              Ik ruilde echter mijn tragere Toshiba GREEN in tegen een snellere sandisk en ik kan nu over de grens van nog 127 foto's trekken...

Slukes,

IKKE
              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
              BE-Wommelgem
              .: 20D & D700 :.

Comment

Working...
              X